داستان لوگو اپل

در دهه‌ی ۷۰، یک داستان کوچک در یک گوشه‌ی کوچک از کوپرتینو شروع شد. یکی از روزهای آفتابی، استیو جابز و استیو وزنیاک با آرزوی کوچک و ایده‌ی بزرگ خود، با آغازی تازه وارد دنیایی تحولآفرین شدند. آنها به دنبال چیزی بزرگتر از یک محصول، چیزی که ارتباط بین انسان و فناوری را بازنویسی می‌کرد، بودند. این داستان با یک لحظه‌ی ساده ولی بی‌نهایت معنادار آغاز شد: زمانی که یک تفکر، یک احساس، یک ایده، شکل لوگویی با معنا و رمزگونه را به وجود آورد. این لوگو، اپل، نه تنها نماد یک شرکت نبود، بلکه نماد یک فرهنگ تازه، یک جنبش فناورانه و نوآوری بی‌پایان.

داستان لوگو اپل
داستان لوگو اپل

داستان لوگو اپل، اولین لوگو

اولین لوگو اپل بر خلاف چیزی که تصور میکنید هیچ شباهتی با لوگو حال حاظر اپل نداشت و این تصویر نقاشی از ایزاک نیوتون در زیر درخت سیب است که توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده است.

لوگو اپل
لوگو اپل

بعد ها این لوگو پر جزئیات ، جای خود را با یک سیب گاز زده رنگین کمانی عوض کرد که طراحی لوگوی جدید توسط راب جانوف در سال 1976 انجام شد

البته لوگوی اپل در سال 1998 به بعد تک رنگ شد و با رنگ های مشکی، نقره ای، سفید مورد استفاده قرار گرفت.

با دیدن طرح سیب گاز زده تمام فکر مردم به این جلب میشد که این سیبی است که بر سر نیوتون خورده بود و حال در دستان استیو جابز است اما دلیل اصلی گاز زدن سیب را خود استیو جابز در وبسایت شخصی خود توضیح داده شد.

علت گاز زده شدن سیب کمپانی اپل این است که اگر به طرح کلی سیب به صورت انتزاعی دقت نمایید، خواهید دید که ممکن است با میوه های دیگر مانند گیلاس اشتباه گرفته شود؛ اما با رسم کردن سیب به صورت گاز زده، معلوم می شود که این طرح سیب است نه گیلاس

لوگو اپل
لوگو اپل

ساده شدن لوگو

با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن کمپانی های دیگر و عوض شدن سلیقه مردم ، لوگو اپل مانند شرکت های دیگر به سمت ساده تر شدن رفت. در واقع تمامی برند ها دوست دارند ساده ترین و پر مفهوم ترین لوگو را برای کسب و کار خود داشته باشند.

اپل هم در بین کمپانی ها روز به روز لوگو خود را تغییر داد و به سمت سیبی گاز زده کشاند که تنها یک رنگ خاکستری دارد و هیچ جزئیات و حالات ویيه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *