معرفی بازی مافیا

بازی مافیا یکی از بهترین بازی های گروهی محسوب میشود زیرا در آن تعداد بازیکن ها محدود به چند نفر نیست و هرچه بازیکن های آن بیشتر باشد بازی سخت تری در پیش روی شما وجود دارد اما باید بدانید که تعداد معقول آن حداکثر ۱۵ نفر است زیرا اگر از این تعداد بیشتر باشد زمان بازی طولانی تر میشود و ممکن است حرف بازیکن های دیگر را فراموش کنید با معرفی بازی مافیا در ادامه مقاله همراه باشید.

معرفی بازی مافیا
معرفی بازی مافیا

آموزش بازی

در این بازی دو تیم شهروندی و مافیا وجود دارد و با پخش کردن کارت های بازی به صورت شانسی تیم مافیا و تیم شهروندی معلوم میشود ، برای آغاز بازی باید شب معرفه صورت بگیرد و تمامی بازیکن ها چشم خود را ببندند و با حرف گرداننده تیم مافیا بلند شوند تا همدیگر را بشناسند ، در مرحله اول باید پدرخوانده لایک نشان دهد تا اعضای تیم مافیا او را بشناسند ، رفته رفته با دستور گرداننده بازی باید نقش های مافیا با لایک دادن در بازی خود را به تیم معرفی کنند ، بعد از معرفی مافیا با یک دیگر باید چشم های خود را ببندند و اعضای شهروند یکی یکی با خواندن اسمشان در بازی لایک نشان دهند تا تنها گرداننده بازی آنها را بشناسد.

بازی مافیا آنلاین

بازی مافیا
بازی مافیا

شب معرفه تمام میشود ، روز است و باید همگی چشم های خود را باز کنند ، گرداننده یکی از بازیکن ها را انتخاب میکند تا سر صحبت را شروع کند. تمامی اعضا باید به ترتیب در بازی صحبت کنند و فکت هایی را ارائه دهند تا خود را در برابر شهروندان ثابت کنند و همچنین مافیا را پیدا کنند ، بعد از صحبت همه افراد داخل بازی به دستور گرداننده برای هر نفر به ترتیب رای برای مشکوک بودن به مافیا صادر میشود ، و هر بازیکن به تعداد نصف بازیکن ها رای بیاورد باید در دفاعیه حاظر شود.

معرفی بازی مافیا

دفاعیه بسیار ساده است ، هر تعداد از بازیکن ها به تعداد نصف بازیکن های داخل بازی رای بیاورد باید از خود دفاع کند و دلیلی بیاورد که بازیکن ها ، او را مافیا نشناسند و رای خروج را ندهند.
دفاعیه تمام میشود ، همه بازیکن ها باید چشم های خود را ببندند و برای افرادی که در دفاعیه هستند رای خروج بدهند ، در این قسمت از بازی هر کسی میتواند تنها یک رای برای خروج افراد داخل دفاعیه بدهد و تنها یک نفر را از بازی خارج کند و نمیتوان برای دو نفر رای داد ، همچنین افرادی که در دفاعیه هستند نمیتوانند رای برای خود و دیگران بدهند.

بازی مافیا
بازی مافیا

بعد از رای گیری شهردار داخل بازی توسط گرداننده خوانده میشود و باید انتخواب کند که رای مستقیم برای یکی از افراد بدهد ، رای گیری را باطل کند و یا هیچ کاری نکند.
بعد از انتخواب شهر دار همه بازیکن ها بلند میشوند و گرداننده بازی نتیجه را اعلام میکند ، بعد از اعلام نتیجه ، همه بازیکن ها به شب میروند و میخوابند ، گرداننده اول از همه اعضای مافیا را بلند میکند و شلیک آنها و… را میبیند ، بعد از آن اعضای مافیا خوابیده و تک تک اعضای شهروند به دستور گرداننده یکی یکی به صورت جدا بلند میشوند و هرکدام نقش خود را اجرا میکنند.

به همین روال بازی ادامه میابد و در روز افراد حرف زده و رای گیری میکنند تا زمانی که تعداد مافیا ها با شهروند ها یکی شود و یا تمامی مافیا ها از بازی خارج شوند و گرداننده تیم برنده را انتخواب کند.

نقش های بازی مافیا

بازیکن های مافیا به دو دسته تقسیم میشوند اعضای مافیا و اعضای شهروند ، همچنین یک نقش خدا در بازی وجود دارد که گرداننده بازی است و بازی را مدیریت میکند.

گرداننده بازی باید کامل روی بازی کنترل داشته باشد ، ابتدا شب معرفه را پیش ببرد ، سپس در روز ها کار رای گیری را انجام دهد و در شب نیز ابتدا کار های مافیا و سپس شهروند ها را ثبت کند.

بازی ویدیویی مافیا
بازی ویدیویی مافیا

نقش های شهروندی در مافیا

شهردار : در شب هنگام و در زمان رای گیری ، رای خروج مستقیم میدهد ، رای ها را راطل میکند و یا هیچ کاری انجام نمیدهد.
دکتر شهر : هر شب یکی از اعضای تیم شهر را از تیر مافیا نجات میدهد ، تنها یک بار میتواند خود را نجات دهد.
کارآگاه : میتوانید استعلام یکی از اعضا را از گرداننده بازی بگیرد ، پدرخوانده همیشه استعلامش منفی میشود.
جان سخت : میتواند استعلام کلی بازی را بگیرد و در روز گرداننده نقش های بیرون از بازی را اعلام کند ، در شب اول اگر مافیا به آن شلیک کند کشته نمیشود.
سایلنسر : میتواند هر شب یکی از اعضای را ساکت کند تا در روز نتواند حرفی بزند و همچنین دفاعی نداشته باشد.
حرفه ای : حرفه ای در بازی هر شب میتواند یک شلیک داشته باشد و یکی از اعضا که فکر میکند مافیا است را بکشد ، اگر اشتباه به شهروندان شلیک کند خودش از بازی خارج میشود ، حرفه ای هر شب یک تیر دارد و نمیتواند خود کشی کند.
تفنگدار : میتواند به افراد شهر تیر بدهد تا آنها در شب بتوانند به یکی از اعضا که فکر میکنند مافیا است شلیک کنند. تیر های تفنگدار میتواند مشقی یا واقعی باشد و خود آن اعلام میکند.

بازی مافیا
بازی مافیا

نقش اعضای مافیا

پدرخوانده : رئیس مافیا است و هر شب شلیک دارد ، در صورت کشته شدن اعضای تیم میتوانند به جای او شلیک کنند.
دکتر لکتر : دکتر مافیا است و هر شب میتواند یکی از اعضای مافیا را از شلیک شهروند ها نجات دهد ، دکتر یک بار میتواند خود را نجات دهد.
افسونگر : میتواند نقش یکی از اعضای شهروند را در شب از آن بگیرد.
جوکر : میتواند استعلام یکی از اعصای بازی را برعکس کند ، برای مثال استعلام یکی از شهروندان توسط کارآگاه مثبت میشود.
معشوقه : با مرگ پدرخوانده او جای رئیس را میگیرد ، با مرگ معشوقه ، از شدت عصبانیت مافیا در شب دو شلیک دارد.
دو رو : تمامی افراد مافیا را میشناسد اما مافیا اورا نمیشناسند ، استعلام او برای کارآگاه منفی است و همراه با تیم مافیا بلند نمیشود.
شارلاتان : دو شب در طول بازی یک نفر را انتخاب میکند ، گرداننده استعلام آن بازیکن را به کاراگاه برعکس میگوید، اگر جاسوس را انتخواب کند ، جاسوس حذف میگردد.

بازی مافیا
بازی مافیا

در بازی نقش شهروند ساده نیز وجود دارد که نقشی در شب ندارد و باید شب را کاملا خواب باشد. نقش های بسیار زیادی در بازی وجود دارد و ما تنها نقش های معروفتر را اسم بردیم.

این بود از معرفی بازی بسیار جذاب و محبوب مافیا و همچنین معرفی مهمترین نقش های بازی در هردو تیم شهروند و مافیا ، خوشحال میشیم نظرتون رو در پایین صفحه برامون به اشتراک بگذارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *