اعتراض کارگران گوگل و آمازون به قراردادهای ابری نظامی

abc 1
اعتراض کارگران گوگل و آمازون به قراردادهای ابری نظامی

والدین چاندراوونگسری در لائوس به دنیا آمدند، جایی که او هنوز خانواده بزرگی دارد. او از نزدیک دیده است که چگونه کمپین های بمباران به رهبری سیا در دهه های 1960 و 1970 میراثی مرگبار از مهمات منفجر نشده بر جای گذاشته است که هنوز زندگی انسان ها را تهدید می کند، مشکلی که در بسیاری از مناطق جنگی از جمله غزه دیده می شود. او می‌گوید خواندن قابلیت‌های هوش مصنوعی گنجانده شده در Project Nimbus، «واقعاً مرا ترساند».

چاندراوونگسری تنها کارگر در نیروی کار گسترده و بین المللی گوگل نیست که پیشینه اش دیدگاه متفاوتی نسبت به بسیاری از کارمندان و مدیران آمریکایی در مورد پنتاگون و متحدان نظامی آن ارائه می دهد. چاندراوونگسری می‌گوید: «مکان‌های بسیاری وجود دارد که کارگران Google از آن‌ها در خط‌مشی اشتباه ایالات متحده بوده‌اند. همچنین تعداد زیادی کارمند فلسطینی وجود دارد. آنها از صحبت زیاد می ترسند.»

عقب نشینی گوگل

پس از عقب نشینی گوگل از Maven، رابطه خود را با پنتاگون ادامه داد، البته تا حد زیادی از طریق پروژه های سطح پایین تر مانند فناوری ضد خوردگی برای کشتی های نیروی دریایی و امنیت ابری برای واحد نوآوری دفاعی پنتاگون. اعلام پروژه Nimbus در سال 2021، و پیشنهاد گوگل برای پروژه ابری پرچمدار 9 میلیارد دلاری پنتاگون، Joint Warfighting Cloud Capability، برخی از کارگران را نگران کرده است که این شرکت به طور قابل توجهی کار نظامی خود را گسترش دهد.

اتحادیه کارگران آلفابت، که بیش از 1000 عضو در سراسر شرکت مادر گوگل دارد، اما حقوق چانه زنی جمعی ندارد، در ژانویه 2021 عمومی شد و از همان روزهای ابتدایی، یک گروه کاری اختصاص داده شده به بررسی دقیق کارهای نظامی در گوگل داشت. چاندراوونگسری یکی از اعضای این گروه است که مدیریت را در مورد JWCC و Project Nimbus تحت فشار قرار داده است.

اعتراض کارگران گوگل و آمازون به قراردادهای ابری نظامی

نوامبر گذشته، سوالی در مورد سازگاری JWCC با اصول هوش مصنوعی گوگل به اندازه کافی رای مثبت در مورد ابزار پرسش و پاسخ داخلی به نام Dory دریافت کرد تا در یک جلسه همه جانبه در سراسر شرکت خوانده شود. طبق گزارش CNBC، توماس کوریان، رئیس Google Cloud، پاسخ داد که فناوری این شرکت می‌تواند برای قطعاتی از قرارداد که اصول هوش مصنوعی آن را نقض نمی‌کنند، استفاده شود. او بعداً یک پست وبلاگی منتشر کرد که برخی از این کاربردهای بالقوه را تشریح کرد. چاندراوونگسری از این پاسخ احساس نارضایتی کرد و گفت که ادعاهای کوریان با زبان نظامی درخواست دولت ایالات متحده که از نیاز به مقابله با چین صحبت می کرد، در تضاد است.

کارگران شانس کمتری داشتند که سؤالات خود را در مورد Project Nimbus در جلسات سراسری شرکت یا گزارش آب و هوا، همه دست تیم Cloud پرسیده شود – و کارمندان را ترغیب می کرد تا نگرانی های خود را عمومی کنند. آریل کورن، یک مدیر بازاریابی یهودی و مخالف سرسخت پروژه نیمبوس، هفته گذشته استعفا داد و گفت از سوی مدیران تحت فشار قرار گرفته است، ادعایی که گوگل آن را رد کرده است. کورن همچنین می گوید که با مخالفت سایر کارمندان یهودی که از اسرائیل حمایت می کنند، مواجه شده است

گوگل و امازون

اعتراض کارگران گوگل و آمازون به قراردادهای ابری نظامی
اعتراض کارگران گوگل و آمازون به قراردادهای ابری نظامی

کارگران گوگل و آمازون که نگران پروژه نیمبوس بودند از طریق گروه فعال صدای یهودی برای صلح به هم متصل شدند. در ژوئن 2021، کارکنان دو شرکت کمیته مشترکی تشکیل دادند و در اکتبر نامه‌ای را در نگهبان مخالف قرارداد

این همکاری قلمرو جدیدی را برای کارمندان آمازون به نمایش می‌گذارد که مخالفت عمومی کمتری را علیه قراردادهای نظامی شرکتشان که گسترده‌تر از قراردادهای گوگل است، ابراز کرده‌اند. فرهنگ آمازون به طور گسترده ای کمتر از فرهنگ گوگل برای مخالفت پذیرفته می شود که از همان روزهای اولیه کارمندان را تشویق می کرد تا آزادانه با رهبران خود در انجمن های شرکت صحبت کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *