آینده ارتباطات تلفنی ماهواره ای

آینده ارتباطات تلفنی ماهواره ای
آینده ارتباطات تلفنی ماهواره ای

هفته گذشته اپل آیفون های جدیدی را با چندین ویژگی جدید جالب معرفی کرد. یکی از ویژگی‌ها گزارش می‌دهد که تصادف کرده‌اید (با فرض اینکه تلفن شما می‌تواند متصل شود)، و دیگری برای مواقعی که دکل تلفن همراه خارج از برد است، تلفن را به روشی بسیار محدود به ماهواره متصل می‌کند.

Starlink و T-Mobile در حال انتشار سرویسی هستند که هنوز وجود ندارد که باید سرویس ماهواره ای اپل را شبیه به فرار از سال های مودم کند. همه اینها به دنبال AST SpaceMobile هستند که اولین ماهواره 4/5G خود را در سال آینده برای شروع پوشش خود قرار خواهد داد.

بیایید این هفته در مورد آینده خدمات تلفن همراه ماهواره ای خود صحبت کنیم. سپس با محصول هفته خود پایان می دهیم: یک جفت هدفون فعال نویز کنسل کننده بسیار مقرون به صرفه که ممکن است برای کسانی که به سفرهای طولانی می روند و نیاز به خوابیدن با آن دارند، عالی باشد.

اپل یک نیاز را برآورده می کند

اپل یک نیاز را برآورده می کند
اپل یک نیاز را برآورده می کند

SOS اضطراری اپل از طریق سرویس ماهواره‌ای، که اولین سرویسی است که از این سرویس‌های نسل بعدی پخش می‌شود، بسیار محدود است. یک مزیت بزرگ آن این است که مدت ها قبل از رسیدن بقیه به جرم بحرانی کار می کند.

اگر در میانه راه هستید و به کمک نیاز دارید، داشتن سرویسی که هنوز کار نمی کند فایده ای برای شما نخواهد داشت، بنابراین محدودیت های سرویس اپل تنها زمانی برای اپل مشکل ساز می شود که سایر سرویس ها به بحرانی تبدیل شوند. جرم. آن را در سال 2025 یا حوالی آن جستجو کنید.

این سرویس فقط در مناطق باز با دید واضح به آسمان کار می کند و، من انتظار دارم، ممکن است گاهی مجبور شوید برای دریافت سیگنال کافی کمی برقصید. اگر به دره بیفتید، در غار گیر کنید یا در پناهگاه باشید کار نمی کند.

با این حال، هر سال تعداد زیادی از مردم در محل زندگی من سرگردان می شوند. آنها متوجه نمی شوند که آب و هوا می تواند خیلی سریع در اینجا تغییر کند، و اگر فقط با شلوارک و تی شرت فاصله زیادی با ماشین یا تمدن خود دارید که این اتفاق بیفتد، به کمک نیاز خواهید داشت یا احتمالاً ضرر خواهید کرد. هر چیزی از چند انگشت گرفته تا زندگی شما.

این برنامه به شما کمک می کند تا یک ماهواره را پیدا کنید و سپس از طریق منوها، از هوش تلفن استفاده می کند تا پیام را به حداقل برساند و آن را به کسی برساند که می تواند به شما کمک کند. با این حال، از 15 ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد تا یک خط دید تمیز به ماهواره برسد تا این کار عمل کند. بنابراین، اگر پای شما شکسته است، یا در غیر این صورت ناتوان هستید، ممکن است باز هم شانس شما را نداشته باشد.

اپل در حال همکاری با Globalstar برای این ویژگی است. کاربران آیفون 14، تنها کسانی که در ابتدا این ویژگی را دریافت کردند، دو سال از این سرویس را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. تا آن زمان، احتمالاً جایگزین‌هایی در دسترس خواهد بود، و این پیشنهاد اولیه نیز بدون شک بهبود خواهد یافت.

این سرویس بهتر از هیچ است و در حال حاضر، مگر اینکه بخواهید روی یک تلفن گران قیمت Iridium (یا ماهواره ای دیگر) سرمایه گذاری کنید، این تقریبا تنها انتخاب شماست. خدمات ایریدیوم، اگرچه گران است، اما بسیار کمتر از آن چیزی است که به یاد می‌آورم، اما همچنان گران‌تر از سلول‌های سنتی است.

اپل یک نیاز را برآورده می کند

اپل یک نیاز را برآورده می کند
اپل یک نیاز را برآورده می کند

ایلان ماسک یک دقیقه ایده دارد و بسیاری از آنها به طرز شگفت انگیزی خوب هستند. اگرچه من با مردی مانند ماسک کار کردم و می دانم که کار کردن برای یا با شخصی مانند این یک کابوس است، زیرا هر ایده خوب نیست و به طور کلی، افرادی مانند این نمی توانند تفاوت را تشخیص دهند.

با این حال، ایده تبدیل ماهواره های Starlink به یک راه حل تلفنی جالب است. با این حال، با توجه به اینکه Starlink در حال حاضر با مشکلات پهنای باند مواجه است، این سرویس می تواند جذابیت خود Starlink را کاهش دهد، همانطور که احتمالاً باعث کاهش پهنای باند برای مشتریان فعلی Starlink شود.

ماسک همچنین تمایل دارد که بیش از حد وعده دهد و کمتر تحویل دهد، تاریخ های تحویل اعلام شده را از دست بدهد و تعداد قابل توجهی از مشکلات را برای شرکت های خود ایجاد کند. با این حال، SpaceX ارزان‌ترین پلت‌فرم پرتابی است که در حال حاضر در خدمت است، به‌طور شگفت‌انگیزی قابل اعتماد است، و بیشتر بررسی‌های Starlink که من دیده‌ام به‌طور چشمگیری مثبت بوده‌اند.

من شخصاً قبل از ارائه سرویس دیگری در شبکه منتظر می‌ماندم تا Starlink سودآور باشد و در مقیاس بزرگ عمل کند، اما این راه ماسک نیست. تا به حال، شرط بندی های بزرگ و پرمخاطره او بیشتر جواب داده است. اما او و شرکت هایش یک اشتباه بزرگ به دور از بحران باقی مانده اند. با توجه به پیچیدگی شرکت‌هایش، تقریباً مطمئن به نظر می‌رسد که او در نهایت به یک دیوار بد برخورد خواهد کرد.

این سرویس در ابتدا توانایی بیشتری نسبت به ارائه ماهواره اپل دارد، اما سلولی واقعی نخواهد بود، و نیاز به ارتقای ماهواره های Starlink دارد. بتای این سرویس برای اواخر سال 2023 شایعه شده است و انتظار می رود در سال آینده در مناطقی که حجم بحرانی ماهواره های جدید وجود دارد، سرویس کامل ارائه شود. اگر به جرم بحرانی نرسد، T-Mobile و Starlink در موقعیت جالبی قرار دارند تا اولین کسانی باشند که با راه حل تلفن هوشمند مبتنی بر ماهواره موفق می شوند.

AST SpaceMobile

AST SpaceMobile، که قرار است ماهواره کم زمین خود را در سال 2023 راه اندازی کند، با شرکت هایی مانند Vodafone و AT&T شراکت دارد که مسیری قوی برای پوشش اولیه در سراسر جهان فراهم می کند. آنها بین 45 تا 65 ماهواره نیاز دارند تا به جرم بحرانی برسند که باید اتفاق بیفتد، با این فرض که هیچ تغییر عمده ای در بازار یا ظهور یک فناوری رقیب بهتر در مقیاس، قبل از پایان سال 2025 رخ نمی دهد.

این شرکت دارای 2400 پتنت است و باید بتواند پس از رسیدن به جرم بحرانی، پوشش مناسب 4/5G را ارائه دهد. این سرویس برای مناطقی که جایگزین‌های تلفن همراه وجود دارد، بسیار شبیه سفرهای بین‌المللی یا خدمات درون هواپیما است، بنابراین تلفن شما در جایی کار می‌کند که در حال حاضر چنین نیست. یا به عنوان یک سرویس تلفن اولیه برای کسانی که خارج از مناطق تحت پوشش تلفن همراه هستند، مانند مکان‌های دورافتاده خشکی یا دریایی.

راه حل های رادیویی

مطمئناً این یک پیشرفت نسبت به کشتی به ساحل و بیشتر راه‌حل‌های رادیویی برای پلیس و امدادگران اولیه است که در مناطقی کار می‌کنند که یا سرویس تلفن همراه وجود ندارد یا خدمات تلفن همراه مختل شده است. برخلاف دو سرویس دیگر، AST SpaceMobile مانند تلفن همراه معمولی خواهد بود زیرا هم از صدا و هم از داده پشتیبانی می کند و محدودیت های دو سرویس دیگر را ندارد. اما کیفیت و توان داده آن برای خدمات تلفن همراه زمینی به طور نامحدود عقب خواهد ماند.

این سرویس باید در هواپیماها نیز کار کند و از آنچه در حال حاضر در هواپیما دریافت می کنید برتر باشد. هم از صدا و هم از داده پشتیبانی می‌کند در حالی که هواپیماها در حال حاضر فقط از داده‌ها پشتیبانی می‌کنند (مردم از ترس اینکه کسانی که از آن استفاده می‌کنند با تماس‌های تلفنی مداوم با صدای بلند دیوانه‌شان کنند، مخالف دریافت پوشش تلفن همراه در هواپیماها هستند).

بسته بندی

با اعلام هفته گذشته اپل، ما اکنون در دنیای ارتباطات سلولی ماهواره ای مصرف کننده و پتانسیل رو به افزایشی هستیم که بتوانیم از هر کجای دنیا کمک بگیریم، صرف نظر از اینکه دکل تلفن در کجا واقع شده است.

این می تواند برای کسانی که خود را در مشکل می یابند یا در مناطق دورافتاده گم شده اند بسیار بزرگ است و سطحی از آرامش را برای والدینی که وقتی نمی توانند بچه های خود را پیدا کنند عصبانی می شوند فراهم می کند.

اپل تازه شروع کار است. شرکت هایی مانند Starlink و T-Mobile پهنای باند داده بسیار بهتری را نسبت به اپل وعده می دهند و AST SpaceMobile یک سرویس تلفن همراه 4/5G با هدف کلی جهانی را وعده می دهد که هم صدا و هم داده را در یک بازه زمانی عمومی ترکیب می کند.

در نیمه دوم این دهه، ایده از کار افتادن ممکن است به همان اندازه که نیاز به پیدا کردن یک باجه تلفن در دهه 1990 بود، منسوخ شود. این، دوستان من، چیزی است که ارزش آن را دارد.

Soundcore توسط هدفون حذف نویز Anker Space Q45

من خیلی کم سفر می کنم، بنابراین هدفون های حذف نویز زیادی دارم.

بیشتر هدفون ها نه تنها خیلی گران هستند، بلکه خوابیدن با آنها در هواپیما نیز راحت نیستند. بسیاری از آنها در محدوده 250 دلار + هستند، که برای بچه ها بسیار گران است و با توجه به اینکه من تمایل دارم آنها را در هواپیما بگذارم، آنها برای من نیز جمع می شوند. علاوه بر این، من از گوش‌گیر یا گوش‌گیر خوشم نمی‌آید، زیرا گوش‌هایم را خارش می‌کنند و خواب را سخت‌تر می‌کنند.

آینده ارتباطات تلفنی ماهواره ای

خوب، من ممکن است راه حل عالی را در مجموعه ای از هدفون هایی که می توانید در آن بخوابید پیدا کرده باشم: هدفون حذف نویز تطبیقی ​​Soundcore توسط Anker Space Q45. با قیمت خرده فروشی حدود 150 دلار در آمازون، آنها ارزان ترین در بازار نیستند، اما نسبت به اکثر هدفون هایی که در حال حاضر دارم، یک تن ارزان تر هستند.

هدفون حذف نویز Space Q45 (اعتبار تصاویر: Soundcore)

هدفون حذف نویز Space Q45 (اعتبار تصاویر: Soundcore)
هدفون حذف نویز Space Q45 (اعتبار تصاویر: Soundcore)


اینها یک طراحی روی گوش با پدهای بسیار نرم هستند که خوابیدن با آنها را نسبت به هدفون های Bose و Sony من بسیار راحت تر می کند و برای من در طولانی مدت راحت تر از هدفون ها یا محصولات روی گوش.

هدفون Space Q45 دارای عمر باتری عظیم 50 ساعته است (من این را آزمایش نکرده‌ام)، از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند و یکی از قوی‌ترین راه‌حل‌های حذف نویز را که من آزمایش کرده‌ام دارد – شامل پنج سطح حذف نویز که یا به صورت خودکار شروع می‌شود یا توسط یک برنامه قابل کنترل است. آنها یک دکمه عبور صدا دارند در صورتی که کسی بخواهد با شما چت کند – و شما می خواهید گوش دهید.

این هدفون دارای درایورهای بزرگ 40 میلی متری است که خود را به پایین ترین حد مناسب می رساند و به نظر من محدوده صدا با برد قابل توجهی بسیار خوب بود. برای کسانی که نیاز به یک راه حل حذف کننده صدا، مقرون به صرفه و بدون سر و صدا دارند و می توانند با آن بخوابند، هدفون Soundcore by Anker Space Q45 ممکن است راه حل ایده آل باشد – و محصول هفته من است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.