مقایسه Poco X3 NFC و Poco X3 Pro

خط تولید پوکو با یک ایده ساده یعنی تولید یک گوشی گیمینگ با قیمتی مناسب برای همه قشرهای جامعه شکل گرفت و شاید شیائومی این روز را پیش بینی می‌کرد که پوکو جذب مشتری بسیار بالایی داشته باشد. زیرا شما میتوانید با قیمتی بسیار پایینتر از قیمت رقبای گوشی این گوشی با کیفیت از همه نظر را خریداری کنید با مقایسه گوشی های Poco X3 NFC و Poco X3 Pro همراه باشید.

Poco X3
Poco X3

مدل جدید این شرکت حتی انتظارات را بالاتر هم برده است، اما شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد

که تفاوت این دو گوشی چیست؟

آیا ارزش تفاوت قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده را دارد؟

برای رسیدن به جواب این سوال، مقایسه Poco X3 با Poco X3 pro امروز ما را دنبال کنید.

مقایسه این دو گوشی از نظر ظاهری

Poco X3
Poco X3

اگر در نگاه اول به این دو گوشی نگاه کنید، دقیقاً مثل سیبی هستند که از وسط نصف شده باشند، هیچگونه تفاوت ظاهری، وزنی و ابعادی در بین این ۲ گوشی Poco وجود ندارد و راه تشخیص از نظر ظاهری ندارید.

هر دو ابعادی معادل ۹.۴×۷۶.۸×۱۶۵.۳ میلی‌متر و وزنی ۲۱۵ گرمی دارند.

پنل پشتی پلاستیک و فریم آلومینیومی است. هردو از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کنند و گرچه از این نظر به پای پرچمداران نمی‌رسند؛ اما مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار دارند.

نمایشگر کدام گوشی؟

Poco X3
Poco X3

در ادامه مقایسه Poco X3 nfc با Poco X3 Pro شیائومی کم کاری نکرده است و یک نمایشگر IPS LCD با نرخ نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی روی این دو گوشی کار گذاشته است که پوکو nfc با گوریلاگلس ۵ و poco x3 pro با گوریلاگلس ۶ پوشیده و محافظت می‌شوند.

در این قسمت گوشی Poco X3 Pro به دلیل دارا بودن گوریلا گلس 6 بهتر است.

رزولوشن تصویر Full HD+ نیز دارند.

مقایسه از نظر قدرت پردازنده

جایی که یکی از تغییرات اصلی و تفاوت این دو مدل به چشم می‌آید، پردازنده آن‌هاست. پوکو ایکس۳پرو به شدت ارتقاء پیدا کرده و قدرتی نزدیک به ۲ برابر برادر خود یعنی poco x3 نسخه ان اف سی دارد.

شیائومی برای Poco X3 pro از تراشه اسنپ دراگون ۸۶۰ با فناوری ساخت ۷ نانومتری و برای نسخه قدیمی‌تر از Snapdragon 732G استفاده کرده است تراشه این سری سری 8 اسنپ دراگون است و در زمان نوشتن این مقاله آخرین تراشه از اسنپ دراگون که درحال تست است تراشه اسنپ دراگون 880 است.

Poco X3
Poco X3

وقتی به برچسب قیمتی ۲۵۰ دلاری این گوشی نگاهی بیندازید، حیرت زده می‌شوید.

اگر قصد محاسبه قیمت این گوشی قدرتمند را در ایران داشته باشیم، شاید با همه‌ی مخارج واردات با قیمت نهایی ۸ تا 9 میلیون تومان به دست مصرف کننده برسد که برای همچین میان‌رده‌ای فوق‌العادست.

قیمتی معادل یک میان رده سامسونگ یا مدلی مثل S10 plus که قدرتی به مراتب کم‌تر از این گوشی دارد. بنچمارک آنتوتو نیز با دادن نمره‌ی ۴۵۳۲۲۳ به پوکو ایکس۳ پرو و امتیاز ۲۸۳۷۵۰ به شیائومی پوکو NFC  تاییدی بر گفته ماست.

Poco X3
Poco X3

تست گیمینگ

در تست گیمینگی که ما از این دو گوشی Poco گرفتیم، هر دو عملکرد کم نقصی از خود نشان دادند، اما وقتی چند برنامه سنگین و بازی را در رم خود باز داشته باشید و وارد یک شبکه اجتماعی سنگین مثل اینستاگرام شوید،

متوجه تفاوت قدرتی این دو مدل می‌شوید، ولی اگر با گوشی خود صرفاً فقط بازی می‌کنید و همزمان چندین استفاده از آن نمی‌کنید، گوشی پوکو NFC به خوبی کار شما را راه می‌اندازد و کاری نیست که از پس آن بر نیاید.

کدام یک دوربین بهتری دارد ؟

تفاوت دیگری که بین این ۲ گوشی وجود دارد مربوط به دوربین آن‌هاست؛ اما اینبار خبری از ارتقاء نیست و Poco X3 Pro یک گام رو به عقب برداشته و از ۶۴ مگاپیکسلی به ۴۸ مگاپیکسلی رسیده است.

لنز اولتراواید هم از ۱۳ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل نزول کرده است. سنسور ماکرو و تشخیص عمق تغییری نکرده و ۲ مگاپیکسلیست. دوربین سلفی نیز همان ۲۰ مگاپیکسل باقی مانده است.

و اما سوالی که پیش می‌آید این است که عملکرد دوربین این دو چه قدر با هم فرق می‌کند.

Poco X3
Poco X3

جالب است بدانید که پردازش دقیق CPU در لحظه عکاسی، حتی تاثیر بیشتری بر روی کیفیت عکس نسبت به لنز دارد.

همین نکته کوچک باعث می‌شود که دقت جزئیات عکاسی و فیلمبرداری Poco X3 Pro نسبت به نسخه قبلی خود، بدتر نباشد و شما را راضی نگه دارد، با مقایسه نمونه عکس‌های گرفته شده در ویدئو بهتر به این موضوع پی خواهید برد، پس به هیچ وجه نگران این موضوع نباشید.

مقایسه از نظر باتری و مصرف شارژ

Poco X3

شیائومی تبعیض قائل نشده و برای هر دو نسخه محبوب خط تولید Poco خود باتری یکسان ۵۱۶۰ میلی‌آمپری با فست شارژ ۳۳ واتی در نظر گرفته است که هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و در یک حد قرار دارند، اما با توجه به فناوری ساخت ۷ نانومتری چیپست پوکو ایکس۳ پرو، شاید اندکی بهینه‌تر عمل کند و میتواند بیشتر شارژ گوشی را نگه دارد .


در آخر باید گفت هر دو گوشی جزء بهترین میان رده‌های حال حاضر بازار هستند و ارزش خرید بالایی دارند، اما قدرت و سرعت پوکو ایکس۳پرو در حد یک پرچمدار است که با توجه به برچسب قیمتی مناسبی که دارد، آن را تبدیل به انتخابی عالی می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *