بازی هایی با قابلیت Ray Tracing

این روز ها نام RTX را زیاد شنیده اید ، این نام مخفف Ray Tracing Texel eXtreme است. بازی هایی که با این فناوری عرضه میشوند دارای گرافیک بسیار بهتری نسبت به بازی های دیگر هستند ، در این مقاله میخواهیم بازی هایی با قابلیت Ray Tracing را معرفی کنیم ، با گیم پوینت همراه باشید.

Ray Tracing
Ray Tracing

RTX چیست؟

شرکت انویدیا ، یک شرکت آمریکایی و پیشگام در امر تکنولوژی‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های شخصی، handheld و… در جهان است و گیمر ها آنرا برای کارت گرافیک های بسیار قوی اش در دنیا میشناسند. این شرکت دارای دو سری کارت گرافیک با نام های سری (GeForce) ، مناسب برای بازی و سری (Quadro) مناسب برای کارهای حرفه‌ای است.

سری GeForce کارت گرافیک های این شرکت قبلا با نام GTX شناخته می شد ، این کلمه مخفف کلمه Giga Texel Shader eXtreme است و برای کار های خانگی و گیمینگ استفاده میشد و اولین کارت آن در سال ۲۰۰۸ با سری ۲۰۰ با نام رمز تسلا معرفی شد.

GTX
GTX

اما امروزه تنها نام سری RTX آنرا میشنوید این کلمه بیانگر Ray Tracing Texel eXtreme است ، در این فناوری قابلیت رهگیری پرتو یا ری تریسینگ (Ray Tracing) اضافه شده است و گرافیک بازی ها را بسیار افزایش میدهد ، به تور خلاصه اگر آنرا توصیح دهیم ، این فناوری در بازی ها باعث میشود نور ها رهگیری شده و در اجسام مختلف باز تاب مختلفی داشته باشد ، برای مثال باز تاب جسم شیشه ای و جسم سنگی در بازی فرق میکند.

RTX
RTX

تفاوت نسخه های GTX و RTX

در حال حاظر از سری 20 کارت گرافیک های انویدیا آنها را با نام RTX میشناسیم و سری ۱۶ نیز تحت عنوان GTX عرضه می‌شوند. هر دو این لاین تحت معماری جدید انویدیا یعنی تورینگ (Turing) توسعه داده می‌شوند. معماری تورینگ بزرگ‌ترین پیشرفت انویدیا در صنعت گرافیک از زمان معرفی هسته‌های کودا در سال ۲۰۰۶ تا به امروز محسوب می‌شود.

GTX و RTX
GTX و RTX

بازی هایی با قابلیت Ray Tracing

وقت آن رسیده چند بازی که دارای قابلیت RTX هستند را معرفی کنیم ، لازمه فعال کردن حالت RTX داشتن کارت گرافیک هایی است که از این قابلیت برخوردار هستند و از آنها پشتیبانی میکنند ، بدون آنها نمیتوان به صورت اورجینال از این قابلیت استفاده کرد و از آن لذت کافی را برد. اگر میخواهید کارت گرافیک خریداری کنید با توجه به بودجه خود کارت گرافیکی با این قابلیت خریداری کنید و از بازی ها جور دیگری لذت ببرید.

بازی هایی با قابلیت Ray Tracing
بازی هایی با قابلیت Ray Tracing (سایبرپانک)

COD : Modern Warfare (2019)

بازی های سری کال آف دیوتی همیشه پر طرفدار بوده اند ، جالب است بدانید سری Modern Warfare (2019) دارای گرافیکی بسیار جذاب است و در کنار آن میتوانید قابلیت Ray Tracing را نیز برای این بازی فعال کنید تا بیشترین لذت را از بازی و داستان زیبایش ببرید. بازی COD : Modern Warfare 2 (2022) نیز از این قابلیت پشتیبانی میکند و میتواند بار دیگر لذت بازی های سری کال آف دیوتی را به شما نشان دهد.

COD : Modern Warfare (2019)
COD : Modern Warfare (2019)

Minecraft

بله درست شنیده اید بازی ماینکرافت (Minecraft) با وجود دنیای ساده ای که دارد دارای قابلیت Ray Tracing است و باید بدانید با فعال کردن این قابلیت برای بازی ، دنیای آن کاملا تغییر میکند و بازی را بسیار جذاب تر از همیشه میکند ، این قابلیت حتی شکل آب ها را در بازی با واقعیت یکی میکند ، به گونه ای که باور نمیکنید این همان بازی است.

Minecraft
Minecraft

God of War

از انتشار بازی God of War 2018 برای کابران PC یا کامپیوتر مدت زیادی نگذشته است و این بازی با قابلیت Ray Tracing برای دوست دارای گرافیک در بازی عرضه شده ، شما متوانید این قابلت را فعال کرده و بسیار لذت بخش تر از همیشه بازی کنید. نسخه بعدی این بازی نیز در صورتی که برای کامپیوتر منتشر شود از این قابلیت استفاده میکند.

God of War
God of War

Control

در کنترل شما نقش زن جوانی به نام جسی فیدن (Jesse Faden) را بر عهده دارید که در شروع بازی به ساختمانی دولتی به نام FBC یا «اداره کنترل فدرال» قدم می‌گذارد. قابلیت Ray Tracing برای این بازی نیز وجود دارد که میتواند گرافیک بهتری را برای گیمر ها بسازد

Control
Control

Dying Light 2

داستان بازی Dying Light 2 در مورد شخصی به نام ایدن کالدول است که به قصد یافتن خواهرش یعنی میا و به این امید که ممکن است دکتر والتز خبری از خواهرش داشته باشد ، به شهر آلوده شده‌ی ویلدور سفر می‌کند. دکتر والتز فردی است که روی بدن ایدن در زمان کودکی‌ اش آزمایشات غیرقانونی انجام داده است… این بازی دارای قابلیت Ray Tracing است.

Dying Light 2
Dying Light 2

Ring of Elysium

یک بازی بتل رویال دیگر اما این بار با قابلیت Ray Tracing ؛ اتفاقات بازی Ring of Elysium از جایی آغاز می‌شود که شما در نقش یک توریست یا گردشگر به مکانی برفی برای اسکی و تجربه تفریحات زمستانی می‌روید. اما با وقوع اتفاقاتی، در محیط وسیع منطقه بازی گیرافتاده و با توجه به شرایط وضعی و آب و هوای قالب، می‌بایست سریع‌تر راه فراری پیدا کرده و جان شیرین خود را نجات دهید.

Ring of Elysium
Ring of Elysium

Battlefield V

بازی Battlefield V مثل سری‌های اول، دوباره به جنگ جهانی دوم در اروپا پرداخته است و یک بازی جنگی اول شخص است. این بازی، بی‌شباهت به نسخه‌های قبلی نیست اما تغییرات خوبی نسبت به آن‌ها داشته است که همگی باعث جذابتر شدن بازی شده‌اند. شما میتوانید برای لذت بیشتر از بازی قابلیت Ray Tracing را برای بازی فعال کنید.

Battlefield V
Battlefield VBattlefield V

Metro Exodus

پیشنهاد میکنیم قابلیت Ray Tracing را برای این بازی جذاب و محبوب فعال کنید. بخشی از داستان بازی : بعد از نبرد D6 ، آرتیوم همراه با همسرش آنا ، Order را ترک کردند تا در ایستگاه VDNKh مستقر شوند. در هنگام یک سفر، وقتی آرتیوم در مسیر بازگشت به ایستگاه مورد اقامت خود بود او توسط گروهی از واتچرها مجروح شد و سپس توسط دسته‌ای کوچک از رنجرها نجات پیدا کرد…

Metro Exodus
Metro Exodus

این بود از معرفی قابلیت Ray Tracing و تفاوت نسخه های GTX و RTX ، امیدواریم این مقاله رو دوست داشته باشید. نظراتتون رو برامون در پایین صفحه ارسال کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *