7 روش درآمد زایی از برنامه نویسی

برنامه نویسی میتونه شغلی سخت و یا آسون باشه ، بستگی به زبان برنامه نویسی و یاد گرفتن شما داره که میتونه هر زبانی رو براتون آسون یا سخت جلوه بده ، در این مقاله میخواهیم که 7 روش برای درآمد زایی از برنامه نویسی رو بهتون معرفی کنیم ، البته این روش ها تنها مختص برنامه نویسی نیستند و در واقع شغل هایی هستند که یک برنامه نویس میتونه انتخوابشون کنه و درآمد بسیار خوبی رو ازشون به دست بیاره. با گیم پوینت همراه باشید.

7 روش درآمد زایی از برنامه نویسی
7 روش درآمد زایی از برنامه نویسی

کارمندی

در این روش درآمد زایی شما تنها یک کار رو به عهده دارید و روزانه اون رو انجام میدید ، در این روش درآمد شما میتونه با کاری که انجام میدید زیاد و یا کم باشه اما درآمد ثابت هستش و ماهانه کار فرما تغییری در اون ایجاد نمیکنه مگر اینکه درآمد خودش هم بیشتر بشه ، در این روش وظیفه زیادی بر عهده شما نیست و کار سخت و طولانی در روز انجام نمیدید.

کارمندی
کارمندی

فریلنسری (برنامه نویسی تنها)

اول از همه باید بدونید که فریلنسری چی هستش ، فریلنسر یک نفر است ، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

یعنی اینکه شما برای مثال برای شرکتی پروژه نرم افزاری را دریافت میکنید و به تنهایی این نرم افزار را میسازید و طبق قرار داد بابت تحویل آن مبلغی را دریافت میکنید ، شما در این روش میتوانید برای درآمد زایی بیشتر حتی به صورت ماهانه و یا سالیانه بروزرسانی برای نرم افزار مورد نظر منتشر کنید و علاوه بر اضافه کردن ویژگی های جدید ، خطا های آنرا نیز حل کنید.

در این روش درآمد شما با توجه به پروژه و کار فرما میتواند متغییر باشد اما درآمد کمی نیست.

فریلنسری
فریلنسری

ساخت دوره های آموزشی برنامه نویسی

در این روش شما میتونید درآمد عالی رو در صورت آموزش خوب کسب کنید ، برای این شغل شما باید آموزش برنامه نویسی زبان های مختلف و یا حداقل یک زبان برنامه نویسی رو بلد باشید و در سایت های مختلفی که آموزش آنلاین استاد های مختلف رو میگذارند منتشر کنید و یا خودتون دوره های آموزشی رو بسازید و در سایت و یا شبکه خود منتشر کنید و به درآمد بپردازید.

3_ساخت دوره های آموزشی برنامه نویسی
3_ساخت دوره های آموزشی برنامه نویسی

آموزش آنلاین

در این روش شما به یک استاد تبدیل میشید که دارای چندین شاگرد و مدرس هستش که به صورت آنلاین به اون ها پروژه میدید و سوالاتشون رو در رابطه با مسائل برنامه نویسی زبان های مختلف جواب میدید و به بهترین نحو راهنمایی میکنید. این شغل میتونه درآمد نسبتا خوبی رو براتون داشته باشه اما باید کمی وقت آزاد داشته باشید.

همچنین میتوانید در سایت های آموزشی ثبت نام کنید و در مورد موضوعات مختلف آموزش ویدیویی درست کنید و بابت هر فروش پکیج های شما پول خوبی را دریافت کنید.

آموزش آنلاین
آموزش آنلاین

برنامه نویسی نرم افزار

میتونید در این روش به صورت گروهی و یا تک نفره کار کنید اما به زمان زیادی برای ساخت نرم افزار مورد نظر که میتونه یک برنامه کاربردی یا یک بازی سرگرم کننده و… باشه در نظر بگیرید. در این روش درآمد خوبی رو در صورت خوب بودن کیفیت و کارایی نرم افزارتون میتونید کسب کنید و در زمان هایی هم به بروزرسانی و رفع خطا های نرم افزارتون بپردازید.

دقت داشته باشید که نرم افزار ها به دانش نسبتا خوبی برای ساخته شدن نیاز دارن و از طرفی نیز اگر باگ و مشکلاتی داشته باشن باید شخص برنامه نویس آنهارو برطرف کنه و هر چند موقع یک بار بروزرسانی برای نرم افزار موردنظر منتشر کنه.

برنامه نویسی نرم افزار
برنامه نویسی نرم افزار

ساخت افزونه های وردپرس

اول از همه باید بدونید که ورد پرس چیه؟ در واقع وردپرس یک بستر رایگان برای ساخت و ایجاد سایت اینترنتی هستش و حتی در ایران هم به دلیل سادگی ، بدون کد نویسی ، زبان فارسی آن و رایگان بودنش طرفدار های بسیار زیادی داره و بسیار استفاده میشه.

حالا باید بدونید افزونه های وردپرس چیا هستن ، همونطور که بالاتر گفتم شما در صورتی که کد نویسی بلد نباشید باز میتونید از وردپرس استفاده کنید به صورتی که از افزونه های وردپرس استفاده میکنید که هر کدوم میتونن قابلیتی به سایت شما بدن مانند اشتراک گذاری لینک و یا اضافه کردن بخشی برای حساب کاربری و…

در آخر میرسیم به طراحی و ساخت افزونه های وردپرس ، این روش درآمد بسیار خوبی رو میتونه برای شما داشته باشه اما باید افزونه ای کاربردی رو طراحی کنید که بتونه نیاز افرادی که دارای سایت هستند رو در مواردی رفع کنه ، همچنین باید بدونید که آیا قبلا از این نوع افزونه ساخته شده یا نه و همچنین نسخه فارسی اون موجوده یا خیر.

ساخت افزونه های وردپرس
ساخت افزونه های وردپرس

درآمد زایی از برنامه نویسی : ساخت کانال یوتیوب

یوتیوب یک سرویس استریم آنلاین و اشتراک گذاری ویدیو هستش که میتونه بابت قرار دادن تبلیغات روی ویدیو های شما بر اساس بازدید درآمد بسیار خوبی رو با دلار به شما بده.

کانال یوتیوب در واقع با کد نویسی شما ساخته نمیشه بلکه تنها با ثبت نام شما در یوتیوب کانالی با اسم حساب جیمیل شما ساخته میشه که در اون میتونید ویدیو هایی رو آپلود کنید. در این روش شما باید ویدیو های آموزشی خودتون رو منتشر کنید که دارای کیفیتی خوب ، گفتار روان ، برنامه ای منظم و آموزش به صورت ساده هستند.

ممکنه براتون سوال پیش بیاد که چرا این مورد به صورت جدا آورده شد و همراه ساخت دوره های آموزشی این مورد رو اعلام نکردیم. در واقع دلیل اصلی این موضوع روش درآمد در یوتیوب هستش ، شما میتونید در یوتیوب به درآمدی بسیار خوب برسید اما روش فعالیت شما در یوتیوب باید با برنامه ای مشخص باشه و آموزشتون از کیفیت های گفته شده در بالا برخوردار باشه.

برای مثال شما باید برنامه ای برای انتشار ویدیو های خود در یوتیوب داشته باشید مانند هفته ای 3 ویدیو به صورت یک روز در میان در ساعتی مشخص از روز ، باید ویدیوی شما از کیفیت خوبی برخوردار باشه و در اون آموزش های خودتون رو به بهترین نحو و به سادگی بیان کنید.

_ساخت کانال یوتیوب
ساخت کانال یوتیوب

این بود از معرفی چند تا از راه های درآمد زایی برنامه نویسی که بسیار درآمد خوبی دارند. خوشحال میشیم در پایین صفحه نظراتتون رو برامون بنویسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *