چه زمانی اینترنت 5G در ایران فراگیر میشود؟

اینترنت قطعا اینترنت در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی دارد و حتی به مرور در تمامی وسایل خانه شما به اینترنت متصل میشوند و در همه شغل ها به شغل ها به کار میرود
چه زمانی اینترنت 5G در ایران فراگیر میشود

قطعا اینترنت در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی دارد و حتی به مرور در تمامی وسایل خانه شما به اینترنت متصل میشوند و در همه شغل ها به شغل ها به کار میرود

اما امروزه سرعت اینترنت بالا برای چه کسانی بسیار مهم است ؟ قطعا جواب های بسیاری وجود دارد اما چند تا از مهمترین آنها در اینجا گیمر هایی هستند که به کمترین پینگ نیاز دارند ، تولید کننده های محتوا که باید فایل هایی با حجم زیاد را در لحظه دانلود و آپلود کنند و کارکنان سیستم های دولتی ، سیستم های دانشگاه و خیلی از شغل های دیگه

سرعت اینترنت بالا برای کسانی مهم است که در حوضه ی شغل های اینترنتی فعال هستند مانند، بلاگری،طراحی سایت،ادمین تلگرام

در زمان نوشتن این مقاله پنجمین سایت نسل پنجم ارتباطات در کشور ساخته شده و هم اکنون فعال است و میتوان از آن استفاده کرد .

به نقل از وزیر ارتباطات :

وی که با شعار آینده روشن، بر تلاش برای توسعه فناوری تاکید دارد، درباره وضعیت کشور گفت: تاریخ به ما می‌گوید چنگیزخان مغول چطور به کشور ما حمله کرد، فردی که دست کمی از رئیس جمهوری فعلی آمریکا ندارد. اما ایران پس از آن حمله دوباره به اوج رسید. در دوره‌های مختلف تاریخی این اتفاقات برای ایران رخ داده است. ما همیشه پس از سختی‌ها به دوره روشنی رسیده‌ایم. این را تاریخ ما همیشه ثابت کرده است. آینده روشن فقط برای یک فرد نیست؛ برای کل کشور است.

او با تاکید بر این که در تمام دوره‌ها و دولت‌ها مشکلاتی وجود داشته و مشق ننوشته غلط ندارد، افزود: مهم‌ترین مسئله تلاش برای رسیدن به رویای آینده روشن است. ایران هوشمند نیز برنامه وزارت ارتباطات برای آینده روشن است. 

چه زمانی اینترنت 5G در ایران فراگیر میشود
چه زمانی اینترنت 5G در ایران فراگیر میشود

سوال مهم این است ، چه زمانی اینترنت 5G در ایران فراگیر میشود؟

پیش‌بینی می‌شود که نسخه پنجم شبکه تلفن سیار در دنیا از سال ۲۰۲۰ عرضه شود و تا ۵ سال دیگر اکثر اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات بی‌سیم، شبکه ۵G راه‌اندازی کنند. این فناوری با قابلیت اتصال بی ‌قیدوشرط به اینترنت، زندگی افراد را به‌کلی متحول خواهد کرد.

سرعت اینترنت 5G چند مگابایت است؟

مدیرعامل شرکت ایرانسل درباره ثبت رکورد جدید در سرعت اینترنت 5G ایران توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل باشگاه خبرنگاران جوان بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، با اشاره به گزارش منتشر شده در وب‌سایت ماهنامۀ پیوست، از ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت در ایران و دستیابی ایرانسل به سرعت ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه در شبکه 5G ایران خبر داد.

درحالی که سرعت اینترنت 4G در اوایل وعده 100 مگابایت در ثانیه را داشت اما به زور به 10 مگابایت هم میرسد و وای فای های خانگی هم همچنین اگر تنها از راه سیم تلفن اینترنت را دریافت کنند بیشترین سرعتشان 10 مگابایت است

پس اینترنت 5G یعنی انقلابی بسیار بزرگ در عصر ارتباطات که سرعتی بالغ بر 3 تا 4 گیگابایت در بر خواهد داشت.

سرعت پینگ با اینترنت 5G

پینگ

در قدم اول باید بگوییم که پینگ چیست؟

پینگ ابزاری برای اندازه‌گیری تأخیر اتصال بین کامپیوتر شما و سرور از راه دور است. پینگ می‌گوید ارسال هر پکت (بسته) داده از کامپیوتر شما به سرور و دریافت پاسخ آن، چقدر طول می‌کشد. قطعا تاکنون این رخداد را تجربه کرده‌اید که پس از کلیک روی لینکی، صفحه‌ی وب به‌صورت آنی بارگذاری نمی‌شود. درواقع، تأخیری کوتاه بین کلیک و بازشدن صفحه وجود دارد که البته برخی مواقع کوتاه نیست و حتی شاید یک دقیقه طول بکشد. کامپیوتر باید درخواست بارگذاری صفحه را به سرور ارسال و پاسخ آن را دریافت کند. رفت‌وآمد پکت داده به زمان نیاز دارد و پینگ زمان مذکور را اندازه‌گیری می‌کند.

پینگ با اینترنت پر سرعت 5G کاهش چشمگیری دارد و این کاهش برای گیمر ها بسیار خوشحال کننده است ؛ زمانی که از اینترنت 5G استفاده میکنید پینگ شما به زیر 20 میلی ثانیه میرسد و این کاهش سرعت در کشور ما کاهش چشمگیری به شمار میرود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *