نقد و بررسی Ledger Nano X: Safe from Prying Eyes

اگه جدی میگی در مورد داشتن ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول سخت افزاری نیاز دارید. همانطور که کیف پول در جیب شما ارز فیزیکی را ذخیره می کند، کیف پول رمزنگاری نیز ارز دیجیتال شما را ذخیره می کند. آن را در برابر هکرها ایمن نگه می دارد، اما در صورت نیاز به راحتی در دسترس است. تا جایی که کیف پول‌ها پیش می‌روند، Ledger Nano X تعادل خوبی بین سادگی و امنیت برقرار می‌کند. در حالی که برای مبتدیان مناسب است، سطح بالایی از امنیت را در کیف پول آفلاین ارائه می دهد.

Ledger Nano X: Safe from Prying Eyes
Ledger Nano X: Safe from Prying Eyes

وقتی ارز دیجیتال می‌خرید، کالای فیزیکی نمی‌خرید. مانند ارزهای سنتی، سکه یا اسکناس وجود ندارد. هنگامی که یک ارز دیجیتال خریداری می کنید، در واقع یک جفت کلید عمومی و خصوصی را خریداری می کنید که هر دو به صورت رمزنگاری بر روی بلاک چین تولید شده اند. این کلیدها منحصر به فرد هستند. کلید خصوصی بخش ذخیره شده عمومی شما از بلاک چین را باز می کند، سپس می توانید آن را در هر جایی که ارز مصرف می کند خرج کنید.

این برای بسیاری از ما سخت است، بنابراین ما تمایل داریم ارزهای دیجیتال خود را در صرافی هایی مانند Coinbase خریداری و ذخیره کنیم. اما مشکل این است که ما کلید خصوصی آن پول را نداریم. بدون کلیدهای خصوصی، شما واقعاً آن را کنترل نمی کنید. در عین حال، اگر کلیدها را در اختیار دارید، باید آنها را به طور ایمن قفل کنید و فقط روی هارد دیسک نگذارید. اینجاست که Nano X وارد می شود.

آنچه شما در واقع مالک آن هستید

اگر رمزارز را از طریق یک صرافی یا کارگزاری مانند Coinbase یا Kraken خریداری می کنید، کلیدهای خصوصی شما را برای شما ذخیره می کند. کارگزاری کریپتو از نظر مفهومی شبیه به یک بانک است، اما با برخی تفاوت‌های بسیار مهم – به ویژه اینکه کارگزاری رمزنگاری شما توسط دولت فدرال بیمه نشده است.

در این سناریو، شما در اختیار مبادله هستید. اگر صرافی هک شود و کلید خصوصی شما به سرقت رفته باشد، شانس (و پول) ندارید. صرافی‌ها نیز گاهی یک شبه ناپدید می‌شوند، خواه اعلام ورشکستگی کنند یا بنیانگذاران تصمیم بگیرند با ارز دیجیتال همه از شهر بگذرند. همه اینها و بیشتر اتفاق افتاده است، بارها و بارها. حقیقت ساده این است که اگر کلید خصوصی خود را روی یک دستگاه سخت افزاری که تحت کنترل شماست ذخیره نکنید، واقعاً صاحب هیچ رمزنگاری نیستید.

نقد و بررسی Ledger Nano X: Safe from Prying Eyes
نقد و بررسی Ledger Nano X: Safe from Prying Eyes

Ledger Nano X یک کیف پول سخت افزاری امن است که کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می کند. به نظر می رسد مانند یک USB چرخان، با یک صفحه نمایش کوچک در جلو، بیشتر به این دلیل است یک USB با صفحه نمایش در جلو.

نقد و بررسی Ledger Nano X: Safe from Prying Eyes

Nano X خود را فقط مستقیماً از Ledger خریداری کنید. هر منبع دیگری می تواند به طور بالقوه در خطر باشد. Nano X در آمازون در دسترس است، از آنجایی که به نظر می رسد یک فروشگاه معتبر لجر است، اما من همچنان خرید مستقیم از لجر را به شدت توصیه می کنم. این شرکت حمل و نقل رایگان را ارائه می دهد، بنابراین با خرید از آمازون مطلقاً چیزی به دست نمی آید و شما ریسک قابل توجهی را در انجام این کار وارد می کنید.

وقتی اولین بار رسید، اولین کاری که Ledger Nano X شما انجام می دهد این است که شما را در دانلود برنامه همراه، Ledger Live راهنمایی کند. تقریباً برای هر پلتفرم نسخه هایی موجود است و من آن را روی لینوکس آزمایش کردم. هنگامی که برنامه را نصب کردید، Nano X را وصل کنید و برنامه شما را با برخی از سوالات طراحی شده برای اطمینان از اینکه دستگاه شما در مسیر رسیدن به شما دستکاری نشده است، اجرا می کند. اگر چیزی غیرقابل تحمل به نظر می رسد، توقف کنید و با لجر تماس بگیرید.

با فرض اینکه همه چیز بررسی شود، گام بعدی این است که یک عبارت “seed” 24 کلمه ای ایجاد کنید، که در واقع فقط چند کلمه تصادفی است. این همان چیزی است که Nano X برای محافظت و قفل کردن کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال شما استفاده می کند. برنامه Ledger تولید عبارت seed را ساده می کند و حتی شما را مجبور می کند آن را دوباره بررسی و تأیید کنید. این مهمترین بخش Nano X شماست. این عبارت را از دست ندهید. اگر مقدار قابل توجهی پول در Nano X خود نگهداری می کنید، به شدت توصیه می کنم یک کپی از این عبارت seed را در یک صندوق امانات یا مکان امن مشابه قرار دهید.

عقب و جلو

Ledger Nano X باز و بسته نشان داده شده است

پس از راه‌اندازی Nano، وقت آن است که ارز دیجیتال خود را از هر حساب صرافی که استفاده می‌کردید، خارج کنید. برای انجام این کار، از برنامه Ledger Live برای راه‌اندازی یک «حساب» برای هر ارزی که دارید استفاده می‌کنید. این یک کلید عمومی برای ارسال ارز دیجیتال شما ایجاد می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *