آموزش ساخت جیمیل

جیمیل چیست؟

جیمیل یک سرویس مبنی بر ایمیل بوده که توسط شرکت گوگل توسعه پیدا کرده است. ساخت جیمیل رایگان است و با ساخت آن حجم یک گیگابایت به شما تعلق میگیرد و میتوانید از یک گیگ فضا استفاده کنید. جیمیل دارای ویژگی و قابلیت های زیادی است که محبوبیت آنرا خیلی زیاد کرده به طوری که بیشتر کابران جیمیل را بهتر میشناسند و هر نفر چند عدد از آنرا دارد.

gmail

ایمیل چیست؟

ایمیل (به انگلیسی: E-mail) یا رایانامه یا پست الکترونیک به نامه الکترونیکی می‌گویند. محتوای آن می‌تواند چندرسانه‌ای باشد که در شبکه‌های رایانه‌ای از یک فرستنده به یک یا چند گیرنده فرستاده می‌شود. سرویس ایمیل (به انگلیسی: e-mail service) سامانه‌ای است که این خدمات را ارائه می‌کند. نشانی رایانامه یا رایانشانی[۱] (به انگلیسی: e-mail address)، نشانی است که برای رایانامه مشخص شده‌است.

gmail
gmail

آموزش ساخت جیمیل

برای ساخت ایمیل نیاز دارید که اطلاعاتی را ثبت کنید و جیمیل را در چند دقیقه دریافت کنید. فرقی نمیکند از چه دیوایسی برای رفتن به سایت جیمیل استفاده میکنید.

  1. در مرحله اول ابتدا باید وارد وبسایت جیمیل شوید.
  2.  در مرحله بعدی روی گزینه Create an Account کلیک کنید؛ یک گزینه قرمز در صفحه وب سایت جیمیل که در گوشه سمت راست قسمت بالا قرار دارد. این گزینه زمانی‌که تاکنون با مرورگر خود وارد حساب کاربری جیمیل نشده باشید، نمایش داده می‌شود.در صورتی که از قبل در یک حساب کاربری جیمیل وارد شده‌اید، باید روی تصویر پروفایل کلیک کنید و گزینه افزودن حساب کاربری (Add Account) را مجددا انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Use another Account و سپس Create Account کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید مشخصاتی شامل نام ، نام خانوادگی ، نام کاربری ، رمز عبور و همچنین تکرار آنرا وارد کنید.(توجه داشته باشید که نام کاربری همان آدرس جیمیل شماست و نباید قبلا کسی آنرا زده باشد.)
  4. روی گزینه نکست کلیک کنید.
  5. در این مرحله شما میتوانید شماره تلفن خودرا وارد کنید ، توصیه میشود این کار را انجام دهید زیرا در صورتی که رمز عبور خودرا فراموش کنید دیگر قادر به بازگرداندن اکانت خود نخواهید بود.
  6. میتوانید یک آدرس ایمیل به عنوان ریکاوری و بازگرداندن اطلاعات خود وارد کنید.
  7. منوی کشویی برای شما باز میشود که میتوانید جنسیت و تاریخ تولد خودرا در آن وارد کنید
letter 5935268 1920
gmail

حساب جیمیل شما با موفقیت ساخته شد ، در صورتی که شماره تلفن خودرا وارد کرده باشید یک پیامک حاوی کد 6 رقمی به شماره تماس شما ارسال خواهد شد و بعد از وارد کردن آن میتوانید وارد حساب شوید.

امروزه 90 درصد وب سایت ها برای ثبت نام نیازمند جیمیل شما هستند و داشتن حداقل یک اکانت جیمیل امری ضروری است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *