غیرفعال کردن SafeSearch گوگل در موبایل و کامپیوتر

چندی پیش به طور خودکار قابلیت Safe Search برای بیشتر کاربران ایرانی فعال شده و غیر قابل خاموش کردن بود. در این مقاله غیرفعال کردن SafeSearch را در چند مرحله ساده و با چند دکمه یاد میگیرید . با گیم پوینت همراه باشید.

گوگل
گوگل

SafeSearch چیست؟

قابلیت سیف سرچ (SafeSearch) یا جستجوی ایمن در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری یک قابلیت جدید برای محافظت از کاربران در برابر محتوای نامناسب است. موتورهای جستجو برای جلوگیری از دسترسی کاربران به محتوای نامناسب، قابلیتی به نام جستجوی ایمن یا SafeSearch دارند. قابلیت جستجوی ایمن یک راه بسیار مناسب برای والدین، مدیران مدارس و سازمان های دیگر است تا از کودکان زیر 18 سال در برابر محتواهای خشن، غیر اخلاقی و مبتذل جلوگیری کنند.

مدتی پیش این قابلیت به صورت خودکار برای کاربران ایرانی فعال شده و قابلیت غیرفعال کردن را نداشت. فعال شدن این قابلیت بیشتر برای تنظیمات DNS مرورگر شماست. در ادامه راه های غیرفعال کردن SafeSearch در گوشی و کامپیوتر را به شما آموزش میدهیم.

تایید وزیر ارتباطات برای فعال سازی قابلیت SafeSearch

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات ایران اخیرا تایید کرد که با همراهی اپراتور های کشور دسترسی به سایت های ممنوعه ایران را از طرف خود موتور های جست و جوگر قطع کرده است. این امر با استفاده از خود مرورگر ها مانند گوگل انجام شده.

Safe Search
SafeSearch

تست روشن یا خاموش بودن SafeSearch برای ما

برای این کار کافی است در قسمت سرچ مرورگر خود SafeSearch را جستجو کرده و در صفحه باز شده نتیجه روشن یا خاموش بودن را ببینید.

Safe Search
Safe Search

غیرفعال کردن SafeSearch در گوشی

  • برای غیرفعال کردن SafeSearch گوگل در گوشی خود ابتدا به settings رفته و روی Priacy And Security کلیک کنید.
  • سپس روی Use Secure DNS کلیک کرده و بعد از انتخاب Choose Another Provider در بین گزینه های موجود روی CloudFlare کلیک کنید.
  • قابلیت SafeSearch برای شما غیرفعال شد تنها کافیست کش مرورگر خود را پاک کرده و برای تست در قسمت سرچ مرورگر SafeSearch را جستجو کنید.

غیرفعال کردن SafeSearch در کامپیوتر

  • برای غیرفعال کردن SafeSearch گوگل در گوشی خود ابتدا به settings رفته و روی Priacy And Security کلیک کنید.
  • سپس روی Security کلیک کرده و بعد Use Secure DNS را روشن کنید.
  • سپس در بین گزینه های موجود روی CloudFlare کلیک کنید.
  • قابلیت SafeSearch برای شما غیرفعال شد تنها کافیست کش مرورگر خود را پاک کرده و برای تست در قسمت سرچ مرورگر SafeSearch را جستجو کنید.
Safe Search
SafeSearch

قابلیت SafeSearch چیست؟

قابلیت SafeSearch در گوگل یک ابزار است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا جستجوی آنلاین خود را فیلتر کنند تا محتوای مخصوص به بزرگ‌ترها یا محتوای ناسازنده و تصاویر پورنوگرافی نمایش داده نشود. این قابلیت اصولاً به والدین و نگهدارندگان کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر روی تجربه جستجوی کودکان خود داشته باشند و از دسترسی به محتوای نامناسب برای سن کودکان جلوگیری کنند.

توصیه می‌شود که افرادی که نگران محتوای ناسازنده برای کودکان خود هستند، SafeSearch را فعال کنند. برای این کار، می‌توانند به وبسایت گوگل رفته و در پایین صفحه نمایش گزینه‌های تنظیمات کلیک کنند. سپس در بخش “قابلیت‌های پیشرفته”، SafeSearch را فعال کنند.

فعال کردن SafeSearch معمولاً باعث می‌شود تا نتایج جستجوی گوگل فیلتر شوند و محتوای ناسازنده نمایش داده نشود. این ابزار به عنوان یک ابزار کنترل والدینی مفید است و به والدین اطمینان می‌دهد که کودکانشان در حال مرور اینترنت از محتوای مناسب برای سن خود استفاده می‌کنند.

این بود از آموزش خاموش کردن SafeSearch در گوشی و کامپیوتر. لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *