آموزش ثبت درگاه پرداخت Coinbase برای ووکامرس

اگر برای سایت خود میخواهید درگاه پرداخت ارز دیجیتال بگذارید با پشتیبانی از 8 ارز دیجیتال و2 استیبل کوین تا انتهای مقاله ثبت درگاه پرداخت Coinbase برای ووکامرس را مطالعه کنید ، در این مقاله یکی از بهترین درگاه های پرداخت رایگان به شما معرفی میشود.

ثبت درگاه پرداخت Coinbase برای ووکامرس
ثبت درگاه پرداخت Coinbase برای ووکامرس

درگاه پرداخت Coinbase

در واقع Coinbase یکی از بهترین صرافی های آمریکا است که گردش روزانه آن برابر با 40 میلیارد دلار است و در کنار آن یکی از امنیتی ترین صرافی های ممکن است که خیال مشتری های خود را از انجام معاملات در آن راحت میکند.

Coinbase در کنار اینکه یک صرافی بسیار عالی است ، خدمات درگاه پرداخت برای سایت ها را نیز انجام میدهد ، شما میتوانید با قرار دادن درگاه پرداخت کوین بیس محصولات خود را با قیمت روز از های دیجیتال و استیبل کوین ها با قیمتی که خودتان گذاشته اید در سریعترین زمان به فروش برسانید.

درگاه پرداخت کوین بیس بسیار امن و زیبا طراحی شده و میگذارد طراحی درگاه را نیز خود شما با رنگ و لوگوی خود انجام دهید ، مبالغ پرداختی در سایت شما به حساب کوین بیس واریز میشود که هر زمان میتوانید آنها را برداشت کنید و در کیف پول خود دریافت کنید.

دریافت و نصب درگاه پرداخت از کوین بیس امری بسیار ساده است و به راحتی و در چند دقیقه قابل انجام است در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش ثبت درگاه پرداخت Coinbase برای ووکامرس به صورت تصویری

در ادامه مراحل ساخت حساب در Coinbase را همراه با نصب افزونه آن و تنظیماتی که باید انجام دهید را آموزش میدهیم اما توجه داشته باشید که Coinbase در ایران کار نمیکند و ایران را نیز تحریم کرده و باید با فیلترشکن وارد بشید.

ثبت نام در سایت beta.commerce.coinbase.com

ابتدا وارد سایت بتا کامرس کوین بیس شوید. سپس در بالا سمت راست صفحه روی Get started کلیک کنید. به صفحه زیر هدایت میشوید.

2

در این قسمت باید ایمیل و رمز عبوری را برای حساب کوین بیس خود بسازید (این حساب با حساب صرافی کوین بیس جدا است)

بعد از وارد کردن ایمیل و رمز عبور تیک گزینه I agree to the Terms of Service, and acknowledge the Privacy Policy را فعا کنید و روی Create account کلیک کنید.

در صورتی که ازتون خواسته شد باید تیک گزینه من ربات نیستم را نیز فعال کنید.

وارد صفحه زیر میشوید.

3.3

از شما خواسته میشود وارد جیمیل خود شده و حساب کوین بیس خود را تایید کنید.

بعد از تایید حساب وارد صفحه زیر میشوید که باید مجدد ایمیل خود را واد کنید.

سپس رمز عبور خود را وارد کنید.

وارد صفحه زیر میشوید.

4

در این قسمت باید در پنج مرحله حساب خود را کامل بسازید ، اولین مرحله تایید ایمیل است که قبلا انجام داده اید.

پس روی دکمه Continue کلیک کنید.

5

دومین مرحله نصب گوگل اتنتیکیتور است ، این نرم افزار مانند رمز پویا هر 1 دقیقه یک کد 6 رقمی برای شما میسازد که هنگام ورود به حساب الزامی است و امنیت حساب شما را تظمین میکند.

مراحل در این صفحه توضیح داده شده است :

  1. نرم افزار گوگل اتنتیکیتور را روی گوشی خود نصب کنید
  2. وارد نرم افزار گوگل اتنتیکیتور بشید ، در پایین روی علامت به علاوه یا + کلیک کنید و سپس روی Scan QR Code کلیک کنید.
  3. روی دکمه Tap to reveal QR Code کلیک کنید تا کد QR به شما نشان داده شود ، با گوشی خود آنرا اسکن کنید. ( در این مرحله در نرم افزار گوگل اتنتیکیتور یک ردیف برای شما باز شده و هر 1 دقیقه یک کد به شما نشان میدهد)
  4. برای تایید درستی مراحل باید کدی که آن لحظه به شما نمایش داده میشود را در کادر چهارم وارد کنید و روی دکمه Confirm کلیک کنید.

وارد صفحه بعدی میشوید.

6

در این مرحله باید کد راستی آزمایی که به شما داده میشود را کپی کنید و در جایی امن برای بازگشت حساب خود در صورت فراموشی رمز عبور نگه دارید ، این کد را میتوانید بعد کامل شدن ثبت نام در تنظیمات سایت نیز ببینید ، کد را دانلود کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

وارد صفحه بعدی میشوید.

7

در این قسمت به شما گفته میشود که کیف پول خود را برای دریافت ارز های دیجیتال به صورت مستقیم ، وارد کنید ، برای این کار ایران تحریم شده است و نمیتوانید حساب کوین بیس را متصل کنید ، به طور پیش فرض رمز ارز هایی که دریافت میکنید وارد کیف پول کوین بیس میشود و سپس میتوانید آنها را برداشت بزنید. پس لازم نیست کاری انجام دهید روی Continue کلیک کنید.

وارد صفحه بعدی میشوید.

8.8

در این قسمت به شما توضیحاتی در مورد عبارت seed داده میشود ، این عبارت کلید پول های شماست ، در واقع بدون آن نمیتوانید یک سنت از پول خود را برداشت بزنید. این عبارت را در مرحله بعد دریافت میکنید و تنها در همین مرحله نیز به شما داده میشود.

عبارت seed را باید در جایی امن نگه داری کنید و هرگز از دست ندهید زیرا تنها یک بار به شما داده میشود و نمیتوانید در تنظیمات هم آنرا پیدا کمید ، در صورت فراموشی عبارات 12 کلمه ای seed پول شما برای همیشه قفل شده و هرگز قابل برداشت نخواهد بود حتی پشتیبانی کوین بیس نیز آنرا نخواهند داشت.

روی Show my seed phrase کلیک کنید. وارد صفحه بعدی میشوید.

9.9

عبارات 12 کلمه ای به شما داده میشود ، باید آنرا در جایی یادداشت کرده و نگه داری کنید ، برای رفتن به مرحله بعدی تیک I understand that if I lose my seed phrase, I’ll lose the crypto in my wallet را علامت زده و روی Okay, I’ve saved it securely کلیک کنید.

وارد صفحه بعدی میشوید.

10.10

در این قسمت باید عبارات seed داده شده را وارد کنید ، بین هر کلمه باید یک فاصله بگذارید. در آخر روی دکمه Verify seed phrase کلیک کنید.

در صفحه بعد از شما خواسته میشود برای حفظ عبارات seed خود حساب خود را به گوگل درایو متصل کنید ، پیشنهاد میشود این کار را انجام دهید.

این پیام به شما نمایش داده میشود.

اکنون که یک کیف پول ایجاد کرده اید، آماده پذیرش ارزهای دیجیتال از مشتریان خود هستید.

به تجارت کوین بیس خوش آمدید.

روی Go to Dashboard کلیک کنید.

11

حساب شما با موفقیت ساخته شد ، نوبت به نصب افزونه موردنیاز برای ووکامرس و تنظیمات میشود.

12

نصب افزونه کوین بیس برای ووکامرس

برای دانلود افزونه روی دکمه سبز زیر کلیک کنید.

بعد از دانلود افزونه در پیشخوان سایت خود وارد بخش woocommerce شده و روی تنظیمات کلیک کنید.

وارد بخش پرداخت شوید. در صورت نصب موفقیت آمیز افزونه میتوانید در بین گزینه ها Coinbase Commerce را میبینید ، روی مدیریت کلیک کنید. وارد صفحه زیر میشوید.

نصب افزونه کوین بیس برای ووکامرس
افزونه کوین بیس برای ووکامرس

در این قسمت تنظیمات افزونه را میبینید. هر بخش را توضیح میدهیم

در بخش اول Enable/Disable را میبینید که برای فعال کردن پرداخت با ارز های دیجیتال باید تیک این گزینه را فعال کنید.

در بخش Title میتوانید عنوانی را بگذارید که کاربر هنگام پرداخت میبینید

در بخش Description میتوانید توضیحاتی در مورد پرداخت بگذارید.

در بخش API Key باید کد API که در سایت کوین بیس به شما داده میشود را وارد کنید ، برای این کار باید وارد حساب کوین بیس خود که قبل تر در آن ثبت نام کردید شوید.

برای دریافت کلید API وارد کوین بیس شوید ، ابتدا وارد Settings شده ، روی Security کلیک کرده و در اولین قسمت یعنی API keys روی New API keys کلیک کنید و کدی که به شما داده میشود را کپی کرده و در سایت خودتون در قسمت API keys وارد کنید.

در قسمت بعدی باید Webhook Shared Secret را وارد کتنید ، برای این کار مجدد در سایت کوین بیس وارد Settings شده و در بخش Notifications در آخر صفحه روی show Shared Secret کلیک کرده و کد دریافتی را کپی کرده و در قسمت Webhook Shared Secret سایت خود وارد کنید.

در قسمت های بعدی میتوانید تنظیمات پرداخت برای سایت خود را تنظیم کنید ، در اولین گزینه یعنی Display Product Prices in Cryptocurrency میتوانید قیمت محصولات را با ارز دیجیتال ببینید ، در گزینه دوم Display Order Total in Cryptocurrency میتوانید کل سفارش را با ارز های دیجیتال ببینید.

پیشنهاد میشود هردو را فعال کنید. در قسمت بعدی میتوانید ارز های پشتیبانی شده را برای سایت خود انتخواب کنید تا نمایش داده شوند البته نگران نباشید در تنظیمات سایت کوین بیس میتوانید گزینه های بیشتری را فعال کنید.

در قسمت های بعدی نیز میتوانید شعار ها و نام سایت خود را برای پرداخت کننده بگذارید.

در آخر برای ذخیره تنظیمات روی دکمه Save کلیک کنید.

تنظیمات سایت کوین بیس برای درگاه پرداخت شما

برای تنظیم درگاه پرداخت ، لوگو و رنگ خود میتوانید وارد سایت کوین بیس شده و در قسمت تنظیمات سایت ، آدرس ایمیل ، مبلغ نمایش پول(مانند دلار) ، نام تجاری ، لوگو ، رنگ ، ارز های قابل پرداخت (شامل 8 ارز دیجیتال و 2 استیبل کوین) ، درصد کارمزد و گزینه های امنیتی را ویرایش کنید.

14

برداشت پول از کوین بیس

برای برداشت از پول از کوین بیس باید ابتدا در رو به روی ارزی که برای شما پرداخت شده ، روی دکمه Withdraw کلیک کنید ، آدرس کیف پول خود را وارد کرده و در ادامه عبارات 12 کلمه ای خود را که در هنگام ثبت نام دریافت کردید را وارد کنید تا مبلغ برای شما واریز شود.

برداشت پول از کوین بیس
برداشت پول از کوین بیس

این بود از آموزش ساخت حساب کوین بس ، درگاه پرداخت و برداشت از آن.لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما ارسال کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *