هکرها منطقه مدرسه لس آنجلس را با باج افزار هدف قرار می دهند

هکرها منطقه مدرسه لس آنجلس را با باج افزار هدف قرار می دهند
هکرها منطقه مدرسه لس آنجلس را با باج افزار هدف قرار می دهند

تهاجم روسیه و اوکراین

تهاجم تمام عیار روسیه اوکراین به طرح ولادیمیر پوتین نرفته است: سربازانش متحمل خسارات ویرانگری شده اند، نتوانسته اند شهرهای کلیدی اوکراین را تصرف کنند و به سمت روسیه عقب رانده شده اند. با این حال، در داخل کشور، کرملین در سرکوب بیشتر شهروندان خود موفق شده است – از جمله مسدود کردن رسانه های خبری مستقل و سایر دسترسی ها به اطلاعات بی طرفانه. اکنون، یک ابزار جدید به مردم روسیه اجازه می دهد تا به وب سایت هایی که کرملین مسدود کرده است دسترسی داشته باشند و به آنها امکان دسترسی به اخباری را می دهد که توسط دستگاه تبلیغاتی دولت دیکته نشده اند.

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن خود را آماده می‌کند تا علیه TikTok، پس از سال‌ها پیشنهادات مبنی بر اینکه این اپلیکیشن متعلق به چین تهدیدی برای امنیت ملی است، اقدام کند. این هفته مشکل TikTok را بررسی کردیم: قانون‌گذاران نمی‌توانند تصمیم بگیرند که برنامه واقعاً چه تهدیدی، در صورت وجود، وجود داشته باشد.

اپل و پرچمدار جدید

اپل و پرچمدار جدید
اپل و پرچمدار جدید

در جای دیگر، اپل آیفون 14 جدید را معرفی کرد. در کنار این، اعلام کرد که iOS 16 از 12 سپتامبر برای دانلود در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. این بدان معناست که فناوری رمز عبور جدید اپل که نیاز به رمز عبور را از بین می‌برد، برای میلیون‌ها نفر در دسترس خواهد بود. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد کلیدهای عبور اپل بدانید.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد! هر هفته، اخباری را که خودمان به طور عمیق پوشش نداده‌ایم برجسته می‌کنیم. برای مطالعه کامل داستان ها روی تیترهای زیر کلیک کنید. و در آنجا امن بمانید

مدرسه ی لس انجلس

مدرسه ی لس انجلس
مدرسه ی لس انجلس

با بیش از 400000 دانش آموز از مهدکودک تا کلاس دوازدهم، منطقه یکپارچه مدرسه لس آنجلس یکی از بزرگترین مناطق مدرسه در ایالات متحده است. در 6 سپتامبر، این منطقه جدیدترین منطقه ای بود که هدف باج افزار قرار گرفت. در بیانیه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد، مدیران منطقه گفتند که «فعالیت غیرمعمول» در شبکه‌های خود را شناسایی کرده و گفته‌اند که هدف باج‌افزار قرار گرفته است. علیرغم این حمله، دانش آموزان توانسته اند به مدرسه بروند.

این حمله با واکنش گسترده مقامات روبرو شد و اف بی آی و وزارت امنیت داخلی به مجریان قانون محلی کمک کردند. گزارش های محلی می گویند که دانش آموزان و کارکنان دسترسی به سیستم های ایمیل خود را از دست داده اند. همچنین بر اساس گزارش ها مشخص نیست که آیا مهاجمان به اطلاعات دانش آموزان از جمله سوابق انضباطی و ارزیابی ها دسترسی داشته اند یا خیر. ناحیه مدرسه می‌گوید که دانش‌آموزان و کارمندان باید گذرواژه خود را در حین حضور فیزیکی در سایت‌های ناحیه مدرسه بازنشانی کنند. مقامات در بیانیه‌ای گفتند: «منطقه برای به حداقل رساندن ازدحام کاربرانی که به طور همزمان به وب‌سایت دسترسی دارند، دسترسی به بازنشانی گذرواژه را تسریع کرده است».

گروه باج افزار Vice Society

گروه باج افزار Vice Society ادعا کرده است مسئولیت حمله. پس از این حادثه، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) و سایر شرکا هشداری را در مورد Vice Society منتشر کردند و گفتند که “به طور نامتناسبی بخش آموزش را هدف قرار داده است.” حمله لس آنجلس جدیدترین حمله علیه مؤسسات آموزشی است: طبق گزارش شرکت امنیتی Sophos بر اساس نظرسنجی از 499 پاسخ‌دهنده، 56 درصد از آموزش‌های پایین‌تر و 64 درصد از سازمان‌های آموزش عالی در سال گذشته مورد حمله باج‌افزار قرار گرفته‌اند. افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل.

وبسایت های دولتی

در ماه ژوئیه، وب سایت های دولتی آلبانی آفلاین شدند. ماه گذشته، محققان شرکت امنیتی Mandiant فاش کردند که احتمالاً هکرهای ایرانی که از طرف تهران کار می‌کنند، پشت این حملات بوده‌اند که خدمات عمومی را برای ساعت‌ها از بین بردند. جان هالتکوئیست، معاون رئیس اطلاعات Mandiant هنگام انتشار یافته های خود به WIRED گفت: «این حملات مخربی هستند که بر زندگی روزمره آلبانیایی هایی که در ائتلاف ناتو زندگی می کنند تأثیر می گذارد.

این هفته دولت آلبانی اقدامی بی سابقه برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران انجام داد و این کشور را به حمله سایبری متهم کرد. این کشور همچنین به کارکنان سفارت ایران دستور داد کشور را ترک کنند. ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی در بیانیه‌ای گفت: «تحقیقات عمیق شواهد غیرقابل انکاری را در اختیار ما قرار داد که نشان می‌دهد حمله سایبری به کشورمان توسط جمهوری اسلامی ایران که چهار گروه را برای حمله به آلبانی درگیر کرده بود، سازمان‌دهی و حمایت شده است». (مایکروسافت تحقیقات را برای دولت آلبانی انجام داد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *