سوختن کارت بانکی کنار گوشی

کارت های بانکی امروزه دست هر کسی دیده میشود و یکی از لازمه های هر فرد است زیرا با استفاده از آن دیگر لازم نیست پول نقد همراه خود داشته باشیم و تنها با یک کارت کار های بسیاری انجام میدهیم ، از زمان های قدیم تا به الان همچنان میگویند که کارت ها کنار موبایل میسوزند و بهتر است آنها را در جیبی بگذاریم که موبایل در آن نیست.

در این مطلب میخواهیم این مسئله را شرح دهیم و ببینیم که آیا واقعا کارت های بانکی در کنار گوشی های تلفن همراه میسوزند؟ با گیم پوینت همراه باشید.

کارت های بانکی
کارت های بانکی

آیا واقعا کارت های بانکی در کنار تلفن همراه میسوزند؟

همیشه و هر زمان به ما برای گذاشتن کارت در کنار تلفن های همراه هشدار داده شده و زمانی که کارتمون در دستگاه خودپرداز کار نمیکنه ممکنه فکر کنیم به دلیل اینکه کارتمون کنار گوشیمون بوده سوخته.

جواب سوالتون اینه…

بهتره بدونید که اگه قرار باشه جسمی روی یه جسم دیگه با داشتن مدار مغناطیسی تاثیر بذاره ، باید مدار مغناطیسی جسم اثرگذار قوی تر از جسم دوم باشه که این موضوع در رابطه با تلفن های همراه صدق نمیکنه.

به طور مثال ، میدان مغناطیسی که یک آهن ربای ساده ایجاد میکنه در حدود 100 گاوس است ، درحالی که مدار مغناطیسی که یک تلفن همراه ایجاد میکنه بین 1.2 تا 1- میلی گاوس هستش که ناچیزتر از اون چیزی هست که بخواد به نوار مغناطیسی کارت شما آسیب وارد کنه.

از کار افتادن کارت بانکی
از کار افتادن کارت بانکی

گاوس (Gauss) چیست؟

گاوس واحد اندازه گیری میدان مغناطیسی یا به عبارتی واحد اندازه گیری چگالی شار مغناطیسی است.

با این اوصاف امواج الکترومغناطیسی موبایل به خودی خود نمیتونه کارت های بانکی رو از کار بندازه ، در واقع مهمتر از طول موج میدان مغناطیسی مدت زمان قرار گیری جسم در کنار شیء اثر گذار است. اما در این مورد هم باز جای نگرانی نیست ، شما میتونید با قرار دادن فاصله حداقل 2 سانتی متری بین گوشی و کارتتون این مسئله رو حل کنید.

مدار مغناطیسی
مدار مغناطیسی

چرا کارت از کار میافته؟

دو مورد برای از کار افتادن کارت های بانکی شما وجود داره.

1_مخدوش شدن نوار مغناطیسی پشت کارت بانکی (نوار سیاه رنگ)

2_خمیدگی کارت

مورد سومی هم میتونه وجود داشته باشه اونم قرار گیری کارت بانکی در معرض حرارت مستقیم بالا هستش. با توجه به موارد گفته شده بابت سوختن کارتتون در کنار تلفن همراه نگران نباشید و با خیال راحت در کار یک دیگه قرارشون بدید. توجه داشته باشید که شما میتونید حتی کارت های بانکیتون رو بدون اینکه آسیب بهشون برسه مورد شست و شو قرار بدید و خیالتون از این بابت هم راحت باشه.

شستن کارت بانکی
شستن کارت بانکی

این موارد رو میدونستید؟ اگر مورد دیگه ای میدونید میتونید تو بخش کامنت های پایین صفحه با ما به استراک بگذارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *