سبد خرید
0

دلایل هک شدن سایت وردپرسی

اگر دارای سایت وردپرسی هستید تا آخر این مقاله را مطالعه کنید تا از شر خراب شدن سایت و برباد رفتن زحمات خود خلاص شوید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز است که با استفاده از آن و بدون کد نویسی میتوانید انواع سایت را بسازید و اگر دانش کد نویسی هم دارید میتوانید از آن در وردپرس استفاده کنید. سیستم وردپرس کاملا متن باز و مقداری امن است دلیل آنکه میگوییم مقداری را در ادامه میگوییم. در مقاله دلایل هک شدن سایت وردپرسی همراه ما باشید.

wordpress
wordpress

هک شدن سایت های وردپرسی

دلیل اصلی هک شدن سایت های وردپرسی کد نویس سایت یا مالک سایت است!! زیرا تنها راه هک شدن سایت شما استفاده از قالب ها و پلاگین هایی است که دارای باگ هستند همچنین تغییرات در کد نویسی نیز میتواند موجب هک شدن سایت شما شود. به همین دلیل تمامی سایت های وردپرسی نیاز به افزونه های امنیت هستند.

مدیریت فایروال ویندوز

wordpress
wordpress

دلایل هک شدن سایت

در واقع دلایل مختلفی برای هک شدن سایت وردپرسی شما وجود دارد و بهتر است بدانید هیچ سایتی نیست که نتواند هک شود اما شما باید این مسیر را برای هکر ها سخت تر کنید. برای مثال اگر از افزونه امنیت وردپرس استفاده نکنید ممکن است حتی یک هکر ساده هم بتواند سایت شمارا به دست بگیرد و این بدترین چیز ممکن برای دارندگان سایت است…

بی شمار دلیل برای هک شدن سایت ها وجود دارد و همه چیز نیز قابل هک شدن است ، ممکن است شما از امنیت سایت کم نگذاشته باشید و سایت شما بهترین امنیت در بین تمامی سایت هارا داشته باشد اما باز امکان هک شدن آن وجود دارد.

دلایل هک شدن سایت
دلایل هک شدن سایت

هک شدن سایت به دلیل آسیب پذیری های رفع نشده

هر وبسایتی ممکن است دارای آسیب پذیری هایی یا به اصطلاح باگ هایی باشد که هکر ها از آن طریق به راحتی در سایت شما نفوذ کنند ، برای مثال کد های بخش پنل کاربری شما باید دارای هیچ گونه باگی نباشد و راه را برای هکر ها ساده نکند ، عمده هک شدن وبسایت ها تنها برای وجود آسیب پذیری هایی در بخش های مختلف سایت مانند هدر و… آن است.

7 روش درآمد زایی از برنامه نویسی

هک شدن سایت به دلیل آسیب پذیری های رفع نشده
هک شدن سایت به دلیل آسیب پذیری های رفع نشده

قالب و افزونه های نال شده

برخی از کاربران بخاطر قیمت بالای قالب ها و پلاگین ها از نسخه های رایگان آنها که نال شده هستند استفاده میکنند و این کار باز کردن در برای هکر ها است.! قالب ها و پلاگین های نال شده درواقع هک شده هستند و نمیتوانند آپدیتی از سایت ها دریافت کنند ، این افزونه ها میتوانند توسط هکر ها دارای کد های مخربی باشند و اطلاعات سایت شما را دزدیده و یا حتی سایت شما را کنترل کنند.

پیشنهاد ما این است حتی اگر هنوز سایت شما دارای درآمد خاصی نیست هم از این قالب ها و افزونه ها استفاده نکنید زیرا هر موقع ممکن است سایت خود را از دست بدهید و اگر ندانید که چجوری آنرا بازگردانی کرده و مشکل را پیدا کنید هم بدتر ، شما میتوانید در بحره اول از قالب ارزان تری استفاده کرده و پلاگین های کمتری دانلود کنید.

قالب و افزونه های نال شده
قالب و افزونه های نال شده

افزونه های دارای باگ یا قدیمی وردپرس

دلیل بعدی هک شدن سایت های وردپرسی افزونه های مشکل دار آن است. کاربران مبتدی میتوانند به راحتی با وردپرس و نصب قالب ها و افزونه ها روی آن سایت خود را بسازند و این یکی از دلایل اصلی هک شدن سایتشان است. افزونه ها و قالب هایی که برای سایت نصب میکنید باید امن باشند و اطمینان حاصل کنید که همیشه و روزانه آنها را آپدیت میکنید.

برخی از مالکان سایت افزونه ها و قالب های پولی را از سایت های مختلف به رایگان دانلود میکنند ، باید بدانید این سایت ها برای سودشان این کار را میکنند و به احتمال 99% در کد نویسی قالب یا افزونه موردنظر تغییراتی ایجاد کرده اند تا سایت شما را هک کرده و یا در آن تبلیغات مختلف انجام دهند.

بهترین گزینه برای نصب قالب ها و افزونه ها آن است که آنها را یا از سایت اصلی سازنده دانلود کنید و یا از مخزن وردپرس ، همچنین قالب ها و افزونه های پولی را از سایت اصلی سازنده خریداری کنید حتی اگر دارای قیمت زیادی بود زیرا امنیت سایت خود را تظمین میکنید.

افزونه های دارای باگ یا قدیمی وردپرس
افزونه های دارای باگ یا قدیمی وردپرس

ضعف امنیت وب‌سایت وردپرس

یکی از روش های رایج هک شدن سایت ها ضعف امنیت پنل کاربری مالک سایت است آن هم با حدس کلمه عبور ، برای هکر های حرفه ای بسیار ساده است تا با المان های مختلفی بتواند رمز عبور شما را حدس زده و حتی بدون وارد کردن نام کاربری شما وارد پنل شما شود. برای حل این مشکلات باید کارهای مختلفی را که در پایین آورده ایم برای رمزعبور خود انجام دهید همچنین از افزونه های امنیتی برای این بخش استفاده کنید.

  • از رمز عبور هایی که دارای نام کاربری شما در شبکه های اجتماعی هستند استفاده نکنید.
  • تعداد کاراکتر های رمز عبور شما باید بیش از 8 عدد باشد. بهتر است بالای 10 کاراکتر باشد.
  • از ترکیبی از حروف، اعداد و نماد‌ها برای رمز استفاده کنید. مانند : @#$%
  • برای چندین اکانت خود از رمز عبور مشابه استفاده نکنید. برای مثال نباید رمز عبور اکانت اینستاگرام شما با پنل کاربری سایت یکی باشد ، در این صورت میتوانند اکانت اینستای شما را هک کرده و به سایت نیز دسترسی یابند.
  • رمز عبور خود را به طور مرتب تغییر دهید.
  • از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.
ضعف امنیت وب‌سایت وردپرس
ضعف امنیت وب‌سایت وردپرس

محبوبیت سایت

با بیشتر شدن تعداد کاربران سایت شما ، هکر ها تمایل بیشتری برای هک کردن سایت شما برای تبلیغات و… خود میکنند. باید در نظر داشته باشید اگر سایت شما رشد خوبی داشت و یا الان بسیار محبوب شده و دارای بازدید زیادی است ، باید امنیت آنرا از راه های مختلفی مانند گوگل سرچ کنسول چک کنید. هکر ها ممکن است حتی لینک های دانلود شما را به نفع خود تغییر دهند.

محبوبیت سایت
محبوبیت سایت

استفاده از SSL برای جلوگیری از هک وب سایت وردپرس

یکی از مهمترین پارامتر های امنیت وبسایت شما SSL است که تقریبا تمامی سایت های معتبر از آن استفاده میکنند. SSL تضمین می‌کند که اتصال بین وب‌سایت و مرورگر رمز گذاری شده باشد ، و به محافظت از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما کمک می‌کند. خیلی از شرکت های هاستینگ SSL را رایگان روی دامنه شما نصب میکنند و بعد از مدت تعیین شده تنها باید آنرا تمدید کنید که هزینه متوسطی برای یکسال است.

استفاده از SSL
استفاده از SSL

بعد از هک شدن سایت چه کنیم؟؟؟

اگر سایت وردپرسی شما هک شده است و نگران اطلاعات سایت خود هستید ادامه این بخش را مطالعه کنید. رای های مختلفی برای پس گرفتن سایت خود از دست هکر ها در دسترس است و بهترین راهی که به شما معرفی میکنیم بازگرداندن بکاپ سایت است. شرکت های هاستینگ در بیشتر اوقات دو بکاپ 6 تا 12 روز قبل سایت شما را دارند و اگر زود اقدام کرده باشید میتوانید سایت خود را به 6 تا 12 روز قبل با استفاده از بکاپ ها بازگردانید و تنها کار لازم هم بعد از برگرداندن سایت عوض کردن رمز عبور پنل کاربری و استفاده از افزونه های امنیت وردپرس است.

بعد از هک شدن سایت چه کنیم؟؟؟
بعد از هک شدن سایت چه کنیم؟؟؟

این بود از مقاله دلایل هک شدن سایت وردپرسی برای کاربرانی که دارای سایت هستند و یا دوست دارند که سایت بسازند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *