فرق USB 2 با USB 3

در دنیای تکنولوژی مدت بسیار زیادی است که سوکت های USB ساخته شده اند و هر کدام نام هایی دارند اما قبل از هر چیزی باید ببینیم که USB چیست؟ و فرق نسخه های آنها چگونه است؟

واژه USB برگرفته از 3 کلمه Universal Serial Bus به معنای گذرگاه عمومی سریال است این واژه یک استاندارد برای رد و بدل اطلاعات در بین دیوایس های مختلف است.

یو اس بی تا به امروز در 3 نسخه اصلی USB 2 ، USB 1 و USB 3 عرضه شده و نسخه های بهتر از آن که نسخه آپدیت شده USB 3 به حساب می آیند با نام های USB 3.2 ، USB 3.1 و… عرضه شده اند. در آخرین ورژن اصلی یو اس بی تمرکز بیشتر روی انتقال داده ها با سرعت بیشتری بوده است و این مهمترین فرق بین USB 2 و USB 3 است

تفاوت سرعت USB 2 و USB 3
تفاوت سرعت USB 2 و USB 3

سرعت USB 2 و USB 3

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سرعت انتقال داده یو اس بی 2 از 60 مگابایت تا 480 مگابایت در ثانیه است و برچسب High Speed را دارد اما در مقابل آن یو اس بی 3 سرعتش از حدود 500 مگابایت تا سرعت 5 گیگابایت یا به عبارتی 5120 مگابایت در ثانیه را دارد و میتواند بسیار کارآمد تر از USB 2 عمل کند.

پرچسب یو اس بی 3 Super Speed نام دارد.

High Speed
High Speed

به غیر از بحث سرعت ، USB 3 حداکثر توان انتقالی به دستگاه های متصل به پورت را افزایش میدهد. یو اس بی 2 به ازای هر واحد بار متصل ، 100 میلی آمپر جریان عبور میدهد. این درحالی است که یو اس بی 3 میتواند با حداکثر 6 واحد توان ، 150 میلی آمپر را ارائه دهد که جمعا 800 میلی آمپر را ساپورت میکند.

این خبر بسیار خوبی برای دستگاه هایی است که با درگاه USB شارژ میشوند. اما در لبتاب ها به دلیل اینکه باید توان بیشتری را تحویل دستگاه متصل به یو اس بی ارائه دهند میتواند سریعتر شارژ باتری آنها را خالی کند.

3 +Super Speed
3 +Super Speed

فرق سیم های USB

یکی از تفاوت های دیگر یو اس بی 2 با یو اس بی 3 سیم های داخل آنها است. یو اس بی 2 دارای 4 سیم میباشد درحالی که یو اس بی 3 هشت سیم دارد.

جدا از 4 سیم موجود یو اس بی 2 که در یو اس بی 3 به کار رفته است ، 4 سیم دیگر برای ویژگی Super Speed در یو اس بی 3 به کار رفته است که دو عدد آنها برای ارسال فوق سریع و دو عدد آنها برای دریافت فوق سریع اطلاعات به کار رفته اند.

سیم های USB 2 و USB 3
سیم های USB 2 و USB 3

لطفا نظرات خود را در مورد این مطلب در پایین صفحه برای ما بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *