سبد خرید
0

تفاوت کابل های فیک با اصل آیفون

از زمانی که کابل ها از کارتن گوشی های آیفون برداشته شده نگرانی بابت خرید کابل و آداپتور های اصلی آیفون زیاد شده زیرا موارد فیک و کپی شده که اصل نیستند و میتوانند به گوشی شما آسیب بزنند بسیار زیاد هستند و تشخیص اصلی از فیک کار سختی برای مردم عادی شده. شما در این آموزش یاد میگیرید چطور کابل های اصلی را از کابل های فیک تشخیص دهید ، با گیم پوینت همراه باشید.

آداپتور

شرکت اپل همراه با حذف آداپتور و کابل های شارژر توصیه کرده که همیشه از محصولات اصلی آنها استفاده کنید زیرا میتواند به باتری دیوایس شما آسیب بزند برای مثال اگر کابل فیک استفاده کنید بخاطر کیفیت ساخت کم گوشی شما را دیر شارژ میکند و این مورد بسیار برای باتری نگران کننده است

همچنین اگر آداپتور فیک ولتاژ مناسب با باتری گوشی شما تولید نکند به مرور ظرفت و طول عمر باتری پایین می آید و باید به فکر تعویض باتری گوشی خود باشید.

تشخیص آداپتور و کابل
تشخیص آداپتور و کابل

تشخیص سلامت باتری

قبل از هر چیزی اگر گوشی شما آیفون است مراحل زیر را انجام دهید تا درصد سلامت باتری خود را ببینید ، اگر درصد سلامت باتری شما 100 بود که باتری کاملا سالم است اما اگر پایینتر شده بود باید بیشتر مواظب گوشی خود باشید ،

حداقل درصد سلامت باتری باید 80 باشد و اگر حتی 1 درصد زیر آن بود به فکر تعویض باتری بیافتید ، اگر به جای نشان دادن درصد کلمه دیگری برای شما نمایش داده شده بود احتمالا باتری باید تعویض گردد.

  1. برای دیدن سلامت باتری گوشی خود وارد قسمت تنظیمات گوشی آیفون شوید. سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.
  2. گزینه ی Battery Health همان گزینه ای است که با انتخاب آن می توانید میزان سلامتی باتری گوشی آیفون را متوجه شوید.
  3. با انتخاب این گزینه، عبارت Maximum Capacity را مشاهده می کنید که مقابل آن یک درصد نوشته شده است.
سلامت باتری
سلامت باتری

تشخیص کابل های اصلی و فیک

اپل یک قسمت MFi یا MFi Badge دارد که روی پکیج یا بسته‌بندی آن قرار میدهد و همچنین کمپانی‌های تایید شده توسط اپل که شارژرهای باکیفیت تولید می‌کنند هم چنین قسمتی داده شده اند شما باید این نشانه‌ها را روی بسته‌بندی کابل لایتنینگ اورجینال خود ببینید.

قسمت MFi یا MFi Badge
قسمت MFi یا MFi Badge

کابل های لایتنینگ دارای یک نوشته Designed by Apple in California در فاصله‌ی 18 سانتی‌متری از قسمت USB هستند باید به این فاصله دقت کنید. ممکن است روی آنها Assembled in China و یا Assembled in Vietnam یا Indústria Brasileira   و … هم ببینید که مشکلی از این بابت وجود ندارد و در کمپانی‌های تایید شده اپل طراحی و تولید شده‌اند.

نوشته Designed by Apple in California
نوشته Designed by Apple in California

در کنار نوشته ای که روی کابل شما درج شده باید یک شماره سریال وجود داشته باشد که با زدن آن در سایت اپل میتوانید اصلی و فیک بودن آنرا تشخیص دهید.

در این قسمت اگر چشمان ضعیفی دارید توصیه میکنم از یک ذره بین و یا عینک خود استفاده کنید.

تفاوت هایی در سوکت کابل های اصلی و فیک شارژر آیفون وجود دارند که با مقایسه آنها میتوانید به راحتی فیک و اصلی بودن آنرا تشخیص دهید.

کابل های اصلی در قسمت سوکت خود دارای اتصالاتی گرد ، صاف و تک قطعه هستند و همچنین کابل های فیک دارای اتصالات ضعیفتر چند قطعه ای ناصاف و با لبه های مربع شکل هستند.

کابل اصلی دارای 7.7 میلی‌متر عرض در 12 میلی‌متر طول در قسمت پلاستیک خود هستند و کابل های فیک درای طول و عرض بزرگتر یا بسیار کوچکتر و با ضخامت متفاوت هستند.

کابل های دارای ورودی های صاف و تخت خاکستری و متالیک هستند و بر خلاف آنها کابل های فیک تنها دارای ورودی سیاه و سفید هستند.

تشخیص قسمت USB کابل های اصلی و فیک

در قسمت USB کابل ها تفاوت هایی وجود دارد که میتوانید آنها را در پایین ببینید و با کابل خود مقایسه کنید.

در بخش USB کابل های اصل اتصالات آنها طلایی رنگ است و در کابل های فیک نقره ای و یا رنگی غیر از طلایی

در کابل های اصلی بخش خارجی آن ها صاف و هیچ برآمدگی و فرورفتگی ندارند اما در کابل های فیک بخش خارجی آنها ضخامت زیادی دارند و لر آمدگی در آنها مشاهده میشود.

دقت در انتخواب آداپتور باید بیشتر از کابل باشد زیرا آداپتور باید ئلتاژ 220 در ایران را به ولتاژ بسیار پایینی تبدیل کند که بتوان با آن گوشی را شارژ کرد و آداپتوری که این کار را به درستی انجام ندهد میتواند بسیار خطرناک باشد و عمر گوشی شمارا بسیار پایین آورد.

برای تشخیص آداپتور اصل مجددا باید عبارت‌های Designed by Apple in California و یا چین ، ویتنام و برزیل روی آن درج شده باشد. شماره سریال آن داخل قسمت USB درج شده است و می‌توانید این سریال را هم در وبسایت اپل وارد کنید تا از اصل بودن آن مطلع شوید.

تشخیص آداپتور

آداپتور اصل و فیک
آداپتور اصل و فیک

قسمتی که داخل پریز برق قرار میگیرد چه در پریز های ایرانی و چه از مدل های پهن باید متن به صورت زیر نوشته شده باشد.

متن قرار گرفته
متن قرار گرفته

در آداپتور های فیک ممکن است متن غلط املایی داشته باشد ، جوهر پخش شده و یا با کمی آب متن به راحتی پاک شود.

وزن قسمت آداپتور شارژر 40 گرم است.

گوشه‌های قسمت USB روی آداپتور گرد است اما آداپتور فیک معمولا گوشه‌های تند و غیرگرد دارد.

آداپتور اصل و فیک
آداپتور اصل و فیک

میزان جریان ورودی درج شده روی شارژر آیفون باید حتما 0.15 آمپر باشد. اگر روی آن عبارت‌های 1A و یا سایر جریان‌ها را دیدید به این معناست که شارژر تقلبی است.

جریان خروجی هم همیشه 5 ولت و 1 آمپر است. مراقب شارژرهایی با ولتاژ و جریان بالاتر و یا کمتر باشید چون تاثیرات مخربی روی باتری دارند.

این بود از مواردی که باید هنگام خرید آداپتور و کابل شارژر رعایت کنید اگر مورد دیگه ای بود در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *