آموزش تنظیم فرمان در بازی GTA V

یکی از بهترین تجربه ها، رانندگی است و تجربه آن با استفاده از فرمان و پدال که به کامپیوتر شما متصل میشوند بسیار لذت بخش است. یکی از بازی هایی که خیلی تجربه خوبی برای رانندگی با فرمان داره، بازی GTA V هستش و در ادامه این آموزش تنظیم فرمان در بازی GTA V قصد داریم بهتون یاد بدیم که چطور این فرمان و پدال رو در بازی فعال کنید.

فرمان لاجیتک G29
فرمان لاجیتک G29

بازی GTA V از فرمان و پدال های بازی پشتیبانی میکند؟

متاسفانه جواب سریع این سوال نه هستش و این بازی از فرمان و پدال بازی هیچ پشتیبانی نمیکنه، نه در کامپیوتر و نه در کنسول های بازی. اما میتوانید با استفاده از نصب یک مود در کامپیوتر فرمان و پدال خودتون رو به بازی متصل کنید با تنظیمات کامل فرمان ، پدال و گیربکس ماشین های بازی… در ادامه نحوه نصب این مود رو برای بازی با فرمان بهتون آموزش میدیم. این کار تنها در کامپیوتر امکان پذیر بوده و نمیتوانید در کنسول های بازی فرمان را به بازی GTA V متصل کنید.

بازی GTA V از فرمان و پدال های بازی پشتیبانی میکند؟
بازی GTA V از فرمان و پدال های بازی پشتیبانی میکند؟

مراحل اتصال فرمان به بازی GTA V

  1. نصب نرم افزار script hook v
  2. نصب مود manual transmission
  3. انتقال نرم افزار و مود به محل نصب بازی GTA V
  4. اتصال فرمان و پدال بازی به کامپیوتر
  5. اجرای بازی GTA V

نصب نرم افزار مورد نیاز

برای اتصال فرمان به بازی لازم است نرم افزار script hook v رو نصب کنید. برای دانلود این نرم افزار روی دکمه سبز پایین کلیک کنید. یکی از نرم افزار های مورد نیاز برای نصب مود این نرم افزار هستش.

پس از دانلود فایل script hook v محتویات اون رو در مسیر نصب بازی GTA V قرار دهید.

نرم افزار script hook v
نرم افزار script hook v

نصب مود تنظیم فرمان برای بازی GTA V

برای شناسایی فرمان پدال به بازی و تنظیم نرمی و سختی، قابلیت ها، دکمه ها، حساسیت های فرمان و پدال های گاز، ترمز، و کلاچ و همچنین دنده و نوع گیربکس ماشین هاو… نیاز به نصب مود manual transmission دارید. برای دانلود این مود روی دکمه سبز زیر کلیک کنید.

پس از دانلود فایل زیپ مورد نظر آنرا استخراج کنید، دو فایل داخل اون قرار گرفته که باید به محل نصب بازی GTA V منتقل بشه. فایل های manual transmission و gears.asi رو در محل نصب بازی کپی کنید.

مود manual transmission
مود manual transmission

اتصال و تنظیم فرمان

قبل از اجرای بازی ابتدا فرمان و پدال بازی را به کامپیوتر متصل کنید و سپس وارد بازی شوید. در صورت انجام درست مراحل گفته شده با فشار دادن دکمه ( آکولاد } ) منو تنظیمات فرمان برای شما باز میشود و میتوانید با توجه به سلیقه رانندگی خود این منو را تنظیم کنید.

محل نصب بازی ها توسط استیم

به طور پیش فرض استیم بازی ها را در پوشه نصب استیم در رایانه شما نصب می کند. مکان خاص ممکن است بسته به سیستم عامل شما متفاوت باشد:

  • در ویندوز: مسیر نصب پیش فرض C: \ Program Files (x86) \ Steam برای سیستم های 64 بیتی و C:\ Program Files \ Steam برای سیستم های 32 بیتی است.
  • در macOS: مسیر نصب پیش فرض / Users / [username] / Library / Application Support / Steam است .
  • در لینوکس: مسیر نصب پیش فرض / home / [username] / .local/share / Steam است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *