Asus ZenBook 17 Fold OLED: قیمت، نمونه های اولیه، اولین برداشت

Asus ZenBook 17 Fold OLED: قیمت، نمونه های اولیه، اولین برداشت
Asus ZenBook 17 Fold OLED: قیمت، نمونه های اولیه، اولین برداشت

Asus ZenBook 17 Fold OLED بسیار یک محصول نسل اول است، اما یک محصول جذاب. WIRED نگاهی انحصاری به نحوه ورود ایسوس به اولین لپ تاپ 17 اینچی با صفحه نمایش تاشو دارد.

در گوشی‌های تاشو، سامسونگ قبل از ارائه پیشنهادات خود در چهار نسل، شروعی متزلزل داشت، با هوآوی، شیائومی، اوپو و آنر که محصولات مشابه و گران قیمتی را تولید کردند. اما لپ تاپ و تبلت چطور؟ شایعاتی وجود دارد که سامسونگ می‌تواند یک نسخه تاشو از سری گلکسی تب خود را در سال 2023 عرضه کند، در حالی که یک رایانه تاشو لپ‌تاپ مانند تا کنون به نسخه X1 Fold لنوو محدود شده است – که در اواسط سال 2020 عرضه می‌شود و انتظار می‌رود به زودی یک نسخه تاشو عرضه شود.

اگر دستگاه لنوو را دیده باشید، بلافاصله طراحی ایسوس را تشخیص خواهید داد. لنوو تاشو صفحه نمایش بسیار بزرگ تری دارد – لنوو 13.3 اینچی در مقایسه با پنل 17 اینچی این دستگاه دارد. این در قیمت ایسوس که از 3500 دلار (3300 پوند) شروع می شود، منعکس شده است.

بنابراین، با این قیمت بسیار زیاد چه چیزی دریافت می کنید؟ من در چند هفته گذشته ZenBook 17 OLED را آزمایش کرده ام – به زودی منتظر بررسی کامل ما باشید – و طبق تجربه من تا کنون این یک دستگاه کاملاً ساخته شده است. این فراتر از مفهوم است و برای کسی که به دنبال خرید است، خریدی مناسب است زیاد پول نقد

Asus ZenBook 17 Fold OLED: قیمت، نمونه های اولیه، اولین برداشت
Asus ZenBook 17 Fold OLED: قیمت، نمونه های اولیه، اولین برداشت

خم شدن ادراک

این نمایشگر یک OLED 17.3 اینچی انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را مانند لنوو قبلی به‌طور کامل باز کرد تا از اندازه صفحه‌نمایش بزرگ استفاده کرد. یک پایه در پشت آن را در یک زاویه راحت نگه می دارد و یک صفحه کلید بلوتوث همراه برای تایپ در صفحه بزرگ وجود دارد. کیفیت پنل 2K OLED HDR، همراه با حداکثر روشنایی 500 نیت، چشمگیر است و برای تماشای فیلم ها و فیلم ها توسط خود یا با شخص دیگری، اندازه بسیار خوبی است.

هنگامی که صفحه نمایش را به شکل صدفی خم کردید، می توانید آن صفحه کلید بلوتوث را در بالای نیمه پایینی صفحه قرار دهید. این دستگاه را به یک لپ تاپ 12.5 اینچی تبدیل می کند. احساس می شود این حالت به طور کامل کمتر درک می شود. حاشیه‌های بزرگ با کوچک‌تر شدن صفحه نمایش بیشتر به چشم می‌آیند که این جذابیت آینده‌نگر را کمی از بین می‌برد. همانطور که انتظار دارید، ZenBook 17 Fold OLED زمانی که صفحه کلید را روی نیمه پایینی دستگاه قرار می دهید تشخیص می دهد و صفحه نمایش مطابق با آن پاسخ می دهد.

در داخل، جدیدترین نسل دوازدهم i7-1250U اینتل را دریافت می‌کنید—این یکی از اولین دستگاه‌هایی است که با طعم کم‌مصرف سری U این سازنده از آخرین پردازنده‌هایش عرضه شده است. 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD وجود دارد و 17 Fold دو پورت Thunderbolt 4 و جک هدفون را ارائه می دهد. برای ضخامت، 0.34 اینچ باز شده و 0.51 اینچ تا شده (0.87 سانتی متر باز و 1.29 سانتی متر تا شده) اندازه گیری می شود. کل مجموعه – کامپیوتر و صفحه کلید – 3.31 پوند (1.5 کیلوگرم) وزن دارد. با حمل آن در اطراف، احساس سنگین‌تری نسبت به دستگاهی به این اندازه در هنگام تا شدن دارید، اما وقتی فکر می‌کنید واقعاً یک دستگاه 17 اینچی حمل می‌کنید، بد نیست.

رفتن برای فولد – Asus ZenBook 17 Fold OLED: قیمت، نمونه های اولیه، اولین برداشت

اینها اصول اولیه ورود ایسوس به بازار تاشو هستند. اما چگونه به اینجا رسید؟ این شرکت بیش از 10 سال پیش کار خود را در این راستا آغاز کرد و کار نمونه سازی بیش از سه سال پیش آغاز شد. تیم‌های تحقیق و توسعه این محصول تاشو قبل از رسیدن به محصول نهایی، تقریباً 20 تکرار را انجام دادند. ایسوس یک مدل 13 اینچی را امتحان کرد و حتی یک تاشو با روکش معکوس (شبیه به Mate X2 هوآوی) امتحان کرد، اما این طرح‌ها از بین رفتند. برای دریافت اطلاعات در مورد فرآیند نمونه سازی، با مدیر بازاریابی فنی ایسوس برای بازی و رایانه های شخصی، ساشا کرون و مدیر ارشد طراحی باستیان آلبینوس صحبت کردم.

“ازمایش و خطا.” آلبینوس فرآیند نمونه سازی را اینگونه توصیف می کند. “شما همیشه همه چیز را خوب و روان تصور می کنید، اما در واقعیت به ندرت همیشه درست می شود، یا به دست انداز در جاده برخورد می کنید که انتظارش را نداشتید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *