تمیز کردن گوشی

گوشی ها ، تبلت ها ، ساعت های هوشمند ، جدیدا ایرتگ ها و… بخش مهمی از زندگی روزانه ما هستند و کثیف شدن یکی از بدترین مشکلات آنها است. دیوایس های امروزی با گواهی های مختلفی عرضه میشوند که مربوط به خاصیت ضد آب بودن و ضد گرد و خاک است که هرچه عدد آنها به عدد IP68 نزدیکتر باشد و یا خود IP68 باشد بهتر است اما در هر صورت آنها نیاز به تمیز کردن دارند. در این مطلب یاد میگیرید که چگونه گوشی خود را تمیز کنید.

تمیز کردن گوشی در ایام کرونا

قابل توجه است که هرگز نباید گوشی را با مواد های ضد عفونی کننده تمیز کرد زیرا مقدار الکل در آن ها زیاد است و میتواند به صفحه نمایش شما آسیب جدی وارد کند و تعمیر میلیونی روی دست شما بی اندازد پس از این کار پرهیز کنید.

تمیز کردن گوشی
تمیز کردن گوشی

بهترین وسایل تمیز کردن موبایل

موادی که لازم است برای تمیز کزدن موبایل خود داشته باشید عبارت اند از

  1. دستمال نرم (دستمالی که برای عینک استفاده میشود)
  2. مایع مخصوص تمیز کردن و یا آب
  3. فرچه نرم پلاستیکی (میتوانید از مسواک کهنه استفاده کنید)

دستمال های شما که در بعضی از کیت های تمیز کننده وجود دارد باید بسیار نرم باشد مانند دستمال هایی که برای عینک استفاده میشود ، میتوانید از پارچه های نخی کهدر آن پلاستیک استفاده نشده استفاده کنید.

مایع مخصوص شما نباید از مواد ضد عفونی کننده تشکیل شده باشد میتوانید بجای استفاده از مایع از پد های الکلی که الکل کمی دارند استفاده کنید.

فرچه نرم همراه کیت های تمیز کننده فروخته میشود همچنین میتوانید از مسواک هایی که باید دور بندازید استفاده کنید.

بهترین وسایل تمیز کردن موبایل
بهترین وسایل تمیز کردن موبایل

تمیز کردن گوشی

برای تمیز کردن گوشی بخش های زیر را مطالعه کنید تا گوشی شما آسیب نبیند و به بهترین نحو تمیز شود.

صفحه نمایش

کثیف ترین مکان هر گوشی صفحه نمایش آن است ، برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی و یا تبلت خود ابتدا کمی از اسپری تمیز کننده خود به گوشی بپاشید و سپس با دستمال نرمی به آرامی صفحه گوشی و همینطور در آخر پشت گوشی را تمیز کنید. در این مرحله فشاری وارد نکنید تا صفحه شما دچار آسیب جدی نشود.

صفحه نمایش
صفحه نمایش

اسپیکر ها

در گوشی شما با توجه به نوع آن میتواند از 1 تا 3 اسپیکر و حتی بیشتر استفاده شده باشد یکی در جلو گوشی در کنار دوربین سلفی ، یکی در کناره و پشت و زیر گوشی و دیگری در بالای گوشی که حس استریورا به شما بدهد برای تمیز کردن آن تنها فرچه و یا مسواک پلاستیکی لازم دارید و نباید از مایع تمیز کننده استفاده کنید زیرا به اسپیکر شما آسیب جدی وارد میشود.

برای تمیز کردن اسپیکر های گوشی به آرامی فرچه پلاستیکی را یه اسپیکر ها بکشید وسعی کنید گرد و خاک موجود داخل صفحه محافظ آن را تمیز کنید. توصیه میشود فرچه را فشار ندهید تا محافظ توری آن پاره نشود.

اسپیکر ها
اسپیکر ها

جک 3.5 میلی متری

جک های 3.5 میلی متری که در گوشی ها استفاده میشوند برای هدفون ها به کار میروند و معمولا گرد و خاک زیادی داخل آنها جمع میشود. بهترین راه تمیز کردن جک هدفون ، استفاده از فرچه های پلاستیکی است.

برای تمیز کردن جک هدفون خود فرچه را داخل آن ببرید و به آرامی به بیرون بکشید تا گرد و خاک آن خارج شود. دقت داشته باشید که فرچه شما تمیز و خشک باشد تا از آسیب به گوشی جلوگیری شود.

جک 3.5 میلی متری
جک 3.5 میلی متری

سوکت شارژ

در برخی از گوشی ها دلیل اصلی شارژ نشدن گوشی کثیف بودن سوکت شارژ آن است که باعث قطع اتصال برق آن میشود ، گرد و خاک موجود در سوکت شارژ محل اتصال شارژر و سوکت شما را میپوشاند و باعث دیر شارژ شدن گوشی شما میشود.

برای تمیز کردن سوکت خود از فرچه پلاستیکی تمیز و خشک استفاده کنید. به آرامی رشته های پلاستیکی فرچه را داخل سوکت برده و و به بیرون بکشید تا گرد و خاک آن خارج شود دقت کنید که این کار را به آرامی انجام دهید زیرا یکی از مهمترین بخش های گوشی سوکت آن است و درصورت خرابی آن گوشی شما بلا استفاده میشود تا زمانی که گوشی را تعمیر کنید.

سوکت شارژ
سوکت شارژ

سینی سیم کارت

یکی از محل هایی که بیشتر گرد و غبار جمع میشود سینی سیم کارت شماست زیرا محل آن در کناره های گوشی قرار دارد و بسیار جای باریکی هم برای گرفتن گرد و غبار است.

برای تمیز کردن سینی آن ابتدا سیم های پلاستیکی فرچه را در آن قرار داده و به آرامی بیرون بکشید تا گرد و غبار خارج شود ، دقت داشته باشید که به آرامی این کار انجام شود زیرا قطعه مهمی است و تعمیر آن ساده نیست.

سینی سیم کارت
سینی سیم کارت

دوربین گوشی

دوربین گوشی نیاز زیادی به تمیز کردن ندارد و اکثر مواقع با دستمال نرمی که روی آن خش نیندازد میتوانید آن را تمیز کنید ، اگر دوربین گوشی شما برجسته بود میتوانید از فرچه پلاستیکی برای تمیز کردن گرد و غبار کناره سطح برجسته آن استفاده کنید.

دوربین گوشی
دوربین گوشی

امیدواریم این مطلب به شما کمکی کرده باشد. اگر راه های دیگری سراغ دارید حتما در بخش نظرات اعلام بفرمایید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *