تمیز کردن کیبورد

کیبورد ها بخش مهمی برای هر کاربر PC هستند و همواره امکان کثیف شدن آنها وجود دارد زیرا برای استفاده ای روانتر فاصله بین کلید ها زیاد هستند و گرد و خاک و آشغال های ریز به راحتی وارد آن میشوند همچنین افرادی که زیاد در پشت کامپیوتر هستند ممکن است با چربی کیبورد هم رو به رو شوند. در این مقاله چند روی برای تمیز کردن کیبورد به شما گفته میشود با گیم پوینت همراه باشید.

تمیز کردن کیبورد
تمیز کردن کیبورد

موارد ممنوعه

از آن جایی که کیبورد ها حساس هستند مواردی وجود دارد که باید هنگام تمیز کردن آنها رعایت کنید.

قبل از پاک کردن کیبورد خود در اولین مرحله باید آنرا از برق بکشید و نگذارید هیچ الکتریسیته ای در آن وجود داشته باشد تا اگر زمانی مایعی به آن برخورد کرد امکان سوختن آن کمتر شود. (اگر از لپ تاپ استفاده میکنید بهتر است آنرا کاملا خاموش و در صورت امکان باتری آن را در بیاورید)

هرگز از مایعات برای تمیز کردن کیبورد خود استفاده نکنید زیرا ممکن است آنرا بسوزانید و مجبور به تعویض آن گردید. (مایعات خشن میتواند به ظاهر کیبورد شما آسیب بزند)

هرگز از وسایلی با لبه های تیز مانند فرچه های فلزی استفاده نکنید و بهترین فرچه ها برای تمیز کردن فرچه های پلاستیکی مانند مسواک هستند.

در صورتی که کلید های کیبورد شما جدا نمیشود و یا فرو رفته است از فشار زیاد به آن خودداری کنید.

موارد ممنوعه
موارد ممنوعه

تمیز کردن کیبورد

برای تمیز کردن کیبورد خود مراحل زیر را انجام دهید. (هشدار : اگر کیبورد شما حساس است آنرا به کامپیوتر فروش هایی که میتوانند آنرا تمیز کنند بسپارید تا با کمترین هزینه آنرا بی مشکل پاک کنید.)

ابتدا از قطعی برق کیبورد مطمین شوید و آنرا از سیستم خود جدا کنید.

تمیز کردن کیبورد
تمیز کردن کیبورد

کیبورد را برعکس کنید

کیبورد را برعکس کرده و روی جایی که آشغال های آن را میخواهید دور بریزید به شدن تکان دهید اکا به آن ضربه ای وارد نکنید.

کیبورد
کیبورد

از یک برس یا مسواک استفاده کنید

برای تمیز کردن کیبورد میتوانید از برس هایی که همراه با کیت تمیز کننده به فروش میرسند استفاده کنید و یا از مسواک استفاده کنید و آن را به آرامی داخل شیار های کیبورد خود بکشید ، سپس برای بار دوم کیبورد را برعکس کنید و تکان دهید.

استفاده از پرس یا مسواک
استفاده از پرس یا مسواک

از یک سشوار و یا مکنده استفاده کنید

سعی کنید از سشوار برای تمیز کردن کیبورد خود استفاده کنید ، برای این کار دهانه ای روی سشوار قرار دهید که هوارا فشرده کند تا قدرت آن افزایش یابد و در جهات مختلف روی کیبورد بگیرید ، همچنین میتوانید از مکنده هایی مانن جارو برقی که لوله ای کوچک دارند استفاده کرده و آشغال های آنرا بیرون بریزید. در آخر کیبورد را برعکس کرده و تکان دهید.

سشوار و یا مکنده
سشوار و یا مکنده

دکمه های کیبورد را جدا کنید

اگر مدت زیادی از کیبورد خود استفاده مییکنید احتمالا آشغال هایی در اعماق آن وجود دارد پس باید دکمه های آنرا جدا کرده و با انجام مراحل بالا کیبورد را تمیز کنید. (بهتر است قبل از جدا کردن آنها عکسی از کیبورد تهیه کنید تا جای آنها یادتان نرود.)

قبل از جدا کردن کیبورد خود باید بدانید کیبورد شما از چه نوع کیبوردی است اگر از کیبورد مکانیکی استفاده کنید میتوانید با کمی فشار و به سادگی دگمه های آنرا جدا کنید ، اگر از کیبورد های دیگری استفاده کنید که جدا کردن کلید آن سخت است میتوانید از ابزار ساده ای به نام جدا کننده کلید کیبورد استفاده کنید که با استفاده از آن میتوان به راحتی کلید ها را بیرون بکشید.

اما کلید های تمامی کیبورد ها مانند کیبورد اکثر لپ تاپ ها به راحتی جدا نمیشوند و ممکن است یک ضامن برای هر کلید تعبیه شده باشد و بهتر است آن را با افراد متخصص انجام دهید.

دکمه های کیبورد
دکمه های کیبورد

تمیز کردن کلید ها

در این مرحله تمیز کردن کیبورد ممکن است کلید های شما آشغال های اصلی را به خود گرفته باشند و بهتر است پس از جدا کردن ، آنها را بشورید تا حسابی تمیز شوند. دقت داشته باشید که بهتر است تنها در صورت لزوم از چند قطره مایع تمیز کننده همراه با آب برای تمیز کردن کلید ها استفاده کنید و با گوش پاک کن داخل آنها را تمیز کنید و سعی کنید نوشته های آنها را از بین نبرید.

دکمه های کیبورد
دکمه های کیبورد

پاک کردن لوازم جانبی

بهتر است قبل اتصال کلید ها و اتصال کیبورد به سیستم باقی لوازم جانبی مانند ماوس ، ماوس پد و… را تمیز کنید تا گرد و غباری دوباره وارد کیبورد نشود.

پاک کردن لوازم جانبی
پاک کردن لوازم جانبی

خمیر اسلایم

برای تمیز کردن کیبورد میتوانید از اسلایم کمک بگیرید و به راحتی آنرا تمیز کنید ، برای این کار میتوانید از اسلایمی که زیادی آبکی نباشد کمک بگیرید و تند تند آنرا روی کیبورد بچسپانید و آنرا جدا کنید تا گرد و غبار روی کیبورد به راحتی پاک شود ، سعی کنید اسلایم را روی آن نگه ندارید زیرا ممکن است تکه هایی از آن روی کیبورد بچسپد و مجبور به تمیز کردن آشغال جدیدی شوید.

خمیر اسلایم
خمیر اسلایم

این بود از چند روش و نکته برای پاک سازی آشغال های کیبورد امید واریم که لذت برده باشید. اگر روش های دیگری را میشناسید در کامنت ها بیان کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *