سبد خرید
0

7 نکته تمیز کردن صفحه نمایش

صفحه نمایش ها امروزی دارای حساسیت بالایی هستند زیرا در تلویریون ها و مانیتور هایی که استفاده میکنیم از کیفیت رنگی خوبی برخوردار هستند اما نازک شدن تلویزیون و مانیتور ها باعث ضعیف شدن آنها شده و ممکن است با کوچکترین ضربه ضرر زیادی را پرداخت کنید.

صفحه نمایش های امروزی حتی تا 1 میلیارد رنگ در آنها به کار گرفته شده و میتوانند میلیون ها رنگ را برای کیفیت هرچه بهتر به شما نمایش دهند. اما این ضرافت در مانیتور های لمسی بیشتر شده و به دلیل لمسی بودن آنها بیشتر کثیف میشوند.

تنها مشکلی که در صفحه نمایش ها وجود دارد وجود کثیفیث آنهاست زیرا به راحتی نمی نمیشوند و استفاده از هر مایعی نمیتواند موثر باشد و ممکن است نمایشگر شما نابود شود. در این مقاله 7 نکته به شما آموزش داده میشود که به راحتی بتوانید صفحه نمایش تلویزیون ، لبتاب ، مانیتور و… خود را تمیز کنید.

صفحه نمایش
صفحه نمایش

پاک کردن صفحه نمایش با استفاده از پارچه مرطوب

پاک کردن صفحه نمایش بسیار ساده است اما باید با دقت انجام شود اگر تنها گرد غبار روی صفحه نمایش شما وجود داشته باشد یک پارچه و مقداری آب کفایت میکند. برای تمیز کردن آن پارچه را به آرامی به صورت افقی و عمودی روی نمایشگر بکشید تا به راحتی لکه های آن پاک شود آگر لکه ای عمیق تر بود میتوانید دایره ای این کار را انجام دهید.

بهتر است آبی که میخواهید با آن مانیتور و یا تلویزیون را تمیز کنید به دستمال پارچه ای خود بپاشید و با دستمال مراحل تمیز کردن را شروع کنید.

پارچه تمیز کننده
پارچه تمیز کننده

مواد پاک کننده شیمیایی ممنوع

برای تمیز کردن نمایشگرتنها مایعی که باید استفاده شود آب است و نباید هیچ گونه مواد شیمیایی در آن استفاده شده باشد ، مواد شیمیایی تمیز کننده میتوانند به نمایشگر شما آسیب بسیار جدی وارد کنند ، برای مثال رنگ آنرا به هم بریزند و یا آنرا کدر کنند و اگر آسیب زیاد باشد ، صفحه شما رنگ ها را قاطی میکند و ممکن است بعد از مدتی کاملا سیاه شود.

مواد پاک کننده
مواد پاک کننده

اسپری مستقیم روی نمایشگر

همانطور که بالاتر گفتیم بهتر است از پاشش اسپری آبی که در دست دارید به صورت مستقیم به نمایشگر پرهیز کنید زیرا این آب میتواند به راحتی وارد منافظ دستگاه شما وارد شود و در چند ثانیه تلویزیون و یا مانیتور شما را بسوزاند.

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه نمایش این است که اسپری آب را به دستمال پارچه ای خود بپاشید در حدی که تنها آنرا مرطوب کند تا فقط مواد کثیف را روی نمایشگر شما پاک کند و آب از روی دستمال شما راهی به درون دستگاه پیدا نکند.

صفحه نمایش
اسپری مستقیم روی صفحه نمایش

استفاده از دستمال پارچه ای

دستمال های پارچه دستمال هایی هستند که برای عینک ها استفاده میشوند و گاهی آنها را در کیت های تمیز کننده موبایل پیدا میکنید. این دستمال ها بر خلاف دستمال های دیگر که درون آنها از پلاستیک استفاده میشود هیچ گونه خط و خشی روی نمایشگر شما ایجاد نمیکنند و با خیال راحت میتوانید صفحه خود را پاک کنید.

پارچه تمیز کننده
پارچه تمیز کننده

استفاده از آب تصویه شده

برای تمیز کردن صفحه نمایش خود نباید از هر آبی استفاده کنید ، برای مثال استفاده از آب شیر برای تمیز کردن توصیه نمیشود زیرا در آن مواد معدنی وجود دارد که بعد از خشک شدن صفحه نمایش به صورت لکه روی صفحه نمایش شما ظاهر میشوند و بیشتر صفحه شما کثیف میشود.

آب شیر
آب شیر

خاموش کردن دستگاه

قبل از تمیز کردن نمایشگر دستگاه خود بهتر است آنرا از برق بکشید زیرا این کار باعث میشود لکه های روی نمایشگر را بهتر شناسایی کنید همچنین اگر رطوبتی وارد دستگاه شما شود با این کار دستگاه نمیسوزد و با خشک شدن دستگاه بدون مشکل میتوانید از آن استفاده کنید.

خاموش کردن
خاموش کردن

فشار وارد نکنید

در هنگام پاک کردن نمایشگر هیچ فشاری به آن وارد نکنید زیرا بیشتر نمایشگر های امروزی بسیار حساس هستند و ممکن است با کوچکترین فشار وارد شده به آنها از بین بروند و این ضرر بسیار بزرگی است ، برای تمیز کاری صفحه خود دستمال خود را به آرامی روی صفحه نمایش بکشید و اگر نیاز بود بیشتر دستمال را مرطوب کنید.

فشار وارد نکنید
فشار وارد نکنید

این بود از 7 نکته برای پاک کردن نمایشگر که رعایت کردن آن ها میتواند ضرر بزرگی را از روی شانه شما بردارد و در عوض صفحه نمایش شما به درستی و بدون مشکل پاک شود.

اگر نکات بیشتری را میشناسید خوشحال میشویم آن را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *