مدیریت فایروال ویندوز

در این مقاله یاد میگیرید که فایروال چیست و چطور تنظیم میشود؟ همچنین راه روشن و خاموش کردن آن و نرم افزاری برای مدیریت کامل روی آن به شما معرفی میشود ، فایروال اکثرا برای نصب بعضی از بازی ها و نرم افزار ها که ممکن است با متصل شدن به اینترنت مشکلاتی را ایجاد کنند استفاده میشود و باید دسترسی اینترنت را برای نرم افزار ها و سیستم کنترل و یا قطع کرد. در این مقاله با وبسایت گیم پوینت همراه باشید.

فایروال
فایروال

فایروال چیست؟

فایروال یا دیواره آتش ( Firewall ) به نرم‌افزار یا سخت‌افزارهایی گفته می‌شود که از دسترسی به کامپیوترها جلوگیری کرده و ترافیک رد و بدل شده در شبکه را کنترل می‌کند.

فایروال با استفاده از یک دیوار کد، کامپیوتر شما را از اینترنت جدا می‌کند. فایروال هر داده‌ای که می‌خواهد به کامپیوتر شما وارد شود یا از آن خارج شود را کنترل می‌کند و بررسی می‌کند که آیا اجازه‌ی عبور دارد یا باید مسدود شود؟

فایروال چه‌کاری انجام می‌دهد؟

عموماً فایروال‌ها این کارها را انجام می‌دهند:

  1. از منابع محافظت می‌کنند.
  2. اجازه‌ی دسترسی مجاز می‌دهند.
  3. ترافیک شبکه را مدیریت و کنترل می‌کنند.
  4. اتفاقات را ذخیره و گزارش می‌دهند.
  5. نقش یک میانجی را ایفا می‌کنند.
فایروال چیست؟
فایروال چیست؟

نکته

فایروال سیستم شما یکی از مهمترین بخش های کامپیوتر شما است و نباید هیچ موقع آنرا خاموش کنید و یا حداقل باید برای مدت کوتاهی خاموش باشد. فایروال نقش امنیت سیستم شما را به عهده دارد و خاموش بودن آن به معنی آسان بودن هک سیستم شما برای هکر ها و ریسک پذیری حذف فایل های مهم شما است.

بعضی از نرم افزار ها ممکن است توسط سیستم شما فایل مخرب شناسایی شوند و به هر دلیلی ممکن است شما بخواهید فایروال سیستم را خاموش کرده و آنها را نصب کنید. توصیه ما نصب نکردن نرم افزار ها است و اگر هم نصب کردید حتما بعد از آن فایر وال سیستم خود را روشن کنید و با آنتی ویروس تمامی سیستم خود را یک بار اسکن کنید.

آموزش روشن و خاموش کردن و مدیریت فایروال در ویندوز

برای انجام تنظیمات Firewall در ویندوز ۱۰ ابتدا باید وارد Control Panel شوید، برای این منظور در قسمت Search The Web And Windows گزینه Control Panel را تایپ کنید تا گزینه مورد نظر به نمایش گذاشته شود و وارد Control Panel شوید.

 Control Panel
Control Panel

پس از ورود به کنترل پنل گزینه Windows Firewall را انتخاب کنید.

Windows Firewall
Windows Firewall

از منوی سمت چپ گزینه Turn Windows Firewall on or off را انتخاب کنید. صفحه‌ی زیر ظاهر می‌شود.

Turn Windows Firewall on or off
Turn Windows Firewall on or off

برای فعال بودن Firewall باید گزینه On و برای غیرفعال بودن Firewall گزینه Off انتخاب شود.

فعال کردن فایروال
فعال کردن فایروال

نرم افزار مدیریت فایروال و دسترسی به اینترنت

شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Malwarebytes Windows Firewall Control به تمامی نرم افزار هایی که از اینترنت استفاده میکنند دسترسی کامل داشته باشید و هر گونه دسترسی غیر مجاز را غیر فعال کنید ، میتوانید فایروال را روشن کرده و برای هر نرم افزار به صورت جداگانه دسترسی به اینترنت را فراهم کنید و همچنین نوتیفیکیشن فعال کرده و از دسترسی به اینترنت نرم افزار ها مطلع شوید.

Malwarebytes Windows Firewall Control
Malwarebytes Windows Firewall Control

این بود از آموزش تنظیمات فایروال و همچنین نرم افزار مدیریت آن ، دقت داشته باشید که هیچ وقت امنیت سیستم و فایل های خود را به خطر نندازید ، بسیاری از افراد با همین کار ساده که خاموش کردن فایروال سیستمشان است فایل هایی که یک عمر زحمت کشیده بودند آنها را به دست آورند دزدیده شده و یا فایل های مهمی از زندگی شان پاک شده.

خوشحال میشیم در نظرتون رو در پایین صفحه برامون بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *