موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی

زمانی که در اوایل دهه 2000 پانل‌هایی را در خانه سان خوزه خود قرار دادم، اولین پذیرنده نسل فعلی فناوری خورشیدی بودم، فقط برای تماشای کاهش بازده آن پانل‌ها در 20 سال بعد.

در آخرین خانه خود، از پنل‌های نسل فعلی ال‌جی استفاده می‌کنیم که قول می‌دهند بیش از 90 درصد ظرفیت تولید خود را در همان زمان نگه دارند. با این حال، نه تنها نمی‌توانم باتری‌های تسلا را که سال گذشته سفارش دادم، تهیه کنم (به من گفته می‌شود ممکن است تا تابستان آینده آن‌ها را داشته باشم، بلکه می‌دانم که انرژی زیادی را تلف می‌کنم، زیرا مصرف انرژی من نظارت نشده است.

یک خانه واقعا سبز فقط خورشیدی نیست. دارای سیستم انرژی مدیریت شده است تا بتوانید استفاده را بهینه کنید. اما سیستم‌های مدیریت انرژی خانگی که به خوبی با خورشید کار می‌کنند بسیار نادر هستند، و من از هر کدام که آزمایش کرده‌ام ناامید شده‌ام.

موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی
موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی

به نظر می رسد Lunar Energy، که توسط مدیر سابق تسلا، Kunal Girotra اداره می شود، یکی از اولین شرکت های خورشیدی نسل بعدی است که بیشتر بر روی بهره وری الکتریکی تمرکز کرده است تا تولید.

Lunar نسخه اولیه موجی از شرکت های خورشیدی است که به طور فزاینده ای از تولید خورشیدی به مدیریت انرژی منشعب می شوند و بازگشت سرمایه بسیار قوی تری را برای محصولات خود فراهم می کنند.

این هفته بیایید در مورد اینکه چگونه حرکت به سمت انرژی خورشیدی نحوه مدیریت برق و نحوه ساخت وسایل برقی را تغییر می دهد صحبت کنیم. سپس با محصول هفته خود پایان خواهیم داد: Dragonfly Folio جدید از HP.

مشکل با خورشیدی

انرژی خورشیدی ارزان است. در واقع، این رایگان است، اما، متأسفانه، تکنولوژی مورد نیاز ما برای استفاده از آن چیزی جز این نیست. آخرین نصب من که به شدت توسط دولت های کالیفرنیا و ایالات متحده یارانه پرداخت شد، هنوز هم نزدیک به 30000 دلار به من بازگرداند – حتی پس از یارانه ها – و سیستم فعلی من نزدیک به 100،000 دلار است.

مزیت مستقیم این است که در طول تابستان قبض برق من از بیش از 700 دلار در ماه به کمتر از 50 دلار رسیده است. اما زمستان داستان دیگری است. می بینید، انرژی خورشیدی توسط خورشید هدایت می شود. در زمستان که خورشید در افق پایین تر است، انرژی زیادی به پانل ها منتقل نمی کند، اما هنوز برای گرم کردن خانه به انرژی نیاز دارید.

اعطا شده است که بسیاری از خانه من در حال حاضر با گاز گرم می شود، اما من می خواهم تمام برقی باشم. هنوز هم تقریباً دو سوم صورتحساب انرژی من را کاهش می دهد، اما خورشیدی فقط در طول روز و زمانی که خورشید بیرون است کار می کند. بنابراین، اگر نمی خواهید در شب یا در روزهای ابری تاریک شوید، به نوعی منبع تغذیه جایگزین نیاز دارید.

اگر به شبکه متصل بمانید، بدون باتری، اگر برق حتی در وسط یک روز تابستانی آفتابی قطع شود (همانطور که روز قبل برای من رخ داد) همچنان برق را از دست خواهید داد. باتری‌ها نه تنها گران هستند، بلکه باید انرژی کافی برای شارژ کردن و خانه‌تان در طول روز تامین کنید و نیاز شما به انرژی خورشیدی بیشتر را افزایش دهید.

اکنون اگر در شبکه بمانید، مجبور نخواهید بود هر شب این مبلغ را بپردازید، بلکه فقط زمانی که باتری ها را در هنگام قطعی تخلیه می کنید، پرداخت کنید. اگر از شبکه خارج شوید، به این معنی است که به حدود 30 درصد ظرفیت اضافی نیاز دارید.

اما اگر روی بهبود کارایی نیز تمرکز کنید چه؟

وعده شرکت هایی مانند انرژی قمری

این همان جایی است که این شرکت‌های خورشیدی نسل بعدی تمرکز دارند: کمتر روی تولید انرژی و بیشتر روی افزایش بهره‌وری مصرف انرژی. در حالی که به نظر می رسد انرژی قمری بر روی باتری های کل خانه کارآمدتر کار می کند، در ابتدا تلاش کلی آنها بیشتر بر کارایی متمرکز است تا تولید.

اگر بتوانید خانه خود را کارآمدتر کنید، به انرژی خورشیدی یا باتری زیادی نیاز ندارید. این تمرکز بازده کار می کند چه از انرژی خورشیدی استفاده کنید و چه از شبکه برق. شما می توانید از یک سیستم مدیریت انرژی صرف نظر از نحوه تامین انرژی خود استفاده کنید.

موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی
موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی

همچنین می‌توانید به طور بالقوه کارهایی مانند خاموش کردن شارژرهای خود را زمانی که باتری‌هایی که در حال شارژ هستند با ظرفیت کامل خود خاموش کنید و فقط زمانی که باتری‌ها زیر 50 درصد هستند دوباره آن‌ها را روشن کنید. این به باتری‌ها کمک می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشند و به طور بالقوه مصرف انرژی روزانه را کاهش دهند.

در گذشته، آزمایش‌های سیستم رتبه‌بندی ستاره انرژی حفره‌های بزرگی را در فرآیند آنها نشان می‌داد. این قابلیت مدیریتی همچنین لوازمی را که هدر می‌دهند برجسته می‌کند، تولیدکنندگان لوازم خانگی را مجبور می‌کند تا بازده انرژی خود را بهبود بخشند، و آن‌هایی را که ممکن است هنوز با سیستم بازی می‌کنند دستگیر کنند.

لوازم خورشیدی نسل بعدی

اکنون شرکت‌هایی مانند Sundanzer هستند که سال‌ها برای خانه‌های خارج از شبکه لوازم خانگی ساخته‌اند، اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های این لوازم من را به یاد چیزی می‌اندازد که مادربزرگم در دهه 1960 داشت. یخ‌زدایی دستی، بدون قابلیت آب سرد یا یخ‌سازی، ظرفیت محدود و در بیشتر موارد، چیزی که آن را جذاب می‌دانید. اما آنها فوق العاده کارآمد هستند.

آنچه من در مورد نسل بعدی لوازم خانگی از شرکت‌های متمرکز بر خانه‌های خورشیدی پیش‌بینی می‌کنم، کارآیی ارائه‌های خارج از شبکه را با قابلیت‌ها و ظاهر نسل فعلی لوازم مدرن ترکیب می‌کند – بنابراین ما می‌توانیم ویژگی‌هایی را که می‌خواهیم در نزدیکی بازدهی داشته باشیم. یک محصول خارج از شبکه

بسته بندی

انرژی قمری یکی از اولین شرکت‌های نسل جدید انرژی خورشیدی است که بیشتر بر استفاده بهینه از انرژی تمرکز کرده است تا تولید آن.

من انتظار دارم که تا پایان دهه شاهد باشیم که شرکت‌های کاملاً جدیدی با لوازم خانگی کارآمدتر، سیستم‌های مدیریت انرژی پیشرفته‌تر در خانه، راه‌حل‌های باتری به مراتب بهتر برای کل خانه و رویکرد جامع‌تر برای تولید و استفاده از انرژی سبز وارد بازار شوند.

ما تازه در آغاز این موج انرژی خورشیدی هستیم. طی 20 سال آینده، طراحی آشپزخانه و خانه تغییر خواهد کرد، لوازم خانگی تغییر خواهند کرد و ما از هوش مصنوعی برای اطمینان از استفاده کارآمد از هر وات انرژی که تولید می کنیم استفاده خواهیم کرد. در مجموع، این تلاش باید به کاهش گسترده تولید گازهای گلخانه ای و گامی بزرگ در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی جهانی منجر شود.

موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی
موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی

HP Dragonfly Folio G3

من در طول یک سال لپ‌تاپ‌های زیادی را بررسی می‌کنم، و یکی از آنها که همیشه مورد علاقه من بوده HP Folio است. این خط چندین بار تکرار شده است. این دستگاه به‌عنوان یک دستگاه متمرکز بر مصرف‌کننده شروع شد و با Elite Folio که من برای نوشتن این مطلب از آن استفاده می‌کنم وارد تجارت شد تا جانشین آن: HP Dragonfly Folio G3.

Elite Folio بزرگترین شکایت من را با Folio که رنگ های عجیب و غریب بود برطرف کرد. قهوه‌ای و شرابی بود و مطمئنم دهه 80 می‌خواست رنگ‌هایش برگردد. اما نسل گذشته، HP به رنگ مشکی رفت، از پردازنده و گرافیک به روز شده Qualcomm Snapdragon استفاده کرد و داک قلم و اسلات سیم کارت را بهبود بخشید. با همه اینها، Elite Folio تبدیل به لپ تاپ مورد علاقه من در سال شد.

خوب، من به تازگی با HP Dragonfly Folio G3 آشنا شدم و اکنون Elite Folio قدیمی من متاسفانه قدیمی شده است.

موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی
موج آتی نسل بعدی شرکت های خورشیدی خانگی

HP Dragonfly Folio G3 / اعتبار تصویر: HP


HP دریافت که خریداران فناوری اطلاعات نمی‌خواهند محصول کوالکام را به خطر بیندازند. در حالی که این تراشه برای من خوب کار کرده است – و من واقعاً از عمر بالای باتری قدردانی می کنم – سایر کاربران از تاخیر آن شکایت داشتند. این به دلیل اجرای شبیه‌ساز x86 است که عملکرد را از قسمتی که در ابتدا محدود به عملکرد بود، می‌کشید.

علاوه بر این، اینتل خریداران فناوری اطلاعات را متقاعد کرده است که به vPro نیاز دارند، حتی اگر اکثر آنها در حال حاضر از این قابلیت استفاده نمی‌کنند (مایکروسافت در تلاش است تا ویندوز را به صورت بومی با ARM کار کند که در نهایت باید مشکل عملکرد Snapdragon را برطرف کند).

بنابراین، HP Dragonfly Folio G3 دوربین را بهبود بخشیده است، یک گزینه صفحه نمایش حریم خصوصی را اضافه کرده است، و در حالی که عمر باتری آن ضربه خورده است، به طور قابل توجهی سریعتر است (قسمت اسنپدراگون کوالکام در طول عمر باتری صنعت را پیشرو می کند).

به طور خلاصه، HP لپ تاپ مورد علاقه من را گرفت و آن را بهتر کرد، بنابراین من دوباره عاشق شدم و HP Dragonfly Folio G3 محصول هفته من است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *