آموزش راه اندازی فرمان لاجیتک G29 ا Logitech G29 Driving Force

هیجان، سرعت و آزادی؛ سه کلمه‌ای که هر نوجوانی را به سمت دنیای بازی‌های رانندگی می‌کشاند. اما آیا می‌توانستید تصور کنید که این تجربه هیجان‌انگیز را به یک سطح جدید از واقعیت برسانید؟ با وجود فرمان بازی Logitech G29 Driving Force، این تصور ممکن است به واقعیت تبدیل شود. زمانی که دستان شما این فرمان قدرتمند را گرفته و خود را در میان چالش‌ها و ماجراجویی‌های جاده‌های دیجیتالی می‌یابید، هر چیز ممکن است. پس با ما همراه شوید و به دنیایی از سرعت، رقابت و هیجان پیوسته، سفر کنید. اینجاست که ما با راه‌اندازی و تنظیمات اولیه فرمان بازی Logitech G29 Driving Force، دست به یک ماجرای متفاوت می‌زنیم، آماده‌اید؟

فرمان لاجیتک G29
فرمان لاجیتک G29

آنباکس فرمان لاجیتک G29

با آنباکس جعبه فرمان G29 شما قبل از هر چیزی با فرمان رو به رو میشوید که باید با دقت آنرا خارج کنید. سپس در کنار آن دیوایس پدال های بازی را خارج میکنید. جعبه فرمان G29 شامل خود فرمان ، پدال ها ، کابل و آداپتور برق میشود، دنده این فرمان که احتمالا در تصاویر ممکنه مشاهده کرده باشید به صورت جداگانه فروخته شده و قیمت بالایی هم دارد.

فرمان و پدال لاجیتک G29
فرمان و پدال لاجیتک G29

راه اندازی فرمان لاجیتک G29

راه اندازی فرمان لاجیتک G29 شامل دو بخش است، راه انداری فیزیکی محصول و اتصال کابل ها در جای درست و همچنین نصب نرم افزار موردنیاز فرمان البته در کامپیوتر و در کنسول پلی استیشن نیاز به نصب نرم افزار مخصوص لاجیتک دارید.

در کنسول ایکس باکس نرم افزاری برای مدیریت فرمان ندارید اما باید قبل از خرید به سازگاری فرمان با ایکس باکس توجه کنید.

بخش اول راه اندازی فرمان : نصب فرمان و پدال به میز و اتصال به کامپیوتر یا کنسول

قبل از هر کاری و در اولین مرحله پدال های خود را در موقعیت درست زیر میز کامپیوتر خود قرار دهید. توجه کنید در زیر کیت پدال ها یک اهرم وجود دارد که در صورت کشیدن و باز کردن آن، یک بخش مستطیل شکل از زیر کیت پدال بیرون می آید که یک نوار خار دار است و برای استفاده از این کیت پدال روی فرش طراحی شده، در صورتی که فرش زیر میز بازی شماست این اهرم را بکشید.

خار های زیر کیت پدال  لاجیتک G29
خار های زیر کیت پدال لاجیتک G29

فرمان رو برعکس کنید ، در زیر فرمان یک سیم قرار گرفته که سیم USB آن برای اتصال به کامپیوتر یا کنسول شماست، در کنار این سیم 3 پورت دیگر قرار داده شده که شامل پورت برق موتور فرمان، پورت اتصال کیت پدال و پورت دنده دستی جداگانه لاجیتک است، علامت هر کدام از این دیوایس ها در زیر فرمان درج شده.

ابتدا پورت کیت دنده را به فرمان متصل کنید ، سپس در صورتی که دنده جداگانه لاجیتک را دارید آنرا نیز به جای مخصوص خود متصل کنید. در آخر نیز کابل برق فرمان را به محل آن در فرمان متصل کنید.

در زیر فرمان شیار هایی برای عبور سیم ها قرار داده شده که آنها را به پشت فرمان و روی میز شما منتقل میکند.

پورت های متصل به فرمان و محفظه سیم ها
پورت های متصل به فرمان و محفظه سیم ها

نصب فرمان به میز بازی

در پشت فرمان لاجیتک G29 دو پلاستیک دایره ای قرار داده شده، در صورتی که آنها داخل فرمان قرار گرفته بودند آنها را فشار داده و به سمت چپ بچرخانید تا از محفظه فرمان خارج شوند. سپس میتوانید با چرخش پلاستیک ها، دو اهرم زیر فرمان را شل و سفت کنید.

برای اتصال فرمان به میز خود ابتدا اهرم های فرمان را با چرخاندن پلاستیک های گرد پشت فرمان به سمت چپ شل کنید و سپس فرمان را روی میز خود قرار دهید، به طوری که میز در بین فرمان و اهرم های زیر آن قرار بگیرد. سپس دو پلاستیک پشت فرمان را به دست راست بچرخانید تا جایی که فرمان کامل به میز بازی محکم شود.

قفل اهرم های فرمان برای اتصال به میز
قفل اهرم های فرمان برای اتصال به میز

بخش دوم راه اندازی فرمان : اتصال کابل USB فرمان به کامپیوتر یا کنسول

بعد از اتصال کابل های کیت پدال ، آداپتور برق و دنده دستی به فرمان، حالا باید کابل USB آنرا به کامپیوتر یا کنسول خود متصل کنید. در این زمان دست خود را از روی فرمان بردارید تا فرایند کالیبره شدن فرمان انجام شود. در این فرایند فرمان بازی یک بار به سمت راست چرخیده و سپس به سمت چپ می چرخد و در آخر کالیبره شده و در وسط قرار میگیرد.

فرمان لاجیتک G29
فرمان بازی لاجیتک G29

نصب نصب نرم افزار Logitech G HUB

نرم افزار Logitech G HUB، یک نرم افزار مدیریت فرمان های لاجیتک است که توسط خود آن توسعه داده شده و با استفاده از این نرم افزار میتوانید دکمه های این فرمان را در حالت های مختلف بازی ها ست کنید و یا شدن قدرت فرمان در چرخش و شدت حساسیت پدال های آنرا تنظیم کنید.

در کامپیوتر یا کنسول پلی استیشن باید این نرم افزار را نصب کنید. برای دانلود این نرم افزار از سایت لاجیتک روی دکمه سبز زیر کلیک کنید. کنسول ایکس باکس این نرم افزار را ندارد و با بازی ها سازگار میشود.

پس از نصب نرم افزار G HUB فرمان خودکار یک بار دیگر کالیبره شده و نرم افزار آنرا تشخیص میدهد. در این نرم افزار همانطور که بالاتر گفتیم میتونید دکمه های فرمان، شدت حساسیت پدال ها و یا قدرت موتور چرخشی فرمان رو تنظیم کنید.

نصب نرم افزار Logitech G HUB
نصب نرم افزار Logitech G HUB

بازی با فرمان G29 و رانندگی در بازی ها

تنها کار لازم بعد از نصب نرم افزار لاجیتک جی هاب ورود به بازی هایی است که از این فرمان پشتیبانی می کنند، مانند بازی یورو تراک یا فورزا هورایزن 5 ، در ادامه لیست این بازی ها را به شما معرفی میکنیم.

  1. Gran Turismo Sport
  2. Project CARS
  3. Project Cars 2
  4. Assetto Corsa
  5. F1 2021
  6. Dirt Rally 2.0
  7. Forza Motorsport 7
  8. Euro Truck Simulator 2
  9. American Truck Simulator
  10.  DIRT 4
  11. Driveclub
  12.  Farming Simulator
  13. GRIP: Combat Racing
  14. Need for Speed Payback
  15.  Spintires: Mudrunner
  16.  V-Rally 4
  17.  WRC

همچنین، اکثر بازی‌های رانندگی شبیه‌ساز و مسابقه‌ای از این فرمان پشتیبانی می‌کنند. قبل از خرید یا نصب هر بازی، بهتر است لیست مخصوصیات فنی آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با فرمان بازی شما سازگار است.

در مورد بازی GTA V باید بدانید که از هیچ کدام از فرمان های بازار از این بازی پشتیانی نمی کنند اما میتوان با استفاده از یک مود و تنها در کامپیوتر فرمان و پدال های لاجیتک را به این بازی متصل کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *