کلید های ترکیبی ویندوز

در سیستم عامل ویندوز میتوانید از کلید های ترکیبی استفاده کنید و با استفاده از آنها نرم افزار هایی را باز و یا بسته کنید و یا عمل هایی را در سیستم خود به وجود آورید. با ما همراه باشید.

مینیمایز کردن نرم افزار ها

شاید تا به حال هنگام کار روی ویندوز چند نرم افزار را همزمان اجرا کرده باشید و میخواهید سریعا صفحه دسکتاپ را ببینید برای این کار میتوانید کلید های ترکیبی ویندوز و M را فشار دهید تا سریعا تمامی نرم افزار ها مینیمایز و یا به پایین صفحه منتقل شوند.

کلید ترکیبی ویندوز و M
کلید ترکیبی ویندوز و M

گرفتن اسکرین شات

شاید قبلا نمیدونستید و یا از کلید های دیگه ای استفاده میکردید اما اگر ویندوز آپدیتی داشته باشید میتوانید با فشار دادن دو کلید ویندوز و W اسکرین شات از صفحه نمایش خود بگیرید.

کلید ترکیبی ویندوز و W
کلید ترکیبی ویندوز و W

قفل کردن سیستم

در برخی موارد پیش می آید که باید سریعا از روی سیستم خود بلند شوید و کاری را انجام دهید ، در این هنگام هم شاید کسایی باشن که به سیستم شما دست بزنن و این مساله مهمی براتون باشه. شاید تا به حال از طریق منو استارد سیستم را خاموش میکردید اما از این به بعد میتوانید با زدن کلید های ترکیبی ویندوز و L سیستم خود را قفل کنید و تنها با رمزی که خودتان قبلا زده بودید باز کنید.

کلید ترکیبی ویندوز و L
کلید ترکیبی ویندوز و L

سرچ کردن

برای سرچ در سیستم خود لازم نیست روی آیکون آن در کنار منو استارد کلید کنید بلکه با زدن کلید های ترکیبی ویندوز و Q میتوانید سریعا منو سرچ را باز کنید.

کلید ترکیبی ویندوز و Q
کلید ترکیبی ویندوز و Q

دیدن اتصالات

برای دیدن اتصالات سیستم خود اینکه چه وسایلی به سیستم متصل هستند میتوانید از کلید های ترکیبی ویندوز و K استفاده کنید.

کلید ترکیبی ویندوز و K
کلید ترکیبی ویندوز و K

باز شدن Action Center

قسمت Action Center جایی است که شما میتوانید برخی از تنظیمات ویندوز را تغییر دهید ، وای فای و بلوتوث را خاموش و روشن کنید ، حالت های صفحه نمایش را فعال کنید ، سیستم را روی حالت پرواز قرار دهید ، هات اسپات را روشن کنید و… برای دسترسی سریع به این پنل میتوانید از کلید های ترکیبی ویندوز و A استفاده کنید.

کلید ترکیبی ویندوز و A
کلید ترکیبی ویندوز و A

باز شدن ابزار های بازی

اگر گیمر هستید قطعا به ابزار های بازی در ویندوز نیاز خواهید داشت ، با استفاده از این ابزار ها میتوانید ساعت را چک کنید ، از بازی عکس و فیلگ بگیرید ، میزان استفاده از CPU ، RAM ، VRAM و… را ببینید. برای دیدن منو ابزار های گیم میتوانید از دکمه های ترکیبی ویندوز و G استفاده کنید.

کلید ترکیبی ویندوز و G
کلید ترکیبی ویندوز و G

جابه جا شدن در بین نرم افزار ها

شما میتوانید خیلی سریع در بین نرم افزار های خود جا به جا شده و از آنها استفاده نمایید. برای این منظور میتوانید از کلید های ALT و TAB استفاده کنید و بین نمر افزار های باز شده جا به جا شوید.

کلید ترکیبی ALT و TAB
کلید ترکیبی ALT و TAB

بستن نرم افزار ها

برای بستن نرم افزار فعلی که از آن استفاده میکنید میتوانید از کلید های ترکیبی ALT و F4 استفاده کنید و هر کجای نرم افزار که باشید آنرا به سادگی ببندید.

کلید ترکیبی ALT و F4
کلید ترکیبی ALT و F4

باز کردن منو استارت

به هر دلیلی ممکنه منو استارت شما با دکمه ویندوز روی کیبورد باز نشه ، برای باز کردن منو استارت میتونید از کلید های ترکیبی Ctrl و Esc که معمولا در بالای کیبورد گوشه سمت چپ قرار داره استفاده کنید و منو استارت رو باز کنید.

کلید ترکیبی Ctrl و Esc
کلید ترکیبی Ctrl و Esc

نمایش متن های کپی شده

قابلیتی در ویندوز وجود داره که میتونید با فعال کردنش متن های کپی شده خودتون رو به صورت موقت در دسترس داشته باشید و خیالتون از پاک شدن اونها راحت باشه ، میتوانید برای دیدن متن های اخیری که کپی کردید از دکمه های ویندوز و V استفاده کنید. اگر این قابلیت براتون فعال نبود بعد از زدن دکمه ها میتونید اون رو فعال کنید.

کلید ترکیبی ویندوز و A
کلید ترکیبی ویندوز و A

لین بود چند تا از کلید های ترکیبی که شاید چند تا ازاون هارو نمیدونستید. اگر کلید های ترکیبی دیگه ای رو میشناسید حتما در کامنت های پایین صفحه برامون بنویسید تا این مقاله رو بروز کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *