سبد خرید
0

افزایش عمر باتری

باتری به یکی از مهمترین وسایلی در زندگی ما تبدیل شده که تمامی دیوایس ها و لوازم داخل خانه ما با آن کار میکند ، مهمترین استفاده ما از باتری در گوشی های موبایل است. بزرگترین مشکل باتری های لیتیوم یونی طول عمر آنهاست. در این مقاله روش هایی برای افزایش طول عمر باتری به شما گفته میشود با گیم پوینت مراه باشید.

دیدن عمر باتری

قطعا قبل از انجام روش هایی برای افزایش طول عمر باتری باید میزان کارکرد آنرا بفهمیم برای انجام این کار روش های زیر را انجام دهید.

در اندروید با گرفتن کد #0228#* میتوانید سلامت باتری خود را ببینید.

  1. در گوشی های آیفون وارد بخش تنظیمات (Setting) آیفون شوید.
  2. و گزینه Battery و سپس Battery Health را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت میزان کارآیی باتری از 100 درصد تعیین می‌شود و بر اساس عملکرد فعلی باتری به آن نمره داده می‌شود.

اگر در گوشی های آیفون نمره باتری شما زیر 80 بود باید تعویض شود.

دیدن عمر باتری
دیدن عمر باتری

8 روش برای افزایش طول عمر باتری

اگر گوشی خود را به تازگی خریده اید و باتری شما نو است میتوانید با انجام روش های زیر طول عمر آنرا افزایش دهید.

چند روش برای افزایش طول عمر باتری
چند روش برای افزایش طول عمر باتری

1_خاموش کردن ویبره

ویبره به سبب انرژی که برای متور قطعه کوچکی در گوشی مصرف میکند میتواند میزان شارژ شمارا تا حد بسیاری کاهش دهد و طود باتری شما خالی شود.هرچند که امروزه گوشی های جدید از نوعی ویبره جدید برخوردار هستند که ارزش بسیار کمتری دارد و حتی میتواند حس حال بازی هارا برای شما افزایش دهد و همچنین مصرف کمی داشته باشد اما کم کردن میزان چرخش و یا خاموش کردن آن در مصرف شارژ شما بی تاثیر نیست.

  1. برای این کار در Settings گوشی خود.
  2. به قسمت Sound بروید.
  3. اگر موقع تایپ نیازی به ویبره یا دیگر گزینه‌ها ندارید، می‌توانید از این قسمت آن‌ها را غیرفعال کنید.
  4. بعضی اپ‌های کیبورد نیز اجازه می‌دهند تا تنظیمات اضافه‌تری انجام دهید و، هنگام تایپ، ویبره‌ی گوشی را قطع کنید.
خاموش کردن ویبره
خاموش کردن ویبره

2_درست شارژ کردن گوشی

بیشترین میزان خراب شدن باتری مربوط به خراب شارژ کردن آن است تا حدی که کمپانی ها تصمیم به ساخت تکنولوژی های جدیدی گرفته اند که در زمان شارژ کامل گوشی شما منبع شارژش را قطع کند اما چون مدت زیادی نیست که روی کار آمده و بهتر کردن آن موجب کمتر سود کردن کمپانی ها میشود زیاد روی آن کار نکرده اند.

بهترین وضعیت طول عمر باتری برای شارژ کردن بین 20 تا 80 درصد است به طوری که اگر کمتر از 20 شود به باتری فشار می آید زیرا الکترون های کمتری در آن هستند همچنین بیشتر از 80 درصد موجب تجمع الکترون ها و فشار بیش از حد به باتری آن میشود.بهترین حالت باتری 50 درصد است مانند زمانی که گوشی را به تازگی روشن میکنید.

درست شارژ کردن گوشی
درست شارژ کردن گوشی

در کنار این شما نباید گوشی را شب هنگام به شارژر متصل کنید و صبح آنرا جدا کنید حتی اگر گوشی بعد از رسیدن به 100 درصد شارژ را قطع کند زیرا بعد از آنکه به 100 درصد رسید و شارژ آن قطع شد به سبب روشن بودن سیمکارت ، آنتن و… گوشی کم کم شارژ آن به 99 درصد میرسد و دوباره گوشی شارژر را وصل میکند و تکرار این پروسه برای باتری خطرناک است.

در نظر داشته باشید گوشی های امروزی نیازی به آب بندی کردن 8 ساعته باتری خود ندارند و لازم نیست بعد از خرید چندین ساعت آن را به شارژ بزنید

3_خاموش کردن کنترل سنتر و یا مرکز

خاموش کردن کنترل سنتر و یا مرکز یا دیتا ، وای فای ، بلوتوث ، مکان نما و… موجب افزایش چشمگیر عمر باتری و برعکس آن کاهش عمر باتری میشود. در مواقعی که نیازی به بلوتوث ، وای فای ، مکان نما و یا GPS ندارید بهترین گزینه این است که آنها را خاموش کنید زیرا به شدت روی باتری شما تاثیر میگذارند.

خاموش کردن کنترل سنتر و یا مرکز
خاموش کردن کنترل سنتر و یا مرکز

4_روشن کردن Power saving Mood

اکثر گوشی های امروزی به قابلیتPower saving Mood و یا صرفه جویی در انرژی مجهز شده اند قابلیتی که میتواند عمر باتری شما را بسیار افزایش دهد. این قابلیت با خاموش کردن بخش هایی از گوشی شما و کاهش عملکرد سیستم موجب میشود عمر بیشتری را برای باتری داشته باشید و همچنین در گوشی های امروزی عمر هر بار شارژ کامل آن تا خالی شدنش را به چند صد ساعت برسانید.

برای روشن کردن این قابلیت در نوار ابزار و یا همان کنترل سنتر گوشی به دنبال اسمی مانند صرفه جویی انرژی بگردید.

روشن کردن Power saving Mood
روشن کردن Power saving Mood
فعال کردن قابلیت Device Maintenance
فعال کردن قابلیت Device Maintenance

5_فعال کردن قابلیت Device Maintenance

این قابلیت تنها برای گوشی های سامسونگی نیست و به اسن های مشابه دیگری در دیگر گوشی ها میتوانید آنرا پیدا کنید در این قابلیت گوشی شما به بهینه ترین حالت ممکن برای صرفه جویی انرژی در می آید و محیط جدیدی برای شما ساخته میشود که تنها دسترسی به برخی از نرم افزار های سیستمی گوشی خود را در آن دارید.

6_استفاده از WiFi به جای Mobile data 

شاید جالب باشید بدانید استفاده از وای فای گوشی میزان کمتری انرژی را از باتری شما کم میکند و در مکانی که توانستید از وای فای به جای اینترنت گوشی استفاده کنید آنرا روشن کنید. این قابلیت به دلیل اینکه اتصالات گوشی را کمتر درگیر میکند انرژی کمتری را مصرف میکند.

استفاده از WiFi به جای Mobile data
استفاده از WiFi به جای Mobile data 

7_کاهش نور صفحه نمایش گوشی

در تمامی گوشی های موبایل لمسی قابلیت افزایش و کاهش نور صفحه نمایش وجود دارد همچنین میتوانید از قابلیت روشنایی خودکار استفاده کنید اما برای افزایش طول عمر باتری میتوانید حالت روشنایی خودکار را خاموش کنید و در هنگامی که باتری شما میزان کمی شارژ دارد نور صفحه نمایش را به حداقل برسانید.

کاهش نور صفحه نمایش گوشی
کاهش نور صفحه نمایش گوشی

8_تنظیم زمان خاموشی صفحه نمایش

اکثر مردم مخصوصا پدر ها و مادر های عزیز بعد از کار با گوشی خود آن را خاموش نیکنند و به حال خود میگزارند تا پس از چند دقیقه خودکار خاموش و قفل شود. برای حل این مشکل میتوانید در تنظیمات صفحه نمایش خود مقدار زمانی که بعد از استفاده نکردن از گوشی خاموش میشود را کاهش دهید.

تنظیم زمان خاموشی صفحه نمایش
تنظیم زمان خاموشی صفحه نمایش

باتری یکی از مهمترین وسایل ماست که قطعه ای مصرفی میباشد اما با درست استفاده کردن از آن میتوانیم عمر آن را افزایش دهیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *