تفاوت نسخه های ریمیک و ریمستر

سلام دوستان امروز میخوام به یکی از بزرگترین سوالات گیمر ها پاسخ بدیم ، اینکه نسخه های ریمیک و ریمستر چی هستن و چه تفاوتی با هم دارن ، اساسا این دو مورد برای بازی های قدیمی خاطره انگیز که دوست داریم باز تجربشون کنیم اتفاق میافته ، با گیم پوینت در بررسی این دو مورد همراه باشید.

تفاوت نسخه های ریمیک و ریمستر
تفاوت نسخه های ریمیک و ریمستر

ریمستر شدن بازی یعنی چه؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بازی های زیادی روزانه ساخته و منتشر میشوند اما بازی های جدید هیچ وقت جای بازی های بچگی ما را که با آنها خاطره ساختیم نمیگیرد ، به همین جهت بازی ها ریمستر و ریمیک میشود.

ریمستر کردن یک بازی به معنای تبدیل بازی های قدیمی به بازی هایی با گرافیک بسیار بهتر بدون دستکاری گیم پلی ، داستان بازی و… بازی های ریمستر شده همان عناوین هستند اما با گرافیکی بسیار بهتر از قلب و رندری قوی تر ، مانند بازی خاطره انگیز GTA San Andreas که چندی پیش ریمستر شد و گرافیکی بسیار بهتر از قبل پیدا کرد.

remake-remaster-reboot
Original-remaster-reboot

ریمیک یعنی چه؟

نسخه های ریمیک بازی ها بسیار بهتر هستند زیرا یک بازی را با استفاده از یک موتور پردازشی جدید و با گرافیکی بسیار بهتر میسازند و تنها مانند ریمستر گرافیک آنها بهتر نمیشود ، در ریمیک بازی ها از مدل سازی کاراکترها گرفته تا طراحی محیط ، نورپردازی و بافت اشیا از نو و با انجین جدید و برای سخت افزارهای جدید طراحی می شوند و تنها بخش مانده از بازی اصلی ، داستان و شیوه انجام مراحل بازی است.

mafia
mafia

نسخه ریمستر برای دوستانی که از کامپیوتر استفاده میکنند چندان تفاوتی ندارد زیرا به لطف ماد ساز های عزیز هر بازی قدیمی را میتوان با گرافیکی بسیار بهتر اجرا کرد حتی برای Gta Sa آنها یک ماد بسیار قوی ساخته بودند که آنرا روی بازی GTA V اجرا میکرد. اما کاربران کنسول نمیتوانند از این قابلیت ها استفاده ای کنند و باید منتظر باشند تا بازی محبوبشان توسط شرکت سازنده بازی ریمستر یا ریمیک شود.

بازی های زیادی تا به حال ریمیک یا ریمستر شده اند و بازی های زیادی هم درحال توسعه هستند ، این بین شما اگر کامپیوتر دارید ممکن است با یک سرچ ساده ماد گرافیکی بهتری برای بازی قدیمی و نوستالژی خود پیدا کنید و آنرا بسیار لذت بخش تر بازی کنید.

mafia

ممنون که در این مقاله با ما همراه بودید ، خوشحال میشیم در نظرتون رو در پایین صفحه برامون بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *