سبد خرید
0

راهنمای خرید ماوس

ماوس امروزه یکی از بیشترین وسایل مورد استفاده ما است به طوری که بدون این قطعه کوچک نمیتوان روی کامپیوتر کارکرد و یا اگر کیفیت خوبی نداشته باشد بدون شک هنگام کار با سیستم خود کلافه خواهید شد. همچنین استفاده از تاچ پد اصلا شبیه به ماوس نیست و بسیار سخت است. در این مقاله خصوصیات یک ماوس خوب را به شما میگوییم تا انتخواب راحتتری در هنگام خرید ماوس داشته باشید با راهنمای خرید ماوس همراه باشید..

راهنمای خرید ماوس
راهنمای خرید ماوس

تیتر های این مقاله

  1. اندازه و وزن
  2. طراحی و ارگونومی ماوس
  3. بی‌سیم یا باسیم ؟
  4. نکات مثبت ماوس‌های باسیم
  5. نکات منفی ماوس‌های باسیم
  6. نکات مثبت ماوس‌های بی‌سیم
  7. نکات منفی ماوس‌های بی‌سیم
  8. نوع سنسور و محل قرارگیری آن
  9. تعداد دکمه‌ها
  10. نرم‌افزار
  11. جمع‌بندی راهنمای خرید ماوس

معیار هایی که در ادامه گفته میشود را بخوانید و با توجه به نیاز خود ماوس مورد علاقه خود را انتخواب کنید.

اندازه و وزن ماوس

در راهنمای خرید ماوس معیار اندازه و وزن ماوس خیلی مهم است و باید بیشترین توجه را به آن کرد زیرا ممکن است دستان کوچکی داشته باشید و قطعا ماوس کوچکتری به درد شما بخورد همچنین اگر دست شما بزرگ باشد ماوس کوچک بسیار کنترلش سخت میشود. در این معیار سعی کنید همیشه ماوس های بزرگتری داشته باشید زیرا کنترل ماوس های کوچک سخت میشود و استفاده از ماوسی که تمامی کف دست را پر کند خیلی بهتر است.

وزن ماوس در حالت عادی باید بین 90 تا 100 گرم باشد اما در همه ماوس ها اینگونه نیست و هرچه ماوس حرفه ای تر باشد وزن آن سنگین تر میشود و همچنین ماوس هی بیسیم به دلیل وجود باتری در آنها وزن بیشتری خواهند داشت ، همیشه سعی داشته باشید ماوسی انتخواب کنید که بتوانید به راحتی آن را روی ماوس پد خود بکشید بدون اینکه ماوس شما از روی ماوس پد بلند شود.

اندازه و وزن ماوس
اندازه و وزن ماوس

طراحی و ارگونومی ماوس

طراحی ماوس بسیار اهمت دارد زیرا اینکه دست شما روی چه سطحی باشد تا دستان شما به آن حساس نباشند مهم است ، ماوس باید طراحی سافی داشته باشد تا دست احساس بلندی نکند همچنین اگر نرم باشد دستان شما دیرتر خسته میشوند.

ارگونومی ماوس سلیقه ای است و میتواند طراحی بسیار بدی داشته باشد اما از آن طرف دست شما بسیار روی آن راحت باشد و یا طراحی خیلی زیبایی داشته باشد اما دست شما ازیت شود ، صرفا RGB بودن ماوس مهم نیست باید ماوسی انتخواب کنید که علاوه بر زیبایی بسیار دست شما روی آن راحت باشد.

طراحی و ارگونومی ماوس
طراحی و ارگونومی ماوس

بی‌سیم یا باسیم ؟

این سوالی است که همیشه پرسیده میشود ماوس بی سیم بهتر است یا با سیم ، بیشتر افراد در کامپیوتر های رو میزی ماوس با سیم استفاده میکنند و در لبتاب ها ماوس های بیسیم اما قطعا ماوس های با سیم بهتر هستند حتی زمانی که از لبتاب استفاده میکنید که در ادامه دلیل آن را مشخص میکنیم.

نکات مثبت ماوس‌های باسیم

ماوس های با سیم از نظر وزن ، بهتر از ماوس های بیسیم هستند زیرا به دلیل نبود باتری وزن کمتری دارند و همچنین وجود سیم آنرا از داشتن شارژ بی نیاز میکند و همچنین سرعت کلیک ماوس را بدون تاخییر به سیستم میرساند.

نکات منفی ماوس‌های باسیم

بدترین نقطه ضعف ماوس های با سیم خراب شدن سیم آن است مخصوصا زمانی که از لب تاب استفاده میکنید و ماوس را با خود جا به جا میکنید همچنین در بعضی از مواقع گیر کردن سیم آن موجب ازیت شدن گیمر ها میشود و اینکه نتوانند به راحتی با وزن سیم کنار بیایند.

ماوس با سیم
ماوس با سیم

نکات مثبت ماوس‌های بی‌سیم

ماوس های بی سیم میتوانند خیلی مفید باشند مخصوصا زمانی که با سیستم خود بازی نمیکنید و سرعت ماوس برای شما زیاد مهم نباشد ، همچنین نبود سیم خیلی خوشایند است و میتوان به راحتی ماوس را تکان داد. ماوس های بی سیم میتوانند از طریق وایرلس و یا بلوتوث با دانگل و یا بدون دانگل به سیستم شما وصل شوند.

نکات منفی ماوس‌های بی‌سیم

اگر با ماوس بیسیم خود بازی میکنید توصیه میشود ماوس با سیم را خریداری کنید زیرا ماوس های بیسیم میان رده تاخیر در ارسال و درسافت دستورات دارند و مهمترین عمل در بازی ها انجام سریع این دستورات است همچنین وزن زیاد و باتری ضعیف از دیگر مشکلات آن است.

ماوس بیسیم
ماوس بیسیم

نوع سنسور و محل قرارگیری آن

از دیگر نکات مهم خرید ماوس سنسور آن است زیرا سنسور تعیین میکند سرعت DPI ماوس شما چقد باشد همچنین محل قرار گیری آن اگر در وسط ماوس باشد دقت بیشتری دارد و میتواند کارایی بهتری برای بازی و یا کا های روزمره شما داشته باشد.

سنسور ماوس
سنسور ماوس

تعداد دکمه‌ها

هر ماوس از زمان های قدیم تا به حال 3 عدد دکمه داشته : کلید چپ ، کلید راست ، دکمه اسکرول زمانی که کلید اسکرول را فشار دهید میتواند از دکمه آن استفاده کنید اما امروزه ماوس هایی پا به میان گذاشته اند که از 12 کلید و حتی بیشتر استفاده میکنند و میتوان آنها را برنامه ریزی کرد، اگر از ماوس هایی با کلید زیا و قابل برنامه ریزی خوشتان می آید میتوانید یکی از آنها را خریداری کنید.

کلید های ماوس
کلید های ماوس

نرم‌افزار

همانطور که در متن بالا گفتیم ماوس ها میتوانند کلید های زیادی داشته باشند اما همه ماوس ها کلید های قابل تنظیم ندارند ، ماوس هایی که کلید قابل تنظیم دارند را میتوانید با نرم افزار مخصوص ماوس برنامه ریزی کنید همچنین DPI و نور RGB ماوس از طریق نرم افزار ها قابل شخصی سازی هستند.

جمع‌بندی راهنمای خرید ماوس

همیشه زیبایی ماوس هارا در نظر نداشته باشید من خودم که دارم این مقاله رو برای شما مینویسم از ماوسی با سیم 1 و نیم متر که همیشه هم جا به ج میکنم استفاده میکنم اما کارایی که اون داره با چندین ماوس بیسیمی که قبلا دور انداختم بسیار فرق داره و خیلی بیشتر دقت در اون هستش ، همیشه سعی کنید ماوسی بخرید که در اولویت اول طراحی مناسب با اندازه دست شما داشته باشه و در اولویت دوم کیفیت و دقت زیادی داشته باشه. در این راهنمای خرید ماوس به شما توصیه میکنم ماوس با سیم خریداری کنید.

ممنون از این که این مقاله رو مطالعه کردید شما چه ماوسی دارید و یا چه ماوسی میخوایید خریداری کنید در قسمت نظرات بیان کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *