سبد خرید
0

معرفی سریال Money Heist

در مقاله معرفی سریال Money Heist همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین سریال های ساخته شده در دنیا را به شما معرفی کنیم و در مورد آن یکم گفت و گو داشته باشیم ، سریالی که در مورد گروهی از سارقین است که قصد ورود به بزرگترین ضرابخانه اسپانیا را دارند ، هدف آنها دزدیدن پول نیست بلکه چاپ پول هایی است که نمیتوان آنها را رد گیری کرد. اما داستان به این سادگی پیش نمیرود و این سریال کاری میکند میخکوب آن شوید.

در فصل های بعدی این سریال نیز سارقان نقشه جدیدی را اجرا میکنند که آن هم سرقت 90 تن طلای سرمایه اسپانیاست و در این کار موفق میشوند ، هر چند که با مشکلاتی در طی سریال رو به رو میشوند.

مغز متفکر این گروه شخصی به نام مستعار پروفسور است که اعضای تیمش را از بهترین سارقین انتخواب می کند و هر کدام را برای کاری که در آن استاد هستند معمور میکند. جالبی گروه سارقین نام آنهاست ، آنها نام شهر ها را دارند و هیچ کدام نام اصلی بقیه را نمیدانند با این وجود حاضر به انجام هر کاری برای یکدیگر هستند.

معرفی سریال Money Heist
معرفی سریال Money Heist

معرفی شخصیت های Money Heist

در ادامه معرفی سریال Money Heist به معرفی بازیگرانی میرویم که قبل از این سریال اسپانیایی که شوروشوق زیادی بین مردم و طرفداران ایجاد کرده بودند کارنامه ای نه چندان درخشانی نداشتند ، (توکیو ، ریو ، هلسینکی ، پرفسور ، نایروبی ، برلین ، مسکو ، ریکاردو و…) تیم ها نام مستعار این گروه است که در طی سریال و در همان قسمت های اول فصل اول با آنها آشنا میشویم.

معرفی سریال Money Heist
معرفی سریال Money Heist

ماسک سالوادور دالی

ماسک سالوادور دالی در سریال Money Heist نمادی از مقاومت و غرور ملی است چراکه دالی مهم‌ترین شخصیت جنبش سورئالیسم در دهه ۱۹۲۰ بوده است ، آلوارومورته بازیگری که در نقش پرفسور قرار دارد معتقد است که این ماسک روح مقاومت در برابر بی عدالتی را به احساسی که همه باید داشته باشند نشان می دهد.

معرفی سریال Money Heist
معرفی سریال Money Heist

لباس سرهمی قرمز رنگ درسریال Money Heist

درساده ترین حالت رنگ قرمز در این سریال نشان دهنده هویت فیلم اسپانیایی است ، رنگ قرمز در پرچم اسپانیا به ورزش ملی گاو آن مربوط می شود که قدرت ، برتری ، ریسک پذیری و تخصص را به تصویرمیکشد. از این رو بی تردید بازیگران این سریال یا بهتر است بگوییم گروه سارقین لباس های قرمز رنگ کامل میپوشند تا هویت اسپانیایی خود را مشخص کنند.

معرفی سریال Money Heist
معرفی سریال Money Heist

در آستانه کنسل شدن

زمانی که اولین فصل سریال La Casa de Papel در اسپانیا پخش شد ، نتایج امیدوار کننده بود ، اولین اپیزود آن را بیش از ۴.۵ میلیون نفر از شبکه Antena 3 اسپانیا تماشا کردند اما با جلوتر رفتن فصل اول همواره از تعداد بینندگان آن کاسته می شد. خالقان و اعضای تیم تولید La Casa de Papel شکست آن را پذیرفته بودند تا اینکه نتفلیکس وارد شد و این سرویس سریال مذکور را با نام Money Heist به فهرست سریال های خود در ایالات متحده افزود و در کتابخانه خود با تبلیغات بسیار اندک قرار داد. بدین ترتیب مشترکان این سرویس رفته رفته آن را کشف کرده و شیفته آن شدند. و این درام غیرقابل پیش بینی در مورد سرقت از بانک به یکی از هوشمندانه ترین قمارهای سرویس نتفلیکس تبدیل شد. که بسیار سود آور بود و مردم همیشه منتظر قسمت های جدید آن بودند.

معرفی سریال Money Heist
معرفی سریال Money Heist

ورود به بانک مرکزی اسپانیا بسیار واقعی است

از ورود به یک گاوصندوق پر شده از آب تا گروگانگیری ، نفوذ تیم سارقان سریال به بانک مرکزی اسپانیا تنها برای دوربین ها صورت نگرفت . تیم پشت دوربین نیز برای واقعی جلوه دادن سرقت تا جایی که ممکن بود تحقیقات انجام داد. این تحقیقات شامل استخدام یک مهندس دریایی برای کمک در طراحی اتاق پذیرش بانک و همچنین چندین متخصص فلزات برای پیدا کردن ساده ترین راه به منظور ذوب کردن طلا و خارج کردن آن از بانک بود.

معرفی سریال Money Heist
معرفی سریال Money Heist

نمادهای بکار رفته در سریال الهام بخش جریان های اعتراضی و سرقت های متعددی شده است

اهنگ Bella Ciao (بلاچاو) که دهه ها قبل توسط معترضان واقعی استفاده شده و توسط معترضان داستانی سریال Money Heist مورد استفاده قرار گرفت ، به فریاد تظاهرات واقعی در سراسر جهان تبدیل شده است. همانطور که مورته گریان به یاد می آورد وقتی یک سازمان غیردولتی قایق مهاجران را نجات داد اولین کاری که اعضای تیم کردند خواندن آهنگ بلا چاو بود. این ترانه در کنار لباس های قرمز رنگ خاص سریال و ماسک های سالوادور دالی در اعتراضات مردمی در لبنان ، عراق و شیلی دیده شده است. نمادهای سریال Money Heist در سرقت هایی واقعی نیز کپی برداری شده اند.

معرفی سریال Money Heist

نظر شما در مورد این سریال بسیار زیبا 5 فصلی چیست و چرا اینگونه طرفدار پیدا کرده است؟ خوشحال میشیم نظرتون رو همراه با پیشنهادات و سوالاتتون برامون بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *