محافظت از چشم در برابر گوشی

در این دوره که گوشی های موبایل را میتوانید دست هر کسی ببینید حتی بچه های 5 ساله طبیعی است که کم کم همه مردم عینک به چشم داشته باشند زیرا نور آبی گوشی میتواند باعث خشکی و ضعیفی چشم شما شده و به آن ها آسیب برساند ، همیشه گفته اند که جلوگیری بهتر از درمان است ما نمیگوییم که دیگر گوشی به دست نگیرید بلکه میتوانید با انجام راهکار های زیر از خشکی چشمان خود در امان باشید.

محافظت از چشم

1_خاموش کردن نور آبی

نور آبی که از گوشی به چشم های شما میخورد میتواند باعث کمبود خواب و کاهش سرعت پلک زند شما شود و کم کم چشم شمارا خشک کند برای جلوگیری لاز این خطر میتوانید از ابزار reading mode که در اکثر گوشی های جدید و همچنین ویندوز 10 وجود دارد استفاده کنید این ابزار با کم کردن نور آبی گوشی و تغییر آن به نور زرد که نوری گرم به حساب می آید میتواند باعث افزایش خستگی چشم و در نتیجه خاوب شما گردد.

اگر این ابزار در سیستم شما موجود نیست میتوانید نرم افزار هایی که این کار را انجام میدهند را از اینترنت دانلود کنید. بعد از مدتی که از این حالت استفاده میکنید وآن را غیر فعال متوجه تغییر چشم گیر نور آن میشوید.

نور آبی
نور آبی

2_مدام پلک بزنید

مدام پلک زدن میتواند از خشکی چشم شما محافظت کند ، یزرگترین ضرری که نمایشگر ها برای شما دارند تنها خشکی چشم است و دوری و نزدیکی چشم از نمایشگر هیچ گونه تاسیری بر ضعیفثی چشمان شما نمیگذارد.

همچنین میتوانید با آب پاشیدن به صورت خود و مرطوب کردن پلک های چشم سبب افزایش کمی از آب از دست رفته چشمانتان شوید.

مدام پلک بزنید
مدام پلک بزنید

3_ جلوگیری از ضعیفی چشم با رعایت قاعده 20*20*20

ساختار چشم انسان به گونه ای طراحی شده که برای خیره شدن به مدت طولانی و به فواصل مناسب نباشد و در صورتی که از گوشی خود و یا از کامپیوتر خودتان به مدت زیادی استفاده کنید باعث ضعیفی چشم خود میشوید اما میتوانید از راهکار و قاعده 20*20*20 استفاده کرده و تا حدودی به چشمانتان نرمش دهید.

این قاعده میگوید که به اضای هر 20 دقیقه کار با گوشی ، دیوایس و… خ.د به مدت 20 ثانیه به فتاصله 20 فوتی خود یعنی حدودا 6 متری خود نگاه کنید تا امکان ضعیفی را به حداقل برسانید.

رعایت قاعده 20*20*20
رعایت قاعده 20*20*20

این بود از راهکار هایی که میتوانند باعث بهبود عملکرد چشم شما و پیش گیری از ضعیفی آنها گردند اگر شما راهکار های دیگری را میشناسشید با ما در میان بگذارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *