نصب فونت پریمیر

آموزش نصب فونت پریمیر ، پریمیر نرم افزاری برای ویرایش ویدیو است که در بین نرم افزار های ویرایش ویدیو از محبوبیت بیشتری برخوردار است زیرا قابلیت های فراوانی دارد و بسیار ساده میتوانید در آن کار کنید.

اگر به تازگی آنرا نصب کرده باشید و قصد نوشتن متن فارسی را داشته باشید ممکن است متن های شما به صورت مستطیلی که در آن یک ضربدر خورده ظاهر شود و فونت شما را پشتیبانی نکند و به نصب فونت پریمیر نیاز پیدا کنید.

برای حل این مشکل باید فونت فارسی را نصب کنید و با استفاده از فونت فارسی که نصب کردید در پریمیر به نوشتن بپردازید. در اینترنت فونت های زیادی وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید ، در ادامه همراه ما باشید.

نصب فونت پریمیر
نصب فونت پریمیر

آموزش دانلود فونت فارسی

ابتدا باید فونت فارسی که دوست دارید را دانلود کنید سپس به نصب آن بپردازید. اگر قبلا فونت خود را دانلود کرده اید این بخش را کنار بگذارید و به پایین بروید. برای دانلود فونت میتوانید در قسمت سرچ مرورگر خود دانلود فونت فارسی رایگان را سرچ کنید تا فونت های بی شماری را برای شما بیاورد. مانند : (دانلود فونت رایگان) یا (دانلود فونت وزیر)

دانلود فونت رایگان در گوگل
دانلود فونت رایگان در گوگل

معروف ترین فونت فارسی در ایران فونت وزیر است که در سایت ها به صورت رایگان گذاشته شده است و میتوانید استفاده کنید. فونت وزیر یا هر فونتی که دوست دارید را دانلود کرده و در ادامه با ما همراه باشید.

 نوشتن گیم پوینت با فونت وزیر
فونت وزیر

آموزش نصب فونت فارسی پریمیر

بعد از دانلود فونت مورد نظر اگر فایل فشرده ای دریافت کردید باید ابتدا آنرا استخراج کنید تا به فایل های داخلی آن دسترسی داشته باشید ، میتوانید برای استخراج از نرم افزار وینرار(Winrar) استفاده کنید.

عکس زیر فایل های فونت محبوب وزیر هستند.

فایل های فونت
فایل های فونت

در این بین باید سراغ فایل هایی که دارای پسوند های .otf – .ttf – .pbf – .pfm هستند بروید البته در ویندوز 10 و 11 شکل آیکون این فایل ها فرق دارد و میتوانید در بین فایل ها آنها را پیدا کنید.

سپس آنها را به صورت تکی یا گروهی با استفاده از دکمه Ctrl کیبوردتان انتخواب کنید و روی آنها راست کلیک کنید ، سپس در بین گزینه ها گزینه install را انتخواب کنید تا پروسه نصب شروع شود.

نصب فونت
نصب فونت

در مرحله آخر چنانچه نرم افزار پریمیر را باز کرده بودید برای پیدا کردن فونت ، یک بار آنرا به طور کامل بسته و مجدد باز کنید تا پریمیر فونت ها را شناسایی کند و بتوانید از آنها استفاده کنید.

قبل از نوشتن متن در پریمیر در بین فونت های موجود اسم فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال فونتی که ما نصب کردیم فونت وزیر هستش و باید در میان فونت ها ،اسم فونت Vazir را پیدا کنیم.

فونت وزیر
فونت وزیر

اکنون با موفقیت فونت های شما دانلود و نصب شده است و با این آموزش ساده میتوانید به سادگی این کار را انجام دهید. لطفا نظرات ، پیشنهادات و سوالات خود را در پایین صفحه از ما بپرسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

یک نظر

  • علی رضا گفت:

    عالی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *