سبد خرید
0

اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند

اپل خطوط تولید آیفون، واچ و ایرپادهای خود را در یک رویداد آنلاین روز چهارشنبه به روز کرد و همچنین ساعت Ultra جدیدی را برای فعالیت در محیط های چالش برانگیز معرفی کرد.

اپل واچ اولترا برای کار در محیط های بسیار سرد و گرم و همچنین زیر 130 فوت آب طراحی شده است. در یک محفظه تیتانیوم ناهموار قرار گرفته است و صورت آن از کریستال یاقوت کبود سخت ساخته شده است.

Ultra همچنین دارای یک دکمه “Action” است که قابل برنامه ریزی است، یک آژیر 85 دسی بل برای مواقع اضطراری، و کنترل های آن برای استفاده با دستکش طراحی شده است. دارای سه میکروفون برای وضوح تماس صوتی حتی در شرایط باد است.

اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند
اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند

دکمه اکشن قابل برنامه ریزی Apple Watch Ultra (اعتبار تصویر: Apple)


Cellular در Ultra تعبیه شده است که عمر باتری آن با یک بار شارژ 36 ساعت است، اگرچه اپل قول داده است که با نرم‌افزار بهینه‌سازی باتری جدید در پاییز امسال تا 60 ساعت افزایش یابد.

علاوه بر این، Ultra از GPS دو فرکانس پشتیبانی می کند و با برنامه Dive Plus می توان آن را به یک کامپیوتر غواصی تبدیل کرد.

Ultra با قیمت 799 دلار آمریکا به فروش می رسد و در 23 سپتامبر در دسترس خواهد بود.

تیم باجارین، رئیس Creative Strategies، یک شرکت مشاوره فناوری در کمپبل، کالیفرنیا، گفت: “من یک غواص هستم و چندین ساعت غواصی داشتم که بیش از 1000 دلار قیمت داشتند.”

او به TechNewsWorld گفت: «در اینجا شما یک ساعت غواصی و هر چیز دیگری، به علاوه تلفن همراه با قیمت 799 دلار دریافت می‌کنید. “این یک معامله واقعا خوب است.”

او افزود: “این یک موفقیت بزرگ در میان علاقه مندان به ورزش های شدید و غواصان خواهد بود.”

تشخیص تصادف

راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، Ultra را یک “محصول بیانیه” نامید.

او به TechNewsWorld گفت: «این نشان می‌دهد که اپل واچ را می‌توان در محیط‌های سخت توسط افرادی که در فعالیت‌های شدید استفاده می‌کنند، استفاده کرد.

او افزود: «این چیزی نیست که افراد جریان اصلی به آن نیاز داشته باشند، اما می‌توانید ببینید که چگونه برخی از فناوری‌ها، مانند دکمه اکشن، ممکن است برای تکرارهای بعدی مدل‌های دیگر فیلتر شوند».

اپل همچنین سری 8 اپل واچ خود را در رویداد از پیش ضبط شده خود عرضه کرد. این ساعت دارای سنسور دمای جدیدی است که زنان می توانند از آن برای ردیابی تخمک گذاری استفاده کنند. تخمک گذاری معمولا با دماسنج و ژورنال اندازه گیری می شود. ساعت جدید با ارائه تخمین های تخمک گذاری به صورت گذشته نگر خودکار، این کار را بسیار آسان تر و راحت تر می کند.

Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTechResearch در سن خوزه، کالیفرنیا، به TechNewsWorld گفت: اپل واچ به یک راه حل پوشیدنی سلامت دیجیتال تبدیل شده است.

این ساعت و همچنین آیفون های جدید دارای ویژگی جدید تشخیص تصادف نیز هستند. هنگامی که خرابی تشخیص داده می شود، ساعت به طور خودکار با خدمات اضطراری متصل می شود، مکان تصادف را ارائه می دهد و مخاطبین اضطراری ساعت را مطلع می کند.

برای ایجاد این ویژگی، اپل دو حسگر حرکتی جدید، یک ژیروسکوپ سه محوره بهبود یافته و یک شتاب سنج با نیروی G بالا را به سری 8 اضافه کرد. شتاب‌سنج می‌تواند تا ۲۵۶ Gs را اندازه‌گیری کند و به آن اجازه می‌دهد تا اثرات شدید یک تصادف را تشخیص دهد.

اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند
اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند

تشخیص تصادف از یک الگوریتم ترکیبی حسگر پیشرفته و یک شتاب سنج و ژیروسکوپ جدید و قدرتمندتر در اپل واچ برای شناسایی و ارائه هشدارهای تصادف خودرو استفاده می کند. اگر کاربر پس از 10 ثانیه شمارش معکوس پاسخ ندهد، دستگاه خدمات اضطراری را شماره گیری می کند. (اعتبار تصویر: اپل)


این ویژگی تنها زمانی اجرا می شود که کاربر در یک وسیله نقلیه در حال حرکت باشد و اطلاعات را فقط در زمان تصادف احتمالی جمع آوری می کند.

باجارین مشاهده کرد: «اپل واچ فقط برای سلامتی نیست، بلکه برای ایمنی نیز هست.

ساعت های سری 8 دارای عمر باتری 18 ساعته هستند اما با ویژگی جدید حالت کم مصرف، عمر باتری را می توان تا 36 ساعت افزایش داد.

سری 8 در 16 سپتامبر در دسترس خواهد بود. نسخه GPS 399 دلار و نسخه سلولی 499 دلار قیمت دارند.

SOS ماهواره ای

اپل در جریان رویداد آنلاین خود آیفون 14 پرو را با نمایشگر 6.1 اینچی و پرو مکس را با نمایشگر 6.7 اینچی معرفی کرد.

مدل‌های Pro و همچنین مدل‌های 14 و 14 پلاس، از سرویس جدید Emergency SOS از طریق ماهواره پشتیبانی می‌کنند. آنتن‌های ویژه‌ای در مدل‌های جدید آیفون تعبیه شده است تا بتوانند پیام‌های متنی را به ماهواره‌های بلند پرواز ارسال کنند.

برای کمک به اتصال، نرم‌افزار روی تلفن به کاربر نشان می‌دهد که تلفن خود را برای اتصال به ماهواره به کجا نشان دهد و در حین حرکت ماهواره همچنان متصل بماند.

اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند
اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند

سری آیفون 14 SOS اضطراری را از طریق ماهواره معرفی می کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد در صورت در دسترس نبودن پوشش تلفن همراه یا Wi-Fi، با خدمات اضطراری پیام ارسال کنند. (اعتبار تصویر: اپل)


به دلیل پهنای باند باریکی که در ارتباطات ماهواره ای وجود دارد، اپل یک الگوریتم فشرده سازی متن کوتاه سفارشی ایجاد کرد تا میانگین اندازه یک پیام را تا سه برابر کاهش دهد.

در ابتدا، خدمات ماهواره ای به ایالات متحده و کانادا محدود می شود و به مدت دو سال رایگان ارائه می شود.

وینا گفت: “ویژگی تلفن ماهواره ای برای بسیاری از مردم ارزش فوق العاده ای خواهد داشت.”

او به شوخی گفت: “این گوشی عالی برای تام هنکس در فیلم Castaway بود.” با این حال، اگر او آیفون 14 را داشت، این یک فیلم بسیار کوتاه بود.

باجارین اعلام کرد که اپل مسیر جدیدی را در زمینه ایمنی و حفاظت شخصی ایجاد می کند. او ادامه داد: “این بخش بزرگتری از DNA آنها در آینده خواهد بود.”

وی افزود: «ویژگی های ماهواره ای در آیفون 14 پرو، سابقه جدیدی را در گوشی های هوشمند ایجاد می کند.

چلنجر DSLR

اپل همچنین دوربین های مدل های حرفه ای جدید را ارتقا داده است. دوربین اصلی در پشت دستگاه دارای سنسور 48 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لنز سریع f/1.78 است، در حالی که دوربین جلو دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.9 است. دوربین اصلی نیز از فرمت ProRaw پشتیبانی می کند.

مدل های Pro همچنین دارای یک تراشه جدید به نام A16 هستند. باجارین گفت: اپل با A16 قدرتمندترین دوربین تلفن هوشمند موجود در بازار را در حال حاضر دارد.

او افزود: «48 مگاپیکسل و قابلیت‌های ProRaw سری آیفون 14 پرو را به یک DSLR واقعی نزدیک‌تر می‌کند.

Vena خاطرنشان کرد که اپل با دوربین‌های بازتابی تک لنز دیجیتالی فراتر از برابری عکسبرداری می‌کند. او مشاهده کرد: «واضح است که اپل نمی‌خواهد دوربین گوشی‌اش معادل یک DSLR باشد، اما می‌خواهد از بسیاری جهات نسبت به یک DSLR برتری داشته باشد.

او افزود که ارتقاء دوربین جلو در آیفون های جدید نشان دهنده تغییر دیگری در تفکر اپل در مورد دوربین گوشی هایش است. او گفت: «قبلاً دوربین پشتی مهمترین دوربین بود. آنها اکنون دوربین جلو و دوربین پشتی را با اهمیت یکسان می بینند.

اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند
اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای اولین دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون هستند. (اعتبار تصویر: اپل)


اپل با مدل های Pro و Max پیشرفت های زیادی در زمینه تثبیت ویدئو داشته است. روبین خاطرنشان کرد: “شما می توانید به معنای واقعی کلمه در حال اجرا با لرزش بسیار کمی تصویر فیلم بگیرید.”

بریدگی اغلب بدخیم در جلوی مدل‌های پرو و ​​پرو مکس به یک مرکز اطلاع رسانی پویا تبدیل شده است. روبین گفت: «آنها آن را به یک منفعت تبدیل کرده اند تا ضرر.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در پنج رنگ نیمه شب، آبی، نور ستاره ای، بنفش و (محصول) قرمز عرضه خواهند شد. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در چهار رنگ مشکی فضایی، نقره ای، طلایی و بنفش تیره عرضه خواهند شد.

آیفون پرو 14 با قیمت 999 دلار به فروش می رسد. Pro Max با قیمت 1099 دلار. آیفون 14 با قیمت 799 دلار به فروش می رسد. 14 پلاس به قیمت 899 دلار. همه در 16 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

ایرپادهای بهتر

اپل همچنین نسخه جدیدی از AirPods Pro خود را با تراشه جدید H2، عمر باتری بیشتر و فناوری حذف نویز معرفی کرد که دو برابر کارآمدتر از نسل قبلی خود در جلوگیری از نویز است.

همچنین حالت «شفافیت» هدفون‌ها را با فیلتر کردن برخی از نویزهای مخربی که معمولاً با خاموش کردن صدا حذف می‌شوند، بهبود بخشیده است. روبین مشاهده کرد: “من ندیده ام که هدفون های دیگری این کار را انجام دهند.” یکی از معایب حالت شفافیت را برطرف می کند. به تمام دنیا اجازه ورود دادی، از جمله صداهای تند.»

AirPods Pro جدید از 23 سپتامبر با قیمت 249 دلار به فروش می رسد.

اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند
اپل خطوط تولید خود را تازه می کند، ساعت جدید اولترا را معرفی می کند

AirPods Pro به‌روزرسانی‌هایی را به حالت شفافیت، صدای فضایی و ویژگی‌های راحتی ارائه می‌کند، در حالی که تا دو برابر نویز بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود حذف می‌کند. یک درایور صوتی جدید با اعوجاج کم و تقویت‌کننده سفارشی بیس غنی‌تر و صدای شفاف‌تری ارائه می‌دهند. یک نوک گوش فوق العاده کوچک جدید می تواند تناسب بهتری را به کاربران بیشتری ارائه دهد. (اعتبار تصویر: اپل)


جیم مک گرگور، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی در Tirias Research، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره با فناوری پیشرفته در فونیکس، اظهار داشت: «بیشتر این دستگاه‌ها فقط ارتقا یافته‌اند.

او ادامه داد: «تنها مدلی که دارای مدل استفاده جدید است، اپل واچ اولترا است. “برخی از ویژگی هایی که آنها در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس تبلیغ می کنند برای سه یا چهار نسل در تلفن های اندرویدی وجود داشته است.”

او افزود: «توجیه این ارتقاهای سالانه برای اپل و همه افراد دیگر سخت‌تر می‌شود. با این حال، من به اپل اعتبار می دهم. من خوشحالم که می بینم آنها این محصولات را در محدوده قیمت مناسب ارائه می دهند و سعی نمی کنند یک تلفن هوشمند 2000 دلاری ارائه دهند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *