قطعات یک کیس کامپیوتر

کامپیوتر یک ابزار بسیار کاربردی برای هر کاری به حساب میاد ، میتونید فایل هاتون رو در اون نگه داری کنید ، فیلم ببینید ، بازی کنید ، کار کنید و… اما یک سیستم کامپیوتر از چه چیز هایی تشکیل شده ، با گیم پوینت همراه باشید تا این قطعات رو نام ببریم ، قطعات یک سیستم کامیپوتر از دو بخش تشکیل شده ، قطعات اصلی و قطعات جانبی…

قطعات یک کیس کامپیوتر
قطعات یک کیس کامپیوتر

کیس کامپیوتر

یکی از مهمترین قطعات که شاید فکرشم نکنید کیس هستش ، در خرید کیس باید دقت داسته باشید ، کیس های زیادی در بازار وجود دارند ، یک کیس خوب باید به خوبی مادربرد شمارو در خودش جا بده ، در کنار اون اگر از خنک کننده بزرگی استفاده بشه ، باید کیس بزرگتری انتخواب کنید تا به خوبی در اون جای بگیره.

در کنار اندازه کیس که بسیار مهم هستش یک کیس خوب باید سیستمی برای مدیریت کابل داشته باشد تا به خوبی کابل ها در اون مرتب شده و کیس زیباتر به نظر برسد ، کیس های امروزی بیشتر یک برد کوچک هم در پشت کیس برای سینک کردن نورپردازی کیس و فن ها و همچنین تغییر نور کیس دارند.

کیس کامپیوتر
کیس کامپیوتر

مادربرد

بعد از خرید کیس نوبت به مادربرد میرسد ، اصلی ترین بخش هر سیستمی مادربرد آن است زیرا تمامی قطعات توسط آن کنترل میشوند ، یک مادربرد خوب میتواند تا کارت گرافیک های مدل بالاتر ، چندین حافظه HDD و SSD ، تعداد فن های بیشتر و… را پشتیبانی کند و امکان ارتقای کیس را به شما بدهد. باید بسته به نیاز خود کیس را خریداری کنید.

مادربرد
مادربرد

CPU کامپیوتر

یکی از اصلی ترین قطعات یک کیس کامپیوتر CPU آن است ، در واقع این قطعه مغز کامپیوتر شماست و تمامی پردازش های سیستم شما را انجام میدهد ، برای خرید این قطعه باید بسیار دقت کنید ، زیرا دارای نسل های مختلفی است و تعداد هسته های مختلف ، باید نسبت به قیمت بهترین مورد را در بین شرکت های مختلف خریداری کنید.

CPU
CPU

کارت گرافیک

کارت گرافیک برای دوست داران گیم بسیار مهم است ، یک کارت گرافیک خوب باید در کنار حافظه بتواند به خوبی گرافیک مورد نیاز بازی ها را پردازش کند ، پیشنهاد میشود کارت گرافیکی با حداقل 4 گیگ VRAM را خریداری کنید ، در اصل این حافظه مانند رم کامپیوتر کار میکند و حافظه های ویدیویی مربوط به گرافیک را در خود جا میدهد.

کارت گرافیک
کارت گرافیک

رم کامپیوتر

رم های کامپیوتر تنها یک وظیفه را دارند ، انتقال اطلاعات از هارد و SSD به CPU ، در واقع رم کامپیوتر یک حافظه موقت است که با هربار خاموش کردن کامپیوتر اطلاعات آن از بین میرود اما برای بیشتر کردن سرعت کامپیوتر و انتقال سریع اطلاعات برخی از اطلاعاتی که در حافظه های سیستم شما قرار دارد را قبلا در خود ذخیره کرده و به پردازنده میرساند. به همین دلیل است که رم بسیار نزدیک به CPU قرار میگیرد.

رم کامپیوتر
رم کامپیوتر

حافظه های HDD و SSD

خرید هارد های HDD یا SDD بستگی به پول شما و کاری که با سیستم انجام میدهید دارد ، این دو حافظه فرق هایی باهم دارند که در ادامه شرح میدهیم.

حافظه های HDD کاملا مکانیکی هستند و مانند یک درایو DVD در خود یم صفحه و یک سوزن دارند که با سرعت درحال چرخش هستند و هرچه سرعت این چرخش بیشتر باشد ، هارد سریعتری دارید ، از طرف دیگر این حافظه ها بسیار قیمت پایینتری نسبت به SSD دارند و اصولا برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده میشوند. سرهت این نوع حافظه با توجه به نوع حدود 50 مگابایت در ثانیه است.

حافظه های SSD کاملا برعکس هستند در واقع این حافظه ها سخت افزاری هستند و یک برد آنها را تشکیل داده ، به دلیل سخت افزاری بودن این نوع حافظه ، سرعت بسیار بیشتری درحدود 500 مگابایت در ثانیه با توجه به نوع دارند و در کنار این حافظه سریع قیمت بالایی دارند که خرید آنها را سخت تر میکند. این نوع حافظه اندازه کوچکتری دارند و بسیار محبوب هستند.

حافظه های HDD و SSD
حافظه های HDD و SSD

پاور کامپیوتر

یکی از مهمترین قطعات یک سیستم ، پاور ها نوع و قدرت های مختلفی دارند ، پاور های بهتر دارای سیم هایی هستند که در صورت نیاز جدا شوند ، سیم های پاور زیاد هستند و برای کار های مختلفی استفاده میشوند ، برخی از سیم های پاور برای مادربرد ، CPU ، کارت گرافیک ، هارد و SSD هستند و در بین آنها هم سیم هایی برای فن ها و نور آنها قرار داده شده.

این قطعه را باید در اخر اسمبل سیستم انتخواب کنید زیرا باید با توجه به مصرف قطعات سیستم شما انتخواب شود ، باید بعد از انتخواب قطعات سیستم خود ، مصرف انرژی آنها را جمع کرده و پاور خریداری کنید که قدرت این حجم از انرژی را داشته باشد ، برای سیستم های عادی ، پاور 430 وات پیشنهاد میشود.

در کنار مصرف انرژی پاور باید دقت داشته باشید که یک پاور خوب و با کیفیت خریداری کنید تا برای قطعات سیستم شما هیچ مشکلی ایجاد نکند ، پاوری که دارای گارانتی است ، بهترین گزینه خرید میباشد.

پاور
پاور

این بود از معرفی قطعات اصلی یک کیس کامپیوتر که باید با دقت انتخواب شوند. نظراتتون رو برامون بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *